«Υπάρχει μια πτωτική τάση η οποία διαφαίνεται λόγω της δυσκολίας στα Μαθηματικά και θα επηρεάσει οπωσδήποτε και το 2ο και το 4ο επιστημονικό πεδίο και υπάρχει και το θέμα της Φυσικής το οποίο θα επηρεάσει το 2ο αλλά και το 3ο επιστημονικό πεδίο. Και βέβαια δεν θα μείνει ανεπηρέαστο λόγω της δυσκολίας της Ιστορίας και το πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών. Αυτή είναι η διαφαινόμενη πραγματικότητα των βαθμολογιών από τα βαθμολογικά κέντρα. Ωστόσο, θα πρέπει να αναμένουμε στις 28 Ιουνίου όπου θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες» ανέφερε ο κ. Γιώργος Χατζητέγας, εκπαιδευτικός αναλυτής που μίλησε σήμερα στο ΕΡΤNews, στην εκπομπή NEWSROOM και στους δημοσιογράφους Σταυρούλα Χριστοφιλέα και Μάκη Προβατά.
Παράλληλα η πτώση επηρεάζεται και από τον αριθμό των παιδιών που τελικά διαγωνίστηκαν και όπως είπε ο κ. Χατζητέγας «Ο αριθμός αυτός είναι άγνωστος αυτή τη στιγμή και φέτος σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά δεν μπορούμε να δώσουμε μια εικόνα για το πώς θα κινηθούν επακριβώς οι βάσεις. Επιπλέον υπάρχει και μία εσωτερική μετανάστευση από το 2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο, η οποία διευρύνεται χρόνο με το χρόνο λόγω των ελάχιστων βάσεων εισαγωγής. Όλα αυτά θα επηρεάσουν την τελική εικόνα» και πρόσθεσε «το σημαντικό είναι ότι δεν πρόκειται να επηρεαστεί ο αριθμός των επιτυχόντων ο οποίος θα παραμείνει ο ίδιος όπως και τα προηγούμενα χρόνια».
Όσον αφορά το μάθημα της Φυσικής και αν τα θέματα ήταν τόσο δύσκολα ο κ. Χατζητέγας δήλωσε «Τα θέματα δεν ήταν δύσκολα αλλά ήταν στο σύνολό τους πάρα πολλά και αποτυγχάνει η θεματολογία στη σωστή στάθμιση του χρόνου. Τότε πολλοί υποψήφιοι μπορεί να αδικηθούν, γιατί δεν μπορούν να αποδώσουν αυτό το οποίο ξέρουν. Και κάποιοι οι οποίοι δεν αντέχουν αυτή την ψυχολογική πίεση, μπορεί τελικά να μην τα καταφέρουν και να μη βγάλουν τον καλύτερο εαυτό τους».
Για την ελάχιστη βάση εισαγωγής ο κ. Χατζητέγας σημείωσε: «Υπάρχει η αναγκαιότητα να υπάρχει ένα ελάχιστο βαθμολογικό όριο για να μην παρατηρούνται φαινόμενα εισαγωγής με προκλητικά χαμηλές βαθμολογίες στο Πανεπιστήμιο. Αυτή τη στιγμή παρατηρούνται σε αρκετά επιστημονικά πεδία σημαντικές αδικίες, οριακές μεν. Και μην ξεχνάμε ό,τι οι Πανελλαδικές εξετάσεις δεν είναι απολυτήριες εξετάσεις του σχολείου είναι ένας διαγωνισμός κατάταξης των υποψηφίων. Πρέπει να προστατευθεί το ενδεχόμενο να έχουμε πολύ χαμηλές βάσεις, αλλά θέλει διόρθωση των πιο χαμηλών συντελεστών, έτσι ώστε να μη λειτουργεί αποτρεπτικά για τη συμμετοχή στις εξετάσεις των παιδιών».