Η ατομική αξιολόγηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ξεκίνησε σε σχολεία των νησιών του Αιγαίου, την Κρήτη και την Πελοπόννησο, ενώ από τα μέσα Μαρτίου η διαδικασία θα ξεκινήσει σε εκπαιδευτικούς άλλων πέντε περιφερειών εκπαίδευσης. Μέχρι τώρα έχουν αρχίσει να αξιολογούνται 1.200 νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές. Το εγχείρημα συναντά τις αντιδράσεις των συνδικαλιστών, αλλά και των εκπαιδευτικών. Από την πλευρά της, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας μεταδίδει αποφασιστικότητα, απαντώντας ότι «η αρχή έγινε και η αλλαγή μιας παγιωμένης κουλτούρας, όπως αυτής για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, χρειάζεται υπομονή, επιμονή και χρόνο», όπως δήλωσε στην «Καθημερινή» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου.
Ειδικότερα, με βάση τον νόμο 4823/2021 η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών γίνεται από τον διευθυντή του σχολείου και τον σύμβουλο εκπαίδευσης. Πρώτοι θα αξιολογηθούν οι νεοδιόριστοι νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές, που τον Ιούνιο του 2023 θα ολοκληρώσουν τη δοκιμαστική διετία στα σχολεία και για να μονιμοποιηθούν, με βάση τον νόμο 4823/21, πρέπει προηγουμένως να αξιολογηθούν. Την τελευταία διετία διορίστηκαν περί τους 25.000 εκπαιδευτικούς στις δύο βαθμίδες. Ωστόσο, λόγω της καθυστέρησης επιλογής και τοποθέτησης των νέων περίπου 800 συμβούλων εκπαίδευσης, η έναρξη της αξιολόγησης γίνεται ανά περιοχή και ανάλογα με τον χρόνο τοποθέτησής τους.
Ετσι, επειδή εκεί τοποθετήθηκαν οι πρώτοι σύμβουλοι, η διαδικασία ξεκίνησε από τα σχολεία του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, της Πελοποννήσου και της Κρήτης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, έως χθες στις τέσσερις αυτές περιοχές έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 1.199 συναντήσεις συμβούλων με εκπαιδευτικούς, 255 παρακολουθήσεις μαθημάτων από 135 συμβούλους για 1.200 περίπου εκπαιδευτικούς.
Μέχρι τη Δευτέρα 13 Μαρτίου θα πρέπει να έχουν πραγματοποιήσει την πρώτη συνάντηση και οι σύμβουλοι που αναλαμβάνουν υπηρεσία σε άλλες πέντε περιφέρειες, δηλαδή την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, την Ηπειρο, τα Ιόνια Νησιά, την Κεντρική Μακεδονία και τη Δυτική Μακεδονία.
Από την πλευρά τους, πάντως, οι ομοσπονδίες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους. Συγκεκριμένα, το διοικητικό συμβούλιο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) κήρυξε τρίωρες στάσεις εργασίας για το πρώτο ή δεύτερο τρίωρο του προγράμματος των σχολικών μονάδων για όλο τον Μάρτιο. Η στάση εργασίας καλύπτει και το ολοήμερο πρόγραμμα των σχολείων (2 μ.μ.-5.15 μ.μ.).
Αντίστοιχα, το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ, σε υλοποίηση της απόφασης της γενικής συνέλευσης των προέδρων των τοπικών Ενώσεων Καθηγητών (ΕΛΜΕ), προκήρυξε τρίωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια από Δευτέρα 6 Μαρτίου έως και Παρασκευή 10 Μαρτίου, με στόχο την αποτροπή της παρακολούθησης μαθημάτων από τους αξιολογητές και τα υπόλοιπα βήματα που γίνονται στο πλαίσιο της ίδιας διαδικασίας.