Προαιρετική θα είναι η μάσκα στα σχολεία όπως ανακοινώθηκε χθες στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που δόθηκε.
Τα μέτρα της κυβέρνησης για τον κορωνοϊό ανακοίνωσε πριν από λίγο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας.
Μαζί με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος εξειδίκευσαν περαιτέρω τις λεπτομέρειες για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών. Η κυρία Κεραμέως ανακοίνωσε παράταση του σχολικού έτους για τα δημοτικά σχολεία έως τις 26 Ιουνίου.
Τα βασικά σημεία της ενημέρωσης
Στέλιος Πέτσας
Με την ανακοίνωση ότι «θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου 2020 τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία οι εκπαιδευτικές μονάδες ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων καθώς και οι παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί» ξεκίνησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, προαναγγέλοντας πως περισσότερες λεπτομέρειες θα δώσουν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος.
Στη συνέχεια ο κ. Πέτσας αναφέρθηκε στα καθημερινά βήματα επανεκκίνησης της κοινωνικής και οικονομικής δραστηριότητας επισημαίνοντας: «Σήμερα γίνεται ένα ακόμη βήμα. Τα καλά επιδημιολογικά δεδομένα που οφείλονται στην προσπάθεια που κάναμε όλοι μαζί φέρνουν το άνοιγμα της εστίασης πιο μπροστά απ’ ό, τι προέβλεπε το αρχικό σχέδιο. Από σήμερα επίσης επιτρέπονται και οι μετακινήσεις από και προς τα νησιά. Ξεκινά το yachting για να ακολουθήσει την 1η Ιουνίου το άνοιγμα των ξενοδοχείων δωδεκάμηνης λειτουργίας και των κατασκηνώσεων. Ανοίγουν με κανόνες και προϋποθέσεις οι ανοικτές αθλητικές εγκαταστάσεις. Επιτρέπεται και η επαναλειτουργία των κέντρων διημέρευσης και ημερήσιας φροντίδας ηλικιωμένων καθώς και των κέντρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και παιδιών με αναπηρίες».
Πρόσθεσε επίσης ότι «ξεκινούν στα Πανεπιστήμια οι εργαστηριακές και κλινικές ασκήσεις με περιορισμούς στον αριθμό των φοιτητών. Για τους φοιτητές αυτούς ανοίγουν και οι φοιτητικές εστίες».
Όπως είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σε ό,τι αφορά τη δημόσια υγεία «από σήμερα κινητές ομάδες του ΕΟΔΥ σε συνεργασία με την αστική μη-κερδοσκοπική εταιρεία «Σύμπλευση» ξεκινούν δειγματοληπτικούς διαγνωστικούς ελέγχους για τον κορονοϊό σε μικρά νησιά. Οι εξετάσεις θα γίνονται με βάση το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ από κοινού με τους γιατρούς και τους εθελοντές της «Σύμπλευσης» η οποία θα διαθέτει τα φουσκωτά και τα πληρώματά της για τη μεταφορά των κλιμακίων και των δειγμάτων».
Νίκη Κεραμέως Για «ένα ακόμα βήμα» προς την νέα κανονικότητα έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ανακοινώνοντας το άνοιγμα και των υπόλοιπων δομών της Εκπαίδευσης.
«Σχεδόν 3 μήνες τώρα εργαζόμαστε συλλογικά, Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα, για να προσαρμόσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία στα νέα δεδομένα της υγειονομικής κρίσης», σημείωσε.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η υπουργός στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τη δημιουργία νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου και στην «ταχύτατη προσαρμογή όλων» στα νέα δεδομένα της ψηφιακής εποχής.
«Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», επεσήμανε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ανακοινώνοντας το άνοιγμα και των υπόλοιπων δομών της Εκπαίδευσης.
Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε αναλυτικά στους παράγοντες που έπαιξαν ρόλο στο να παρθεί η τελική απόφαση για το άνοιγμα των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των σχολείων Ειδικής Αγωγής.
Κυριότερος παράγοντας ήταν -όπως τόνισε- η ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών.
«Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία, σημείωσε η υπουργός.
Δεν παρέλειψε, δε, να ευχαριστήσει τους ειδικούς αναφέροντας ότι «από την αρχή αυτής της υγειονομικής κρίσης, έχουμε το προνόμιο να μας καθοδηγεί μία εξαίρετη ομάδα ειδικών, τις συστάσεις της οποίας ακολουθούμε με πολύ καλά, διεθνώς αναγνωρισμένα, αποτελέσματα».
Επιπλέον παράγοντας που συνετέλεσε στο άνοιγμα των σχολείων, ήταν ότι η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά.
«Η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική», τόνισε η υπουργός και πρόσθεσε ότι τα μέτρα προστασίας και πρόληψης «τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας» και ότι «όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά».
Τρίτος παράγοντας, ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί η επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, ο οποίος είναι το σχολείο.
«Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν τρεις μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά έξι μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», τόνισε.
Τέταρτον, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. «Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους», ανέφερε.
Πέμπτον, τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. «Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.
Τέλος, αναφορικά με τα ειδικά σχολεία, η κ. Κεραμέως ανέφερε: «Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχο-συναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη».