Την Παρασκευή 15/5 πήρε ΦΕΚ η (ν)τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας που θεσμοθετεί, νομιμοποιεί και καθιερώνει την τηλεργασία-ψευτοεκπαίδευση με κορυφή του παγόβουνου, τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος μέσω της γνωστής πλατφόρμας webex. Προβλέπεται μάλιστα η σύγχρονη ψευτοεκπαίδευση να ισχύσει και για τα σχολεία που τελούν υπό αναστολή, δηλαδή αφορά στο σύνολο της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η υπουργική απόφαση αποκαλύπτει ολοκληρωτικά ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να επιβάλλει την τηλε-ψευτοεκπαίδευση ως κανονική διαδικασία για κάθε έκτακτο και απρόβλεπτο γεγονός…
Τώρα καταλαβαίνουμε τι εννοούσαν οι εκπρόσωποι του Υπουργείου ότι η κρίση θα αποτελέσει ευκαιρία. Ευκαιρία γι αυτούς για να προχωρούν οι στοχεύσεις τους. Η μεθόδευσή τους καλά μελετημένη. Διαρροές για κάμερες στα σχολεία, αλλά η τροπολογία περιλαμβάνει το webex. Προσπαθεί να εγκλωβίσει τους εκπαιδευτικούς στη λογική ότι είναι άλλο πράγμα η τηλεκπαίδευση από τη ζωντανή αναμετάδοση.
Από τη μεριά μας επιμένουμε η ουσία είναι ίδια. Στα webex και στα eclass όλα, επίσης, είναι υπό παρακολούθηση και έλεγχο. Οι κάμερες δεν είναι στην τάξη αλλά είναι στα σπίτια των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Καταλαβαίνουμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που κάτω από έναν συνδυασμό παραγόντων (διάθεση κοινωνικής προσφοράς και αποπροσανατολισμός από τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες) μπήκαν στις πλατφόρμες του υπουργείου. Αποδεικνύεται τώρα περίτρανα ότι κανένα φιλότιμο (όταν δεν συνοδεύεται από συλλογική αντίσταση) δεν εκτιμάει ο αντίπαλος. Αλλά το χρησιμοποιεί για να κλιμακώσει την επίθεσή του.
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι
Δίπλα στο “Μεγάλο Αδελφό” -που γίνεται ορατός απ’ όλους τους συναδέλφους- εξυφαίνεται ένα ΜΕΓΑΛΟ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ σχέδιο κατασκευής και επιβολής ενός “άυλου” σχολείου. Χωρίς εργασιακά δικαιώματα και ελευθερίες για τους εκπαιδευτικούς. Με νέα ταξικά φράγματα-χάσματα στο δικαίωμα των μαθητών μας στις σπουδές. Αυτό το σχέδιο δεν πρέπει να μείνει αόρατο. Αλλά είναι ανάγκη η δίκαιη αγανάκτηση της συντριπτικής πλειονότητας των εκπαιδευτικών για τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος να εκφραστεί με αγώνες ενάντια στη συνολική ανατροπή της τροπολογίας, για να μην περάσει η καθιέρωση της εξ-αποστάσεως ψευτοεκπαίδευσης.
Είναι ξεκάθαρο ότι η εξ αποστάσεως “εκπαίδευση” :
• Καταργεί τη ζωντανή φυσική διάδραση και σχέση εκπαιδευτικών μαθητών και ουσιαστικά δεν είναι εκπαίδευση.
• Νομιμοποιεί την πολιτική της αδιοριστίας.
• Εντατικοποιεί τη δουλειά των εκπαιδευτικών και καταργεί δικαιώματα (διεύρυνση ωραρίου, τηλεργασία σε άδειες ).
• Εντείνει και διευρύνει τις κοινωνικές ανισότητες , όπως αποδείχτηκε αυτό το διάστημα που πολλοί μαθητές για πολλούς λόγους δεν συμμετείχαν.
• Αποτελεί «υλικό» για αξιολόγηση, όλα «ανοικτά » και στη διάθεση Υπουργείου, στελεχών διευθυντών, συντονιστών, εσωτερικών και εξωτερικών αξιολογητών.
Αυτό το τηλε-πανηγύρι του Υπουργείου πρέπει να το σταματήσουμε, γιατί μόνο έτσι θα υπερασπιστούμε το συλλογικό δικαίωμα όλων των παιδιών στο σχολείο και στις σπουδές.
Η δήθεν κανονικότητα που θέλει η κυβέρνηση να εμφανίσει με το τυχοδιωκτικό άνοιγμα των σχολείων χωρίς τους απαραίτητους υγειονομικούς όρους εξυπηρετεί την προώθηση της επίθεσης της με το πολυνομοσχέδιο. Μ’ αυτό ετοιμάζει ένα σχολείο για λίγους κι εκλεκτούς με πολλαπλούς εξεταστικούς φραγμούς και αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών ώστε να γίνουμε αποτελεσματικοί «μπαμπούλες» των μαθητών.
Σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου, αλλαγές στο δημοτικό, αύξηση ορίου (από 22 σε 26) και ελάχιστου μαθητών για σχηματισμό τμήματος, αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο, τράπεζα θεμάτων στο λύκειο, άνοιγμα του δρόμου για πολλαπλές βάσεις εισαγωγής για πρόσβαση στην τριτοβάθμια, εμπέδωση της πειθάρχησης στη σχολική ζωή, μαζικό κλείσιμο ΕΠΑΛ μέσω ηλικιακού ορίου.
Δεν θα γίνουμε οι εκπαιδευτικοί οι νεροκουβαλητές στο μύλο της κυβέρνησης που με το πολυνομοσχέδιο –λαιμητόμο και την προσπάθεια της να προχωρήσει ψευτοεκπαίδευση-χωρίς σχολείο χτυπά αλύπητα μαθητές και εκπαιδευτικούς. Κυνικά μας καθιστά γρανάζια στην εφαρμογή της πολιτικής της κι αδιάντροπα επικαλείται το καλό των παιδιών.
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι
Απέναντι στην ομοβροντία της επίθεσης οι συνδικαλιστικές ηγεσίες και η πλειοψηφία των παρατάξεων λειτουργεί υπονομευτικά. Καθυστέρησαν προκλητικά τη σύγκληση Γενικών Συνελεύσεων –που οι Αγωνιστικές Κινήσεις ζητήσαμε επιτακτικά να γίνουν σε αύλειους χώρους—και η ΟΛΜΕ δίνει περιθώριο 10 ημερών για την πραγματοποίησή τους από 20-29 Μαΐου με Συνέλευση Προέδρων από 1-4 Ιουνίου.
Είναι σαφές ότι δεν θέλουν και προσπαθούν να υπονομεύσουν οποιαδήποτε δυναμική αντίδραση του κλάδου στην επίθεση. Βγαίνουν από την υποχρέωση με τη διοργάνωση συλλαλητηρίου και το κυριότερο αρχίζει να φαίνεται ότι θα καταφύγουν στα πρότυπα πρακτικά των Συλλόγων Διδασκόντων και τις νομικές προσφυγές μόνο για τη ζωντανή αναμετάδοση. Αυτές οι πρακτικές στρώνουν τον δρόμο στο υπουργείο για την εφαρμογή της πολιτικής του.
Την απάντηση πρέπει να τη δώσουμε εμείς, μόνο μέσα από τη μαζική παρουσία στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ. Οι Συνελεύσεις δεν είναι των συνδικαλιστών αλλά των εργαζόμενων εκπαιδευτικών.
Το αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο να αποσυρθεί –
η τροπολογία της ντροπής να ανατραπεί.
ΟΛΟΙ ΣΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 19/5
ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΕΛΜΕ ΚΑΙ ΣΕΠΕ.
• Αποφασίζουμε 24 ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ και μετά ΝΕΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ
• Κανένας εκπαιδευτικός στις πλατφόρμες της εξ αποστάσεως ψευτοεκπαίδευσης του υπουργείου – καμία ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος. Όχι στον εργασιακό μεσαίωνα της τηλε-εργασίας.
• Κάτω τα χέρια από τους μαθητές μας – κάτω τα χέρια από τους εκπαιδευτικούς – κάτω τα χέρια από τις ελευθερίες.
Aγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών