Μέσα στην περίοδο της καραντίνας καταγράφονται πολλές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών. Δεν είναι μόνο η αλλαγή στη διαδικασία αγορών με την αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και η αλλαγή στα προϊόντα που καταναλώνονται!
Κάποια από αυτές είναι οι φρέσκες ζύμες, η μαγιά και το αλεύρι, μιας και οι πολίτες έχουν επιδοθεί σε ένα ανελέητο… ζύμωμα, αλλά και άλλα προϊόντα, όπως τα ζυμαρικά και τα όσπρια.
Μαζί με αυτά ανάρπαστο είναι και ένα φρούτο, το οποίο ως γνωστό θωρακίζει τον ανθρώπινο οργανισμό, αφού έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. Ο λόγος φυσικά για το πορτοκάλι.
Το voucherergasia.gr συνομίλησε με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας «Συνεργατική ΑΕ» Γιώργο Αντωνάκη, ο οποίος επισήμανε πως η αύξηση στη ζήτηση των πορτοκαλιών έχει διπλασιαστεί!
«Οι ποσότητες που διαθέτουμε εμείς προορίζονται για την εγχώρια αγορά, παρά το γεγονός ότι έχουμε μεγάλη ζήτηση και από το εξωτερικό. Όμως οι ντόπιοι καταναλωτές αναζητούν, αγοράζουν και απορροφούν τελικά τα παραγόμενα πορτοκάλια.
Η αύξηση τον τελευταίο μήνα είναι τεράστια, αφού – λόγω του κορωνοϊού – οι πολίτες τα ψωνίζουν για να «θωρακίσουν» τον οργανισμό τους, αφού το πορτοκάλι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C», σημειώνει ο κ Αντωνάκης.
Αυξηση στην τιμή
Παράλληλα με την αύξηση στην κατανάλωση των πορτοκαλιών, έχουμε και την αύξηση της τιμής στον παραγωγό, σε επίπεδο που δεν έχουν ξαναδεί οι πορτοκαλοπαραγωγοί, παρά μόνο πριν από την οικονομική κρίση!
Συμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, ενώ μέχρι πριν ένα μήνα η τιμή παραγωγού ήταν από 0,15 ως 0,20 ευρώ, τώρα, τη Μεγαλη Εβδομάδα, φτάνει τα 0,55 – 0,60 ευρώ!
«Αυτά τα νούμερα, εδώ και 15 χρόνια που ασχολούμαι με το συγκεκριμένο χώρο, δεν τα θυμάμαι ξανά τα τελευταία χρόνια», αναφέρει ο κ. Αντωνάκης χαρακτηριστικά.
Πλήγμα για το εξωτερικό
Μια σημαντική παράμετρος που έφερε και την μεγάλη απορρόφηση των εγχώριων ποσοτήτων πορτοκαλιών είναι και το πλήγμα που έχει δεχτεί – λόγω κορωνοιου – το δίκτυο από το εξωτερικό. Από τη μια, έχουμε το πρόβλημα μεταφοράς των πορτοκαλιών από χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία, από την οποία γινόταν η εισαγωγή μέχρι πρότινος, γιατί οι οδηγοί που έκαναν ένα δρομολόγιο, έμπαιναν μετά σε καραντίνα 14 ημερών, προκαλώντας τεράστια δυσλειτουργία στη διαδικασία διανομής.
Από την άλλη, στους πορτοκαλεώνες του εξωτερικού, δεν κόβονται οι απαιτούμενες ποσότητες πορτοκαλιών, αφού υπάρχει πρόβλημα με το εργατικό δυναμικό και κατά συνέπεια στη συγκομιδή!
Έτσι οι μεγάλες αλυσίδες πώλησης τροφίμων, τα σούπερ μάρκετ, τα μανάβικα κ.α. στράφηκαν στην εγχώρια παραγωγή πορτοκαλιών για να καλύψουν τις καταναλωτικές ανάγκες.
Ανδρέας Κριτσωτάκης