Τα γραφειοκρατικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκατοντάδες χιλιάδες αγρότες φαίνεται πως λύνονται μέσα στους πρώτους μήνες του 2020.
Μιλάμε για μια προσπάθεια που καταβάλλεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία για 487.000 οικογένειες αγροτών μέσα από τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες του e-EΦΚΑ.
Το τελευταίο διάστημα η Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ έχει ξεκινήσει την τελική εφαρμογή των δράσεων για την αντιμετώπιση του χρόνιου προβλήματος της δυσχερούς εξυπηρέτησης των αγροτών από τον e-ΕΦΚΑ, που θα οδηγήσει εντός του πρώτου τετραμήνου του 2020 στην αναβάθμιση του τρόπου εξυπηρέτησης 487.780 αγροτών και 153.806 προστατευόμενα μέλη τους από τα 7 περιφερειακά σημεία που
λειτουργούν σήμερα σε 54 σημεία και σε δεύτερο χρόνο σε 119.
Συμφωνα με τη διοίκηση του ΕΦΚΑ οι δράσεις αυτές αποσκοπούν στο περιορισμό των αναίτιων μετακινήσεωνεκατοντάδων χιλιομέτρων των αγροτών, μέσω της αποκέντρωσης των υπηρεσιών
του τ.ΟΓΑ και τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων και της εξυπηρέτησης στα τοπικά υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ – Μισθωτών σε κάθε πρωτεύουσα νομού.
Υπενθυμίζεται ότι η αρχή έγινε με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος όπου έχει ξεκινήσει η πιλοτική λειτουργία στη Λαμία με αποτέλεσμα οι 11.652 αγρότες του νομού Φθιώτιδας να εξυπηρετούνται από το Περιφερειακό Υποκατάστημα Μισθωτών στη Λαμία.
Εντός του Ιανουαρίου αναμένεται να αποκεντρωθούν από την Αθήνα στις ανωτέρω μονάδες και οι αρμοδιότητες των παροχών (επιδόματα, έξοδα κηδείας κλπ) με αποτέλεσμα τον εξορθολογισμό και τη δραστική μείωση του χρόνου ολοκλήρωσης της επεξεργασίας των σχετικών αιτημάτων.
Η δράση ολοκληρώνεται μέσα στον Απρίλιο του 2020 σε όλη την
επικράτεια με τη σταδιακή διάθεση ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω του δικτυακού τόπου του e-ΕΦΚΑ, στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού του e-ΕΦΚΑ. Οι υπηρεσίες αυτές θα παρέχουν τη δυνατότητα απομακρυσμένης εξυπηρέτησης για τη πλειοψηφία των συναλλαγών χωρίς να απαιτείται καμία μετακίνηση.
Όπως εξάλλου είχε δηλώσει ο Υπουργός κ. Βρούτσης, η δράση της αποκέντρωσης των υπηρεσιών του τέως ΟΓΑ θα συνεχιστεί και στους
άλλους νομούς και παράλληλα με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του e-ΕΦΚΑ
Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο πλαίσιο εξυπηρέτησης για όλους τους ασφαλισμένους του Οργανισμού, απαλλαγμένο από αγκυλώσεις, γραφειοκρατία και ταλαιπωρία.
Ανδρέας Κριτσωτάκης