Με φόντο τα τεράστια κενά στα σχολεία και την πίεση που ασκούν οι γονείς για τις καθημερινές «χαμένες» ώρες μαθημάτων το Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε μια κίνηση που έχει προκαλέσει ερωτήματα στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Ειδικότερα, με παρέμβαση του υπουργού, Κυριάκου Πιερρακάκη κατατέθηκε τροπολογία με την οποία κενά στα σχολεία που δεν καλύπτονται από τις προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών από τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης του Α.Σ.Ε.Π. λόγω εξάντλησης των υποψηφίων δύνανται εφεξής να καλυφθούν από εκπαιδευτικούς εκτός πινάκων ΑΣΕΠ ακόμη και από συνταξιούχους εκπαιδευτικούς. Η εν λόγω εξέλιξη αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερο σκεπτικισμό και προβληματισμό από τους εκπαιδευτικούς καθώς το ζήτημα με τα κενά στα σχολεία είναι υψίστης σημασίας.
Τι ορίζει η τροπολογία του Υπουργείου για τα κενά στα σχολεία
Η τροπολογία δίνει τη δυνατότητα στους Περιφερειακούς Διευθυντές, μετά από σχετική εισήγηση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης να εκδίδουν πρόκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος εφόσον υφίστανται λειτουργικές ανάγκες για θέσεις εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας, οι οποίες δεν μπορούν να καλυφθούν από τους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) λόγω εξάντλησης των υποψηφίων
Στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων δύναται να συμμετέχουν υποψήφιοι, οι οποίοι διαθέτουν τα τυπικά προσόντα ένταξης και διορισμού στον οικείο κλάδο/ειδικότητα και δεν είναι ενταγμένοι στους ισχύοντες αξιολογικούς πίνακες κατάταξης του ΑΣΕΠ.
Κριτήρια πρόσληψης
Οι υποψήφιοι κατατάσσονται σε αξιολογικούς πίνακες επιλογής ανά κλάδο/ειδικότητα με βάση αποκλειστικά τον βαθμό του πτυχίου τους.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας των πτυχίων, προηγούνται οι υποψήφιοι με το παλαιότερο πτυχίο σύμφωνα με την ημερομηνία απονομής του.
Σε περίπτωση που τα πτυχία έχουν απονεμηθεί κατά την ίδια ημερομηνία, τότε η κατάταξη γίνεται με βάση την παλαιότητα εγγραφής των υποψηφίων στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.).
Ειδική Αγωγή
Ειδικά οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.) κατατάσσονται στους αξιολογικούς πίνακες επιλογής με βάση μόνο τον βαθμό του βασικού πτυχίου τους, αλλά σε περίπτωση ισοβαθμίας των πτυχίων, προηγούνται οι υποψήφιοι με το παλαιότερο ειδικό τυπικό προσόν ένταξης στον κλάδο Ε.Α.Ε..
Για τους νηπιαγωγούς και δασκάλους Ε.Α.Ε. η κατάταξη πραγματοποιείται ενιαία για τους υποψήφιους των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ60 με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. και ΠΕ 71 και ΠΕ 70 με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., αντίστοιχα.
Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α’ 75) για τα στοιχεία που διαλαμβάνονται σε αυτήν.
Οι αξιολογικοί πίνακες επιλογής ισχύουν έως τη λήξη του διδακτικού έτους.
Κατά την υποβολή των αιτήσεων οι υποψήφιοι βεβαιώνουν ότι δεν εμπίπτουν στην παρ. 5Α του άρθρου 62, περί αποκλεισμού εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. που έχουν διοριστεί ή διορίζονται από νέο διορισμό ή πρόσληψη για τρία (3) έτη, και στην παρ. 5Α του άρθρου 63, περί αποκλεισμού εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. οι οποίοι προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές και αρνούνται να αναλάβουν υπηρεσία ή παραιτούνται, κατά το έτος πρόσληψης και το επόμενο σχολικό έτος, του παρόντος, καθώς και στην παρ. 4 του άρθρου 86 του ν. 4547/2018, περί αποκλεισμού εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. οι οποίοι προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές κατόπιν ειδικής πρόσκλησης και αρνούνται να αναλάβουν υπηρεσία ή παραιτούνται, κατά το έτος πρόσληψης και κατά το επόμενο σχολικό έτος.
Οι αξιολογικοί πίνακες
Οι αξιολογικοί πίνακες επιλογής της παρ. 3 καταρτίζονται με ευθύνη του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, κυρώνονται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και αναρτώνται στις ιστοσελίδες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Αναμόρφωση των πινάκων, που συνεπάγεται ανακατάταξη των υποψηφίων, εκτελείται υποχρεωτικά από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης και οι μη δικαιούμενοι να προσληφθούν βάσει της νέας κατάταξης απολύονται. Οι απολυόμενοι λαμβάνουν τις αποδοχές που προβλέπονται για την απασχόλησή τους έως την ημέρα της απόλυσης, χωρίς οποιαδήποτε αποζημίωση από την αιτία αυτή.
Εφόσον δεν καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες για θέσεις εκπαιδευτικών και μετά την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος , είναι δυνατή η πρόσληψη συνταξιούχων εκπαιδευτικών, που δεν έχουν υπερβεί το εξηκοστό έβδομο (67ο) έτος της ηλικίας τους, σύμφωνα με την παραπάνω διαδκασία.
Από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης οι προλήψεις
Οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών πραγματοποιούνται από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τον αριθμό των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο/ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης, που έχουν εγκριθεί με σχετική πράξη του υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και ανεξάρτητα από την πηγή χρηματοδότησης αμέσως μετά την ανάρτηση των αξιολογικών πινάκων επιλογής των υποψηφίων.
Όταν προκύπτουν επιπλέον λειτουργικές ανάγκες για θέσεις σε σχολική μονάδα και κλάδο/ειδικότητα που συμπεριλήφθηκε στην τοπική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος , δύναται να καλούνται, καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, οι εγγεγραμμένοι στους αξιολογικούς πίνακες επιλογής που προαναφέραμε, που δεν έχουν ήδη προσληφθεί, να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για πρόσληψη.
Η προϋπηρεσία δεν προσμετράται
Η προϋπηρεσία που αποκτήθηκε με την παραπάνω διαδικασία δεν προσμετράται στη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας που προκηρύσσει και διενεργεί το Α.Σ.Ε.Π. σε εφαρμογή των διατάξεων που ισχύουν κάθε φορά, αλλά λογίζεται ως πραγματική δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία και λαμβάνεται υπόψη μετά τον μόνιμο διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση για κάθε συνέπεια.
Δήμος Μεγαρέων: «Άκρως θετική εξέλιξη αποτελεί η τροπολογία»
Μάλιστα ο δήμος Μεγαρέων που ταλανίζεται από τα λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών τόσο σε Πρωτοβάθμια όσο και Δευτεροβάθμια εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία χαιρετίζει την κίνηση από πλευράς Υπουργείου για την επίλυση της δυσλειτουργικής κατάστασης. Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά «Το πρόβλημα ήταν και παραμένει δυσανάλογα μεγάλο για τη Δυτική Αττική και τον Δήμο Μεγαρέων, καθώς στην κατηγορία ΠΕ 70 Δασκάλων, από τα 170 κενά πανελληνίως, τα 69 αφορούσαν στη Δυτική Αττική και τα 18 στον Δήμο μας».
Πηγή: dnews.gr