Όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσει οριζόντια στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας η διδασκαλία του νέου μαθήματος που εισάγεται από την φετινή σχολική χρονιά για να προωθηθεί η επαφή των μαθητών με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Πρόκειται για μια νέα θεματική ενότητα που εντάσσεταιστο πρόγραμμα σπουδών των μαθητών από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο ώστε οι μαθητές να εκπαιδευτούν στο ευ ζην, στη φροντίδα του περιβάλλοντος, στην κοινωνική ευθύνη και τη δημιουργική σκέψη.
Η φιλοσοφία του μαθήματος ξεφεύγει από την παραδοσιακή πρακτική και όπως τονίζουν πηγές του Υπουργείου στο Dnews η διδασκαλία θα στηρίζεται εξ ολοκλήρου σε εκπαιδευτικά εργαστήρια και δράσεις εντός τάξης με απώτερο στόχο οι μαθητές από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο να μυηθούν στον ακτιβισμό και την ευαισθητοποίηση για κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα όπως η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, η προστασία του περιβάλλοντος, της κοινωνικής ευθύνης και της βοήθειας στους συμπολίτες. Παράλληλα, όπως τονίζεται δρομολογείται η καθιέρωση περισσότερων σχολικών ημερών αφιερωμένες σε θεματικές όπως η ζωοφιλία, ο αθλητισμός, η ψυχική υγεία και άλλα.
Μέσα από βιωματικές, μαθητοκεντρικές, ομαδοσυνεργατικές και ανακαλυπτικές δραστηριότητες, οι οποίες αφορμώνται από την καθημερινότητα, οι μαθητές καλούνται ως πολίτες να αξιολογήσουν καταστάσεις, να κάνουν συνειδητές και τεκμηριωμένες επιλογές, να σχεδιάσουν και να αναλάβουν δράση, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία στο εκάστοτε συγκείμενο Το όραμα του Κυριάκου Πιερρακάκη για ένα ανοιχτό συμπεριληπτικό σχολείο εξυπηρείται απόλυτα μέσα από την εκπόνηση και εισαγωγή αυτού του μαθήματος μέσω του οποιου οριζόντια οι μαθητές μυούνται και εκπαιδεύονται σε δεξιότητες ζωής (lifeskills) από το νηπιαγωγείο μέχρι και την Α ́ τάξη Λυκείου.
Οι δράσεις που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Σπουδών και όσες σχετικές σχεδιάζονται και υλοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς σε συνεργασία με τους μαθητές και τις μαθήτριες, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός σχολείου που ενσωματώνει την πολιτική/ κοινωνική αυτενέργεια, τη συμμετοχικότητα και τη συμπερίληψη.
Αυτό το μοντέλο ενθαρρύνει εξίσου τη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική μάθηση, καθώς εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες αναπτύσσουν την ικανότητα και τη βούληση να συμμετέχουν κριτικά στις δημοκρατικές διαδικασίες. Έτσι, ενισχύεται η κριτική σκέψη και δημιουργείται ένα ανθεκτικό σχολείο που μπορεί να αντιμετωπίσει τις παγκόσμιες προκλήσεις και να επιλύσει προβλήματα βιωσιμότητας σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.
Δείτε αναλυτικά την εγκύκλιο με το πώς θα γίνονται τα μαθήματα ανά τάξη εδώ
Πηγή: dnews.gr