Στο ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Παραπολιτικά».
Η ίδια τονίζει ότι «η αξιολόγηση συνιστά καίριο πυλώνα του προγράμματος μας, τον οποίο και θα υλοποιήσουμε. Εξαγγείλαμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στην παρουσίαση του προγράμματος Παιδείας, τον Νοέμβριο του 2018, ανανεώσαμε τη δέσμευσή μας κατά τις προγραμματικές δηλώσεις μας ως κυβέρνησης τον Ιούλιο του 2019 και σήμερα υλοποιούμε με συνέπεια τον σχεδιασμό μας».
Και συνεχίζει: «Η εισαγωγή της αξιολόγησης στα σχολεία υλοποιείται με βάση τον αρχικό προγραμματισμό και τις εξαγγελίες μας: πρώτο στάδιο η επιμόρφωση εκπαιδευτικών και η αξιολόγηση σχολικών μονάδων, δεύτερο στάδιο η αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών. Υλοποίηση σε δύο φάσεις προκειμένου να οργανωθεί και να λειτουργήσει σωστά».
«Στόχος μας η επένδυση στον εκπαιδευτικό η ποιοτική εκπαίδευση για τα παιδιά μας και η εμπέδωση της εμπιστοσύνης στο νέο σύστημα. Προχωρούμε με συνεκτική προσέγγιση και κλιμακωτή υλοποίηση. Με σεβασμό στον εκπαιδευτικό και ευθύνη απέναντι στην κοινωνία», καταλήγει η Νίκη Κεραμέως.
Η υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι οι τροποποιήσεις στη διαδικασία των πανελλαδικών δεν αποτελούν πρώτη προτεραιότητα, καθώς έμφαση δίνεται στις αλλαγές σε ολόκληρη την εκπαιδευτική βαθμίδα.
«Διαχρονικά ως Πολιτεία τείνουμε να εστιάζουμε στις πανελλαδικές εξετάσεις, ωστόσο για εμάς η αλλαγή αυτής της διαδικασίας δεν συνιστά πρώτη προτεραιότητα. Δίνουμε έμφαση στις αλλαγές από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας προς τα πάνω αρχής γενομένης από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο. Ετσι στοχεύουμε στην καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης στον εμπλουτισμό του προγράμματος σπουδών στην εισαγωγή νέων θεματικών την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων», επισημαίνει η Νίκη Κεραμέως.
Η ίδια συνεχίζει, αναφερόμενη στις αλλαγές στο Λύκειο:
«Αναφορικά με το Λύκειο σχεδιάζουμε μεταξύ άλλων την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων στην Α’ Λυκείου, από το έτος 2020-2021 και σταδιακά τα επόμενα χρόνια στις υπόλοιπες τάξεις, την αποκατάσταση μαθημάτων γενικής παιδείας στη Γ’ Λυκείου, τον συνυπολογισμό με αυξανόμενη διαβάθμιση ανά τάξη, των επιδόσεων των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ξεκινώντας με τους μαθητές που θα εισαχθούν στην Α Λυκείου, το έτος 2020-2021, και τούτο προκειμένου να ενισχυθεί ο αυτόνομος παιδαγωγικός ρόλος του Λυκείου και να βελτιωθεί η παρεχόμενη εκπαίδευση».
«Με σχέδιο σταδιακά και χωρίς να αναστατώσουμε τον σχεδιασμό των μαθητών και των οικογενειών τους προχωράμε σε μεταρρυθμίσεις σε βάθος χρόνου βήμα-βήμα με τη συμβολή όλων των σχετικών φορέων και λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις ανάγκες των μαθητών», καταλήγει η υπουργός Παιδείας.