Κατά του πολυνομοσχεδίου τάχθηκε η συντριπτική πλειοψηφία των επιστημονικών και εκπαιδευτικών φορέων που συμμετείχαν σήμερα στη δεύτερη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.
Όλοι οι φορείς, εκτός από τους εκπροσώπους των εργοδοτών της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των φροντιστηρίων, ζήτησαν είτε την απόσυρση ολόκληρου του νομοσχεδίου είτε την απόσυρση κρίσιμων διατάξεων όπως για παράδειγμα εκείνες που προβλέπουν την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο, την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, την αύξηση των μαθητών ανά τάξη, την επαναφορά των συντελεστών στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, την αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά, την επαναφορά της διαγωγής στους τίτλους σπουδών, την επιβολή ποινής στους αναπληρωτές που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία, την εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών στα νήπια.
Στις επιμέρους διατάξεις που αφορούν την Ανώτατη Εκπαίδευση, δηλαδή τη δημιουργία ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, το βαθμολογικό όριο στις μετεγγραφές και τις αλλαγές στον τρόπο εκλογής των πρυτανικών αρχών, το Προεδρείο της Συνόδου των Πρυτάνεων τάχθηκε υπέρ των ρυθμίσεων, με την προέδρευσα της Συνόδου Πρυτάνεων και Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Χρυσή Βιτσιλάκη, να κάνει λόγο για σημαντικές ρυθμίσεις που συμβάλλουν στην εξωστρέφεια και την αυτοτέλεια των ιδρυμάτων.
Ωστόσο οι εκπρόσωποι του Διδακτικού και Εργαστηριακού Προσωπικού των πανεπιστημίων εξέφρασαν την έντονη διαφωνία τους με τον αποκλεισμό των υπολοίπων μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας, εκτός των μελών ΔΕΠ, από τη συμμετοχή τους στις εκλογές.
Συμφώνησαν…ότι διαφωνούν
Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ, αλλά και η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Ελλάδος συμφώνησαν ότι… διαφωνούν και ζήτησαν από την ηγεσία του υπουργείου να αποσύρει το νομοσχέδιο. Καταλογίζοντας απουσία διαλόγου και έλλειψη διάθεσης για ουσιαστική διαβούλευση επί του νομοσχεδίου, οι φορείς προειδοποιήσαν πως η αυστηροποιήση των όρων φοίτησης, προαγωγής και απόλυσης των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα οδηγήσει με μαθητική ακρίβεια στην εκτίναξη των φροντιστηριακών μαθημάτων και στη μαθητική διαρροή κυρίως των παιδιών που προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικά ομάδες.
Άκρως προβληματική χαρακτήρισε επίσης την πιλοτική εισαγωγή των αγγλικών στα νηπιαγωγεία ο Πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής, υπενθυμίζοντας πως τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν έχουν προλάβει να εμπεδώσουν τη μητρική τους γλώσσα, ενώ εμφανίστηκε ιδιαίτερα καυστικός όταν σχολιάζοντας τα προβλήματα της σύνδεσης κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους φορείς είπε πως «αυτά είναι κάποια από τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι εκπαιδευτικοί που έκαναν μάθημα μέσω Webex στην καραντίνα!».
«Δεν χρειαζόμαστε γενικώς και αορίστως Δάσκαλο Εμπιστοσύνης. Χρειαζόμαστε κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους στα σχολεία» δήλωσε σχετικά με το νέο θεσμό ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Θεόδωρος Μαλαγάρης, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη να προχωρήσουν άμεσα οι μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση. «Κάθε χρόνο προσλαμβάνονται 41.000 αναπληρωτές. Η μόνη λύση είναι οι διορισμοί. Να καλυφθούν τα λειτουργικά κενά στην εκπαίδευση» είπε χαρακτηριστικά.
«Ναι» στο νομοσχέδιο από σχολάρχες – φροντιστηριάρχες
Υπέρ της αυστηροποίησης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, της εισαγωγής νέων θεματικών στο ωρολόγιο πρόγραμμα και της εισαγωγής των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία τάχθηκαν ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ) και η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών (ΟΕΦΕ).
«Για πρώτη φορά η ιδιωτική εκπαίδευση βρίσκει το κράτος συνοδοιπόρο και όχι αντίπαλο» τόνισε εκ μέρους των σχολαρχών ο Χαράλαμπος Κυραϊλίδης. «Πρόκειται για ένα θαρραλέο βήμα αλλά ελπίζουμε να μην είναι το τελευταίο» είπε, σημειώνοντας πως το υπουργείο Παιδείας «αγκαλιάζει» την ιδιωτική εκπαίδευση και παίρνει τις καλές πρακτικές των ιδιωτικών σχολείων για να τις κάνει «κτήμα» του δημοσίου. Υπογράμμισε επίσης την ανάγκη αξιολόγησης όλων των εκπαιδευτικών ώστε να γίνουν τα σχολεία «τα καλύτερα δυνατά».
Γ. Βαφειαδάκης: Να εξετάζεται πανελλαδικά «το κόντρα μάθημα»
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Πρόεδρος της ΟΕΦΕ Γιάννης Βαφειαδάκης δήλωσε θετικός στο νομοσχέδιο, υποστηρίζοντας πως η αύξηση των εξετάσεων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο προετοιμάζει τα παιδιά και τα εξοικειώνει σε ένα περιβάλλον εξετάσεων που θα έχουν και στο μέλλον.
Προσέθεσε επίσης ότι η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο «κινείται στη σωστή κατεύθυνση» και πρότεινε το «κόντρα μάθημα» να εξετάζεται πανελλαδικά ώστε να εξασφαλίζεται η κινητικότητα των υποψηφίων ανάμεσα στα επιστημονικά πεδία.
Τον προβληματισμό του για το γεγονός ότι μόνο ο ΣΙΣ και η ΟΕΦΕ τάσσεται υπέρ της νέων ρυθμίσεων εξέφρασε εκ μέρους της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Ελλάδος, Δημήτρης Λάμπρου και ζήτησε την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου.
Από τη μεριά του ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών, Τηλέμαχος Κουντούρης, έκανε λόγο για αποσπασματικές ρυθμίσεις που «αποδεικνύουν την αδυναμία διαμόρφωσης ενός κεντρικού σχεδιασμού» για το μέλλον της εκπαίδευσης. Υποστηρίζοντας ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις «υποβαθμίζουν την παρεχόμενη εκπαίδευση» (πχ. αύξηση μαθητών ανά τάξη) ο κ. Κουντούρης κατέθεσε 14 προτάσεις για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
Σε σωστή κατεύθυνση κινείται το νομοσχέδιο σχετικά με τη διδασκαλία και εξέταση των φιλολογικών μαθημάτων, σύμφωνα με την Πρόεδρο της Εταιρίας των Ελλήνων Φιλολόγων, Γεωργία Ξανθάκη Καραμάνου, η οποία χαιρέτισε την επαναφορά των Λατινικών ως εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλαδικές εξετάσεις και την εξέταση των Αρχαίων στο Γυμνάσιο. Σημειώνεται ότι στην ακρόαση φορέων δεν προσκλήθηκε ο Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων.
«Καμία μέριμνα για παιδιά με αναπηρία»
Τη δυσαρέσκεια τους για το γεγονός ότι το πολυνομοσχέδιο δεν περιλαμβάνει «καμία μέριμνα για παιδιά με αναπηρία» και κανένα ουσιαστικό μέτρο για τις ανάλογες υποστηρικτικές δομές της ειδικής αγωγής εξέφρασαν η Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Γεωργία Μπουλμέτη, ο Πρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής Παναγιώτης Σταμάτης και ο γ.γ. της ΕΣΑμΕΑ, Ιωάννης Λυμβαίος.
Πρότυπα-Πειραματικά
Σε ό,τι αφορά τις διατάξεις για το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Προτύπων-Πειραματικών Σχολείων, ο Σπύρος Γλένης εκ μέρους της ΕΛΜΕ Προτύπων – Πειραματικών υπογράμμισε την ανάγκη να δοθούν περισσότερα κίνητρα στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε αυτά τα σχολεία, ενώ ο Γρηγόρης Τζιβελέκας Πρόεδρος των υφιστάμενων Προτύπων Αναβρύτων, Βαρβακείου, Ευαγγελικής, Ζωσιμαίας, Ιωνιδείου χαρακτήρισε σημαντική την κίνηση του υπουργείου Παιδείας να αναβαθμίσει το ρόλο των προτύπων και πειραματικών σχολείων.
Πηγή: alfavita.gr