Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» και «Φαιστός» πραγματοποίησαν σήμερα με αντιπροσωπεία των Διοικητικών Συμβουλίων Παράσταση Διαμαρτυρίας, με όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας, στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με σκοπό την ανάδειξη όλων των ανοιχτών ζητημάτων που αφορούν τη Δημόσια Εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο της κινητοποίησης και στη συζήτηση με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, κ. Μ. Μπελαδάκη, αναφερθήκαμε στο γεγονός του αποκλεισμού εκατοντάδων μαθητών από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής, πρόσβασης στο διαδίκτυο κ.ά. Στο ερώτημά μας για το πότε θα φθάσουν οι ταμπλέτες «tablets» στις σχολικές μονάδες, η απάντηση που λάβαμε ήταν πως θα έρθουν πιθανότατα τον Ιανουάριο με βάση τις πληροφορίες από το Υπουργείο Παιδείας. Προφανώς αυτό καταδεικνύει την ανεπάρκεια της πολιτικής ηγεσίας, καθώς η μη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης αφενός αυξάνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες και αφετέρου επιφέρει σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στο μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό πεδίο. Είναι τεράστιες οι ευθύνες του Υπ. Παιδείας και της κυβέρνησης.
Παράλληλα, θίξαμε το αντιπαιδαγωγικό πλαίσιο λειτουργίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τις μεσημεριανές ώρες. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει, έστω και τώρα, να εξασφαλίσει τη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης κατά τις πρωινές ώρες, που είναι και το παιδαγωγικά ορθό. Υπογραμμίσαμε δε και την ανάγκη αναπροσαρμογή της ύλης και των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών για την τρέχουσα σχολική χρονιά.
Επίσης ζητήσαμε πως πρέπει να γίνουν οι προσλήψεις στην παράλληλη στήριξη, ενώ στο ερώτημά μας για το αν υπάρχει ενημέρωση όσον αφορά την κατανομή των διορισμών μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης απάντησε πως δεν υπάρχει κάποια επίσημη θέση από το Υπουργείο Παιδείας.
Επιπλέον, υπογραμμίσαμε ξανά τη θέση της εκπαιδευτικής κοινότητας πως το άνοιγμα των σχολικών μονάδων πρέπει να γίνει με όρους ασφάλειας και υγιεινής (μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, αξιοποίηση όλων των υποδομών που πληρούν τις προϋποθέσεις να φιλοξενήσουν τάξεις, δωρεάν μαζικά τεστ στις σχολικές κοινότητες κ.ά.).
Τέλος, απαιτήσαμε γι’ άλλη μια φορά να αρθεί επιτέλους ο άδικος αποκλεισμός των απορριφθέντων εκπαιδευτικών από τους πίνακες του ΑΣΕΠ λόγω παραβόλου και τονίσαμε την ανάγκη ίδρυσης τμημάτων ένταξης για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών, καθώς εκκρεμεί εδώ και δύο χρόνια σχετική απόφαση.