Την ανάγκη για τη διάσωση του δημοτικού σχολείου Φιλοθεης ζητούν οι γονείς, αποστέλλοντας μάλιστα επιστολή, υπογεγραμμένη από όλους, προς τις αρμόδιες Αρχες του Δήμου τους, με Κοινοποίηση τόσο στο γραφείο του Πρωθυπουργού, όσο και στα συναρμόδια Υπουργεία
Η επιστολή είναι η παρακάτω:
ΙΣΤΟΡΙΚΟ :
Από το πρώτα κτίσματα στην Κηπούπολη της ΦΙΛΟΘΕΗΣ είναι το κτήριο στην Πλατεία ΔΡΟΣΟΠΟΥΛΟΥ επί των οδών ΕΥΝΑΡΔΟΥ-ΖΩΣΙΜΑ,που είναι από τα κεντρικότερα και ομορφότερα σημεία της ΦΙΛΟΘΕΗΣ.
Το 1933 ανεγέρθηκε ,σύμφωνα με τα σχέδια-πρότυπα των προσόψεων του τότε Οικοδομικού Συνεταιρισμού των Υπάλληλων της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ, ως κατοικία και κατά την διάρκεια της Κατοχής είχε επιταχθεί από τους κατακτητές.
Στην συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ως Εκπαιδευτήριο – το ΔΗΜΟΤΙΚΟ της ΦΙΛΟΘΕΗΣ, από όπου αποφοίτησαν πολλές γενιές ,κυρίως Φιλοθεατών.
Μέχρι το 2002 ήταν σε χρήση και έκτοτε εγκαταλείφθηκε στην φθορά του χρόνου και στους βάνδαλους.
Υπολογίζεται ότι η ηλικία του κτιρίου είναι, περίπου, 90 ετών.
ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ :
Σήμερα το κτήριο έχει βανδαλιστεί, έχει λεηλατηθεί και υπήρξε χώρος παράνομων πράξεων.
Ο κήπος –η αυλή – και ο περιβάλλον χώρος είναι σε άθλια κατάσταση.
Η περίφραξη που έγινε για να εμποδιστεί η είσοδος,προσέθεσε μια πολύ αντιαισθητική εικόνα στο τόσο όμορφο σημείο της πόλης και μόνον ντροπή προκαλεί. (βλ συνημ.φωτο)
Η εγκατάλειψη του ακινήτου για 20 ,περίπου ,χρόνια είναι ενδεικτική, ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στην αξιοποίηση του από τους ιδιοκτήτες.
Για τον λόγο αυτόν,προτείνουμε την διάσωση του προς όφελος του Δημοσίου και όλων των κατοίκων της περιοχής.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ :
Μόνον ενδεικτικά ,αναφέρουμε ότι το κτήριο- και σύμφωνα με τις ανάγκες του ΔΗΜΟΥ-, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν :
1.-Χώρος διαφόρων πολιτιστικών εκδηλώσεων
2.-Χώρος Εκθέσεων Ζωγραφικής- Γλυπτικής
3. Χώρος παρουσιάσεων βιβλίων
4- Συνεδριακό κέντρο- ολιγομελών συνεδρίων-
5.-Αίθουσα Συνελεύσεων Συλλόγων
6. -Βιβλιοθήκη- Αναγνωστήριο
7. -Μικρό αμφιθεατρικό Θέατρο με κερκίδες στον περιβάλλοντα χώρο
και χρήση χώρων του κτηρίου για τις λοιπές εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης παραστάσεων.
8.- Στο οικόπεδο του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, δημιουργία πρασίνου –κήπου- με καθιστικά .
Οι προτάσεις αυτές είναι ενδεικτικές και μπορούν να σχεδιαστούν είτε μεμονωμένες ,είτε συνδυαστικά .
Για την αξιοποίηση του κτηρίου και του οικοπέδου του,
πολλές εναλλακτικές μέθοδοι υπάρχουν.
1.- Χαρακτηρισμός του κτηρίου ως διατηρητέου είτε από το ΥΠΕΧΩΔΕ, είτε από το Υπουργείο Πολιτισμού(η ηλικία του,η αρχιτεκτονική μορφή του ,η χρήση του και η θέση του, θα το δικαιολογούσαν αυτό).
Βέβαια ,η μέθοδος αυτή, δεν εξασφαλίζει την αναπαλαίωση του κτιρίου, ούτε την μελλοντική χρήση του από τους ιδιοκτήτες, με κίνδυνο να παραμείνει ως έχει.
2.-Σύμπραξη του Δήμου με τους ιδιοκτήτες , με την κατασκευαστική εταιρεία, την εταιρεία εκμετάλλευσης με προγραμματική σύμβαση έργου.(Θεσμικό πλαίσιο για Εταιρείες των ΟΤΑ).
3.- Απ’ ευθείας αγορά του ακινήτου από τον ΔΗΜΟ
και ένταξη της χρηματοδότησης του σε Κοινοτικό Πρόγραμμα.
Στην συνέχεια ,λειτουργία του Πολιτιστικού Κέντρου από Δημοτική Επιχείρηση.
4.- Σύμπραξη του ΔΗΜΟΥ με την ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, η οποία υπήρξε ο θεμελιωτής της ΦΙΛΟΘΕΗΣ, προκειμένου ,από κοινού, να αγοραστεί το ακίνητο και να χρηματοδοτηθεί, με κοινή συμμετοχή ,στην συνέχεια.
Προς τιμήν της Εθνικής Τράπεζας , μάλιστα, θα μπορούσε π.χ.να δοθεί στο Κέντρο Πολιτισμού ΦΙΛΟΘΕΗΣ,το όνομα του Ιδρυτή της Τραπέζης του Γεωργίου Σταύρου ,η του Ιδρυτή του Οικοδομικού Συνεταιρισμού των Υπαλλήλων ΕΤΕ, η όποια άλλη ονομασία θα επιλέξει η ΕΤΕ.
5.- Για την αρχική μελέτη της μετατροπής του κτηρίου σε Πολιτιστικό Κέντρο πολλαπλών χρήσεων, μπορεί να ζητηθεί η βοήθεια του ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ(Το ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ έχει, ήδη, καταρτίσει μελέτες για την ΦΙΛΟΘΕΗ).
6.- Γενικότερα, μπορεί να ζητηθεί οικονομική στήριξη από τα γνωστά μεγάλα Ιδρύματα που ,εθελοντικά, προσφέρουν στον Πολιτισμό.
Επειδή κρίνουμε ότι η σημερινή κατάσταση του κτηρίου και του οικοπέδου του είναι απαράδεκτη για την όμορφη και αγαπημένη μας ΦΙΛΟΘΕΗ και ότι είναι αναγκαίο και χρήσιμο για το ΔΗΜΟΣΙΟ να αξιοποιηθεί το παλαιό αυτό ακίνητο ,παράκληση να έχουμε τις απόψεις σας για τις προτάσεις μας.