Κορυφώνονται οι διαμαρτυρίες των δασκαλων για τις συγχωνεύσεις τμημάτων και τα κενά στα σχολεία.
Μάλιστα οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος», «Φαιστός» οργανώνουν κινητοποίηση στη Διεύθυνση Π.Ε. Ηρακλείου σημερα 25 Οκτωβρίου στις 2μμ
Οι Σύλλογοι μάλιστα αυτοί στέλνουν το δικό τους μήνυμα:
«Με εντολή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όλης της χώρας επιχειρούν, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, να υποβαθμίσουν σχολεία, να συγχωνεύσουν τμήματα σχολείων και να προχωρήσουν σε συγχώνευση τμημάτων. Αντί το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν οι χιλιάδες εκπαιδευτικές ανάγκες, προσπαθούν να καλύψουν τα κενά, με τεχνάσματα και τερτίπια που επιφέρουν αρνητικές παιδαγωγικές συνέπειες, με συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς.
Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ, από τη μια βάζουν σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών, την ίδια στιγμή που όλοι οι ειδικοί μιλάνε για έξαρση της πανδημίας ιδιαίτερα στη νεολαία. Από την άλλη, αγνοούν τα τεράστια μορφωτικά και εκπαιδευτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί, με τα σχολεία κλειστά για σχεδόν 2 χρόνια, και στοιβάζουν σαν «σαρδέλες» τα παιδιά μέσα στα τμήματα. Είναι τραγικό και βαθιά αντιεκπαιδευτικό εν μέσω σχολικής χρονιάς να κλείνουν και να συγχωνεύουν τμήματα, να μετακινούνται μαθητές, να απαξιώνεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτή είναι η αναβάθμιση για την οποία μιλάνε.
Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος», «Φαιστός» οργανώνουν κινητοποίηση στη Διεύθυνση Π.Ε. Ηρακλείου τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου και ώρα 14:00 μμ .
Διεκδικούμε:
• Καμία συγχώνευση τμημάτων και υποβάθμιση σχολείων
• Να γίνει άμεσα Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών.
• Να καλυφθούν όλοι οι μαθητές που δικαιούνται με πλήρη παράλληλη στήριξη, ΕΒΠ και νοσηλευτές».
Στα Χανιά
Επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας για τις ενδεχόμενες συγχωνεύσεις τμημάτων σε Α’/θμια και Β’θμια Εκπαίδευση, απέστειλε ο δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης.
Όπως τονίζει στην επιστολή ο κ. Σημανδηράκης, οι συμπτύξεις τμημάτων αναπόφευκτα θα προκαλέσουν συνωστισμό μαθητών, τον οποίο εδώ και δυο χρόνια προσπαθούμε να αποτρέψουμε λόγω της πανδημίας COVID-19.
Εξίσου σημαντικό, σύμφωνα με τον κ. Σημανδηράκη, είναι και το γεγονός ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, ο αρχικός καθορισμός των τμημάτων πραγματοποιήθηκε ώστε να ικανοποιήσει συγκεκριμένες, ειδικές, παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές ανάγκες (τμήματα ένταξης, μαθητές με παράλληλη στήριξη κ.ο.κ.).
«Είναι προφανές ότι, η εν λόγω οδηγία που καλούνται να εφαρμόσουν οι κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα της εκπαίδευσης, τη στιγμή που υπάρχουν βασικά κενά στην εκπαιδευτική στελέχωση των σχολικών μονάδων», αναφέρει ο δήμαρχος Χανίων, προσθέτοντας ότι σύμφωνα με τον πρώτο καθορισμό των τμημάτων, «οι υποδομές των σχολικών κτιρίων στον Δήμο Χανίων, επαρκούν πλήρως για τη λειτουργία των σχολείων χωρίς να γίνει η παραμικρή σύμπτυξη, παρά τα όποια κενά εκπαιδευτικών εξακολουθούν να υπάρχουν».
Τέλος ο κ. Σημανδηράκης επισημαίνει ότι πρέπει να γίνουν ενέργειες ώστε να μην υποβαθμίζεται περαιτέρω το εκπαιδευτικό έργο και ζητά την πλήρη στελέχωση των σχολικών μονάδων με εκπαιδευτικούς, ώστε να καλυφθούν άμεσα τα κενά που υπάρχουν, ειδικά στις περιπτώσεις ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
Αναλυτικά η επιστολή:
«Τις τελευταίες ημέρες, επικρατεί αναβρασμός στην εκπαιδευτική κοινότητα όλης της χώρας, μετά τις επικείμενες αλλαγές που θα προκύψουν, σε συνέχεια των ελέγχων από τις οικείες Διευθ/νσεις Εκπαίδευσης στον τρόπο σύστασης και καθορισμού των τμημάτων, όπως διαμορφώθηκε στην αρχή του σχολικού έτους.
Οι αλλαγές αυτές, θα οδηγήσουν -όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, σε συγχωνεύσεις τμημάτων-τάξεων, ανακατατάξεις εκπαιδευτικών και μοιραία θα προκαλέσουν μία αλληλουχία προβλημάτων για όλη την σχολική κοινότητα, ενώ ήδη έχει ξεκινήσει η σχολική χρονιά για μεγάλο διάστημα.
Οι εξελίξεις αυτές έχουν θορυβήσει ιδιαίτερα μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, ενώ η αναστάτωση που έχει προκληθεί και το κλίμα ανασφάλειας που υπάρχει, σίγουρα δεν βοηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία είναι σε πλήρη εξέλιξη.
Χαρακτηριστικά, οι συνέπειες που θα προκαλέσουν οι ενδεχόμενες -ευελπιστούμε- αλλαγές, ήδη φέρνουν σε δυσχερή θέση τη σχολική κοινότητα, που καλείται να προσαρμοστεί από την αρχή σε ένα νέο περιβάλλον.
Οι συμπτύξεις τμημάτων αναπόφευκτα θα προκαλέσουν συνωστισμό μαθητών, τον οποίο εδώ και δυο χρόνια προσπαθούμε να αποτρέψουμε λόγω της πανδημίας COVID-19.
Πόσο μάλλον, όταν ειδικά πέρυσι, βιώσαμε τη δυσκολία διασφάλισης της απρόσκοπτης λειτουργίας του σχολείου, με κάθε έξαρση κρουσμάτων.
Εξίσου σημαντικό να σημειωθεί, είναι το γεγονός ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, ο αρχικός καθορισμός των τμημάτων πραγματοποιήθηκε ώστε να ικανοποιήσει συγκεκριμένες, ειδικές, παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές ανάγκες (τμήματα ένταξης, μαθητές με παράλληλη στήριξη κ.ο.κ.).
Είναι προφανές ότι, η εν λόγω οδηγία που καλούνται να εφαρμόσουν οι κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα της εκπαίδευσης, τη στιγμή που υπάρχουν βασικά κενά στην εκπαιδευτική στελέχωση των σχολικών μονάδων.
Μοιραία προκύπτει το συμπέρασμα, πως οι συγκεκριμένες αποφάσεις προωθούν την εσπευσμένη κάλυψη των κενών θέσεων, χωρίς ωστόσο να έχουν προβλεφθεί τα αποτελέσματα που προκαλούν στον εκπαιδευτικό κόσμο.
Ο Δήμος Χανίων, προς ενημέρωσή σας, έχει προβεί ήδη σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που διασφαλίζουν αποτελεσματικά τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες καθαριότητα και συντήρησης των σχολικών μονάδων, στις οποίες παρότι έχει την ευθύνη, δεν στηρίχθηκε επαρκώς, ως προς την οικονομική εξασφάλισή τους, χρησιμοποιώντας μάλιστα αναγκαίους πόρους από τον προϋπολογισμό του.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον πρώτο καθορισμό των τμημάτων, οι υποδομές των σχολικών κτιρίων στον Δήμο Χανίων, επαρκούν πλήρως για τη λειτουργία των σχολείων χωρίς να γίνει η παραμικρή σύμπτυξη, παρά τα όποια κενά εκπαιδευτικών εξακολουθούν να υπάρχουν.
Κλείνοντας, είναι κρίσιμο να συνυπολογιστεί στα παραπάνω πως ο αριθμός μαθητών στη σχολική τάξη, είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τα αποτελέσματα της μάθησης και συνδέεται άμεσα με την υψηλότερη εμπλοκή των παιδιών και τη δυνατότητα προσαρμογής του μαθήματος από τον εκπαιδευτικό, στις ανάγκες των μαθητών του.
Η ψυχολογική στήριξη, η ανατροφοδότηση των μαθητών, η δημιουργία οικογενειακής ατμόσφαιρας, η ενθάρρυνση της διαπροσωπικής επικοινωνίας και συνεργασίας που επιδιώκουν παράλληλα με τη μάθηση οι εκπαιδευτικοί, απαιτούν χρόνο και κόπο, κάτι που δεν επιτρέπει η αύξηση του αριθμού μαθητών σε μια τάξη.
Βασική και μόνιμη διεκδίκησή μας, είναι πρωταρχικά η πλήρης στελέχωση των σχολικών μονάδων με εκπαιδευτικούς, ώστε να καλυφθούν άμεσα τα κενά που υπάρχουν, ειδικά στις περιπτώσεις ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
Θα πρέπει να γίνουν ενέργειες ώστε να μην υποβαθμίζεται περαιτέρω το εκπαιδευτικό έργο.
Διεκδικούμε επιπλέον ως Δήμος Χανίων, τη διαρκή υποστήριξή μας από την κυβέρνηση στους τομείς ευθύνης μας ως φορέας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που όμως είναι αδύνατον να διεκπεραιώνουμε χωρίς κρατική ενίσχυση, οικονομική και διοικητική».