Τη δυσαρέσκειά της εκφράζει η Πανελλήνια Ένωση Νηπιαγωγών για το νομοσχέδιο της εκπαίδευσης που ψηφίστηκε την προηγούμενη Παρασκευή.
Συγκεκριμένα, οι νηπιαγωγοί εκφράζουν την αποδοκιμασία τους για τα άρθρα 1, 2 και 50, τα οποία αναφέρονται στην εκπαίδευση των παιδιών προτού εισέλθουν στο Δημοτικό. Και γι’ αυτό ζητούν μέσω ανακοίνωσής τους την άμεση απόσυρση των συγκεκριμένων άρθρων.
Η Μαρία Σπανού, εκπρόσωπος της Ένωσης Νηπιαγωγών, μιλάει για τα άρθρα που εισάγονται στην προσχολική εκπαίδευση, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η εισαγωγή των Αγγλικών είναι ένα άρθρο που ενσωματώθηκε στο σχέδιο νόμου. Ωστόσο, η εισαγωγή Αγγλικών όπως γίνεται αναφορά στο πολυνομοσχέδιο δε θα γίνει με συστηματικό τρόπο, αλλά θα είναι μια καλλιέργεια. Εμείς οι νηπιαγωγοί λέμε το εξής: Στο Νηπιαγωγείο γίνεται μια άλλη δουλειά. Στόχος του Νηπιαγωγείου είναι η απόκτηση δεξιοτήτων γραμματισμού στα παιδιά 4-6 ετών. Αυτές οι γνώσεις είναι απαραίτητες ώστε το παιδί να διδαχτεί ανάγνωση και γραφή στο Δημοτικό. Στο Νηπιαγωγείο, γίνεται προσπάθεια ώστε το παιδί να μάθει να γράφει με δικά του γράμματα με γραμμές, να μάθει τη σύμβαση του γραπτού λόγου (από τα αριστερά προς τα δεξιά) κ.τ.λ. Όλη αυτή η διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο. Αλλά ενυπάρχει παιδαγωγική αξία και ουσία. Αυτές οι δραστηριότητες για να επιτευχθούν θέλουν δύο χρόνια προσχολικής αγωγής. Επίσης στον ψυχοσυναισθηματικό κόσμο των παιδιών υπάρχει αντίκτυπο. Τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες θέλουν να έχουν μια συγκεκριμένη ρουτίνα. Ό,τι χαλάει τη ρουτίνα τους, τους δημιουργεί ανασφάλεια. Πόσω μάλλον η εναλλαγή προσώπων. Στην προσχολική εκπαίδευση τίθενται οι βάσεις ώστε να μάθουν γραφή και ανάγνωση στο Δημοτικό. Το άρθρο προβλέπει την απλή παρουσία της νηπιαγωγού και αυτό γίνεται για να καλύψει το έλλειμμα ως προς την προσχολική εκπαίδευση σε καθηγητές της Αγγλικής Γλώσσας».
Όπως υποστηρίζει η κ. Σπανού, «επίσης, στην προσχολική εκπαίδευση έχουμε παιδιά που είναι δίγλωσσα, και η μητρική τους γλώσσα είναι η Αλβανική, η Βουλγαρική, κ.λπ. Ειδικά ένα προνήπιο που έρχεται στις δομές ενός νηπιαγωγείου μιλάει κυρίως τη μητρική, παρά την ελληνική γλώσσα. Επομένως, στόχος είναι ο διγραμματισμός. Το παιδί παίρνει τα ερεθίσματα της μητρικής γλώσσας από το σπίτι, και στο νηπιαγωγείο καλλιεργεί την προφορά του στην ελληνική γλώσσα. Το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να στηρίζει τα δίγλωσσα παιδιά και ως προς τη μητρική τους γλώσσα και ως προς την πολιτισμική τους ταυτότητα».