Υγιεινή διατροφή, εθελοντισμός, περιβαλλοντική συνείδηση, σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα, είναι ορισμένες από τις νέες θεματικές που θα αναπτυχθούν πιλοτικά από την επόμενη σχολική χρονιά στα σχολεία. Παράλληλα, στόχος είναι τον Σεπτέμβριο του 2020 η λειτουργία 28 νέων προτύπων και 34 πειραματικών σχολείων, ενώ θα αναπτυχθούν προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Επίσης, για πρώτη φορά θα ιδρυθούν πειραματικές δομές κατάρτισης – ΙΕΚ.
Ειδικότερα, έπειτα από ένα εξάμηνο που η τριτοβάθμια εκπαίδευση μονοπώλησε τη μεταρρυθμιστική προσπάθεια της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, πλέον ήλθε η σειρά το μεγαλύτερο βάρος να δοθεί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό προκύπτει από τις κυριότερες ενέργειες που έχει προγραμματίσει η ηγεσία του υπουργείου για το 2020 και τις παρουσίασε, χθες, στον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της εξαμηνιαίας αποτίμησης του κυβερνητικού έργου και του προγραμματισμού των επόμενων ενεργειών.
Ενδεικτικά, μιλώντας στην «Κ» η υπουργός Νίκη Κεραμέως, ανέφερε ότι από την επόμενη σχολική χρονιά θα εισαχθούν νέες θεματικές ενότητες στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων και θα ενισχυθεί το μάθημα του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού. Βασικός στόχος, σύμφωνα με την ίδια, είναι οι μαθητές να αποκτήσουν γνώσεις σε αντικείμενα πέραν των παραδοσιακών μαθημάτων, όπως και να δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, με ενίσχυση της γλωσσομάθειας και των ψηφιακών δεξιοτήτων εντός του δημόσιου σχολείου. Αυτό θα γίνει και μέσω της ανάπτυξης νέων προγραμμάτων σπουδών στα σχολεία και δημιουργία νέου ψηφιακού υλικού. Παράλληλα, όπως έχει εξαγγελθεί, θα θεσμοθετηθεί νέο πλαίσιο πρότυπων και πειραματικών σχολείων, ενώ θα οργανωθεί επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες, ενώ θα δρομολογηθεί πρόγραμμα για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου.
Θα ενισχυθεί η επαγγελματική εκπαίδευση με την ίδρυση πρότυπων επαγγελματικών λυκείων και σύνδεσή τους με πειραματικά ΙΕΚ, τα οποία θα αποτελούν μία νέα δομή στο πλαίσιο της αναδιαμόρφωσης των επαγγελματικών σχολών κατάρτισης. Παράλληλα, δρομολογούνται νέο σύστημα επιλογής στελεχών και η δημιουργία δομών εκπαίδευσης, με ενισχυμένη την παιδαγωγική καθοδήγηση.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προγραμματίζεται νομοσχέδιο για την εξωστρέφεια των ΑΕΙ αλλά και σχεδιασμός θεσμικού πλαισίου για την προσέλκυση ξένων φοιτητών, καθώς και νέο θεσμικό πλαίσιο συνολικά για τα ΑΕΙ (μοντέλο διοίκησης, μεγαλύτερη αυτονομία, αναμόρφωση του πλαισίου σπουδών και αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη).
Η κ. Κεραμέως μαζί με τους υφυπουργούς Βασίλη Διγαλάκη και Σοφία Ζαχαράκη παρουσίασαν έναν φάκελο 78 σελίδων. Στη σύσκεψη αποφασίστηκε επιπλέον η διεξαγωγή προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή γύρω από τα ζητήματα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Κατά την έναρξη της συνάντησης, ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε ότι «έχουν γίνει κάποια πρώτα πολύ σημαντικά βήματα στον τομέα της μεταρρύθμισης, ξεκινώντας από τον νόμο που μόλις ψηφίσαμε για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εντός των επόμενων δύο μηνών πρέπει να στρέψουμε περισσότερο το ενδιαφέρον μας στο τι γίνεται στα σχολεία μας», ενώ μίλησε για το όραμα της κυβέρνησης «για μία Παιδεία η οποία θα δίνει στα παιδιά όχι απλά στείρες γνώσεις αλλά πραγματικές δεξιότητες, για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις ενός κόσμου που αλλάζει με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Εχοντας φυσικά πάντα συμμάχους τους δασκάλους, τους καθηγητές, τους νηπιαγωγούς μας, οι οποίοι εκ των πραγμάτων θα πρέπει να είναι συμμέτοχοι στη μεγάλη προσπάθεια να αλλάξουμε αντιλήψεις στην Παιδεία και να προσαρμοστούμε στις ανάγκες των καιρών».
Από την πλευρά του, ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε τη Ν.Δ. ότι «δεν διαθέτει όραμα για την Παιδεία. Αντίθετα, η πολιτική της συνοψίζεται στην κατάργηση και στην αναστολή».
Πηγή: kathimerini.gr