Πόσο εύκολο είναι για ένα τουρίστα να χρησιμοποιήσει τα Μέσα Μεταφοράς στην Κρήτη;
Μπήκαμε σε περίοδο όπου ανοίγει σιγά-σιγά η τουριστική σεζόν και η άφιξη των τουριστών στην Κρήτη και δη στο Ηράκλειο έχει αρχίσει να αυξάνεται. Ηδη από την περίοδο του Πάσχα πολλοί επισκέπτες ταξίδεψαν στο νησί ενώ το επόμενο διάστημα η αυξητική τάση που παρατηρείται θα συνεχιστεί, ως είθισται τέτοιες περιόδους.
Είναι γνωστό ότι βάσει στοιχείων και κρατήσεων η Κρήτη αναμένεται να σπάσει εφέτος κάθε ρεκόρ στις αφίξεις τουριστών. Αυτό από μόνο του συνιστά τεράστια επιτυχία και σκορπά χαμόγελα στους ντόπιους, οι οποίοι ελπίζουν να κινηθεί η αγορά.
Το θέμα, όμως, είναι τι γίνεται με τα… παράπλευρα. Ενας τουρίστας έρχεται στην Κρήτη να απολαύσει τις διακοπές του σε ένα υψηλό επίπεδο φιλοξενίας και εξυπηρετήσεων. Πόσο εύκολο, όμως, είναι για έναν ξένο να κινηθεί στην Κρήτη με τα Μέσα μεταφοράς;
Η αλήθεια είναι πως το νησί φημίζεται για τα ΜΜΜ, ειδικά την τουριστική περίοδο. Αστικά και υπεραστικά λεωφορεία προσφέρουν εξυπηρέτηση με τα συχνά δρομολόγιά τους, οι περισσότερες περιοχές καλύπτονται, άρα σε μία θεωρητική συζήτησης ένας τουρίστας δεν αντιμετωπίζει προβλήματα αν θέλει να μετακινηθεί σε διάφορες περιοχές της Κρήτης.
Είναι, όμως, έτσι τα πράγματα; Ας δούμε ένα πρόσφατο παράδειγμα για να διαπιστώσουμε πως δεν είναι πάντα τόσο καλά και ωραία τα δεδομένα για κάποιον ξένο.
Απόγευμα Πέμπτης στο σταθμό των υπεραστικών στο Ηράκλειο. Στις 17:45 αναχωρούν δύο γεμάτα λεωφορεία, το ένα με προορισμό τη Σητεία και το άλλο με προορισμό τον Αγιο Νικόλαο. Στο ένα λεωφορείο υπάρχει εισπράκτορας, ο οποίος βοηθά όσους δεν γνωρίζουν σχετικά με τις στάσεις και το που ακριβώς πρέπει να κατέβει ο κάθε επιβάτης (ειρήσθω εν παρόδω και στα δύο λεωφορεία η πλειοψηφία των επιβατών είναι τουρίστες).
Στο δεύτερο λεωφορείο υπάρχει μόνο ο οδηγός. Δεν υπάρχει εισπράκτορας όπερ σημαίνει πως για τους μη γνωρίζοντες είναι κάτι σαν… λαχείο να πετύχουν τη σωστή στάση που θέλουν να κατέβουν. Ο οδηγός του ΚΤΕΛ προσπαθεί να βοηθήσει, ανακοινώνει τις στάσεις, αλλά βλέπεις στα πρόσωπα των τουριστών τον… τρόμο που έχει ζωγραφιστεί είτε γιατί δεν γνωρίζουν σε ποια στάση πρέπει να κατέβουν είτε γιατί δεν ακούν είτε γιατί δεν γνωρίζουν αν αυτή η στάση που ανακοινώνει ο οδηγός είναι η δική τους.
Κάποιοι επιβάτες, ντόπιοι, προσφέρονται για βοήθεια, προσπαθούν να καθησυχάσουν τους τουρίστες, αλλά αυτό δεν είναι λύση στο πρόβλημα. Η λύση είναι το απλό, το αυτονόητο. Να μπαίνει ο κόσμος στο λεωφορείο ήρεμος και άνετος μέχρι τον προορισμό του και όχι να αγχώνεται περιμένοντας τη… θεία Φώτιση για το που πρέπει να αποβιβαστεί.
[blockquote style=”1″]Δεν υπάρχει επαρκής αριθμός υπαλλήλων για να εξυπηρετεί το πλήθος των λεωφορείων που αναχωρούν από το Ηράκλειο; Δεν υπάρχει σωστός προγραμματισμός; Ο,τι και να φταίει, το πρόβλημα υφίσταται και αν μη τι άλλο μόνο καλό δεν κάνει στην εικόνα της πόλης και στην εικόνα των Μέσων Μεταφοράς.[/blockquote]
Προφανώς τα παραπάνω είναι η μειοψηφία. Η εξαίρεση, που λέμε. Αλλά κάποιες φορές η μειοψηφία ορίζει την πλειοψηφία. Ας ελπίσουμε, λοιπόν, ότι το πρόβλημα αυτό είναι παροδικό. Ας ελπίσουμε πως όταν μπούμε σε φουλ τουριστική σεζόν δεν θα παρουσιάζονται τέτοια φαινόμενα. Ας ελπίσουμε γενικότερα σε μία καλή σχέση επιβατών-Μέσων. Να μη βλέπουμε, μεταξύ των προηγούμενων, αγενείς και απρόσιτους εισπράκτορες. Συμβαίνει και αυτό. Οι εξαιρέσεις που λέγαμε. Αλλά αυτό είναι μία άλλη συζήτηση…