Να προσληφθεί άμεσα το αναγκαίο προσωπικό στα Ειδικά Σχολεία, στα τμήματα ένταξης και στην παράλληλη στήριξη ζήτησε με Επίκαιρη Ερώτησή του, που συζητήθηκε το πρωί της Τετάρτης, ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης.
Αναπτύσσοντας την Επίκαιρη Ερώτηση, ο Μ. Συντυχάκης, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι «καταγράφονται σοβαρότατες ελλείψεις σε όλες τις δομές της Ειδικής Εκπαίδευσης (Ειδικά Σχολεία, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), που αφορά σε τμήμα του μαθητικού πληθυσμού, παιδιών με αναπηρίες, και ειδικών μαθησιακών αναγκών, που χρήζουν σύνθετης διεπιστημονικής στήριξης».
Οι ελλείψεις αυτές, επεσήμανε, «έρχονται σε συνέχεια της προηγούμενης, που η λειτουργία των ειδικών σχολείων, υλοποιήθηκε χωρίς ουσιαστικά παιδαγωγικά και υγειονομικά μέτρα, ενώ οι υπόλοιπες δομές, τμήματα ένταξης και εξατομικευμένη στήριξη επί της ουσίας παρέμειναν για πολλούς μήνες κλειστές, με αποτέλεσμα να συσσωρευτούν μορφωτικά, συναισθηματικά και κοινωνικά κενά. Από την άλλη, και για όσο διανύουμε το 4ο κύμα πανδημίας οι προσλήψεις όλου του αναγκαίου προσωπικού έπρεπε να υπερβαίνουν τις περσινές προσλήψεις, για να παρθούν τα αναγκαία μέτρα αποφυγής συγχρωτισμού στις τάξεις ή να μη δημιουργηθούν κενά από τη νόσηση του προσωπικού και να συνεχίζεται απρόσκοπτα το επιστημονικό, παιδαγωγικό έργο».
Ο Μ. Συντυχάκης ζήτησε να καλυφθούν όλα τα κενά που υπάρχουν σε όλο το αναγκαίο προσωπικό, για όλες τις ειδικότητες, τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και του προσωπικού καθαριότητας. Καθώς και να μειωθεί η αναλογία μαθητών ανά τάξη, να υπάρξουν επιπλέον δρομολόγια για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών, να γίνονται μαζικά τεστ, ιχνηλάτηση κρουσμάτων, καθώς και ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας σε σύνδεση με τα Ειδικά Σχολεία».
Σε προσπάθεια ωραιοποίηση της κατάστασης που επικρατεί, κατέφυγε στην απάντησή της η Ζέτα Μακρή, υφυπουργός Παιδείας. Επιστράτευσε φραστικές κορόνες περί ενδυνάμωσης των Ειδικών Σχολείων με δράσεις από πλευράς του υπουργείου που αποσκοπούν, όπως τόνισε, στην προαγωγή της ισότιμης πρόσβασης και ένταξης παιδιών και νέων με αναπηρία σε όλες τις ειδικές εκπαιδευτικές βαθμίδες. Στο πλαίσιο αυτό, η υφυπουργός, παράθεσε νούμερα προσλήψεων, παραπέμποντας το ενδεχόμενο να ακολουθήσουν και άλλες σε… επόμενη χρονική φάση.
Στη δευτερολογία του, ο Μ. Συντυχάκης σημείωσε ότι «τα περί ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, αφήστε τα κατά μέρος. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Το ποσοστό των μαθητών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι ένα από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, που κυμαίνεται από 1,8% έως 2,9% σε σχέση με τον γενικό μαθητικό πληθυσμό».
Αναφορικά με τις προσλήψεις, ο βουλευτής του ΚΚΕ κάλεσε την υφυπουργό να απαντήσει στο ότι, «στα πρωτοβάθμια Ειδικά Σχολεία οι προσλήψεις, όλων των ειδικοτήτων, είναι 759 λιγότερες, ενώ έχει καλυφτεί μόλις το 1/3 των αιτήσεων για παράλληλη στήριξη, τη στιγμή που ο αριθμός αυτός αφορά μόνο όσες εγκρίθηκαν το προηγούμενο έτος χωρίς να συνυπολογίζονται όσες άλλες προκύψουν από τη νέα σχολική χρονιά».
Ενώ για την πρώιμη διάγνωση, ο Μ. Συντυχάκης, απευθυνόμενος στην υφυπουργό υπογράμμισε ότι, «διατηρείτε κι εσείς το νομικό πλαίσιο του ΣΥΡΙΖΑ. Επί της ουσίας δεν υπάρχει πρώιμη διάγνωση. Η πρώτη αντιμετώπιση γίνεται στο σχολείο, όχι από ειδικούς, κι όταν και εφόσον αποτύχει πάει στους ειδικούς. Θα έχει περάσει πολύτιμος χρόνος και θα είναι πλέον πολύ αργά».