Παραμονές Χριστουγέννων και στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο ο Υπουργός Παιδείας αποκαλύψε τις αλλαγές και τις νέες προσθήκες που δρομολογούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα με τη νέα χρονιά με βασική επιδίωξη την ποιότητα μάθησης και εμπλουτισμό των σχολικών δικτύων με νέους τύπους σχολείων που θα απευθύνονται σε μαθητές που έχουν ενδιαφέρον για τις ανθρωπιστικές και φυσικές σπουδές καθώς και σε αυτούς που επιδιώκουν την εισαγωγή τους σε σχολές Καλών Τεχνών.
Ειδικότερα, ο υπουργός παρουσίασε την κύρωση της σύμβασης δωρεάς μεταξύ του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» και του Ελληνικού Δημοσίου για την ίδρυση και λειτουργία των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων. Αυτά τα σχολεία θα δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στις ανθρωπιστικές και θετικές επιστήμες, καθώς και στις καλές τέχνες. Οι δράσεις του δικτύου θα χρηματοδοτούνται εξ ολοκλήρου από δωρεές του Ιδρύματος Ωνάση, με στόχο την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης και την ενίσχυση της δημόσιας παιδείας. «Είναι μία πρωτοποριακή παρέμβαση την οποία κάνουμε στη δημόσια παιδεία, η οποία νομίζω ότι θα μπορέσει να αποτελέσει και οδηγό για δράσεις τις οποίες θα θέλουμε σταδιακά να επεκτείνουμε σε όλο το εύρος των δημόσιων σχολείων μας.» ανέφερε ο πρωθυπουργός.
Παράλληλα, έγινε αναφορά και για την εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate – IB) στη δημόσια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, από τον Σεπτέμβριο του 2026, το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε πέντε Πρότυπα Λύκεια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με στόχο την επέκτασή του σε όλα τα Πρότυπα Λύκεια της χώρας. Το IB είναι ένα απαιτητικό διετές πρόγραμμα σπουδών στα αγγλικά, που βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν κριτική σκέψη, δεξιότητες ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων. Οι κάτοχοι του Διεθνούς Απολυτηρίου θα έχουν τη δυνατότητα εισαγωγής σε πανεπιστήμια του εξωτερικού ή σε μη κρατικά πανεπιστήμια της Ελλάδας, χωρίς την ανάγκη συμμετοχής σε Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης του νομοσχεδίου από τον αρμόδιο Υπουργό, ο πρωθυπουργός σχολίασε ότι αυτές οι πρωτοβουλίες εντάσσονται στη γενικότερη στρατηγική της κυβέρνησης για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, προσφέροντας περισσότερες επιλογές και ευκαιρίες στους μαθητές, ανεξαρτήτως κοινωνικοοικονομικού υπόβαθρου.
Πηγή: dnews.gr