Σε ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού αναφέρεται ότι σειρά από διατάξεις κατατέθηκαν χτες το βράδυ στην υπό κύρωση Σύμβαση για την ίδρυση των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων. «Κανένα παιδί που σήμερα φοιτά σε σχολείο που θα γίνει ΔΗΜΩΣ, δεν φεύγει από αυτό το σχολείο, μέχρι την αποφοίτησή του. Θα υπάρξει ψηφιακή μέριμνα για όλα τα παιδιά τα οποία θα θελήσουν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις, οι οποίες δεν θα είναι ίδιες με τις εξετάσεις των προτύπων» , είπε στη Βουλή, ο Κυριάκος Πιερρακάκης. «Αυτό που θα δούμε εκεί, θέλουμε να το δούμε παντού. Πρέπει να σηκώσουμε όλο το σύστημα παραπάνω»,πρόσθεσε.
Νέα συγκέντρωση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών έγινε νωρίτερα έξω από τα γραφεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Μεταξουργείο ενώ σε επιστολή τους οι μαθητές των σχολείων που θα καταργηθούν υποστηρίζουν ότι θα βρεθούν «έξω από τα σχολεία της γειτονιάς τους και θα αναγκαστούν να δώσουν κι άλλες εξετάσεις για να συνεχίσουν το σχολείο».
Σύμβαση μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του Ιδρύματος Ωνάση: Τροπολογία με τέσσερις νέες παραμέτρους
Το υπουργείο Παιδείας ενισχύει τους μαθητών των Δήμων όπου θα λειτουργήσουν τα νέα σχολεία, στηρίζει τα μικρότερα αδέλφια τους αλλά και τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στα σχολεία τα οποία θα μετατραπούν σε ΔΗ.ΜΩ.Σ, σύμφωνα με την νέα ανακοίνωση.
Α) Εισάγεται κριτήριο εντοπιότητας για την τελική κατάταξη των μαθητών στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία σε ποσοστό που θα κυμαίνεται κατ’ελάχιστο από 40% έως 60%. Η εντοπιότητα θα καθορίζεται με βάση τον τόπο διαμονής των μαθητών σε σχέση με την έδρα του Δημοσίου Ωνασείου Σχολείου, προκειμένου να ενισχυθούν οι περιοχές γύρω από τα ΔΗΜ.Ω.Σ..
Β)Διευκολύνεται η εισαγωγή στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία για τα μικρότερα αδέλφια μαθητών και μαθητριών που φοιτούν ήδη στις εκπαιδευτικές μονάδες, οι οποίες θα μετατραπούν σε ΔΗ.ΜΩ.Σ.. Η σχετική ρύθμιση, η οποία θα ισχύσει για τα δύο πρώτα χρόνια, ισχύει και στα Πειραματικά σχολεία και προβλέπει τη δυνατότητα εισαγωγής νεότερων αδερφών, ακόμα και αν δεν έχουν επιτύχει την απαιτούμενη βαθμολογία μέχρι συμπλήρωσης του ανώτατου αριθμού μαθητών.
Γ) Οι εκπαιδευτικοί και οι υποδιευθυντές των σχολείων που θα μετεξελιχθούν σε ΔΗ.ΜΩ.Σ. μπορούν να παραμείνουν στις θέσεις τους για δυο χρόνια, με τη διασφάλιση της οργανικότητας των θέσεων. Τους παρέχεται η δυνατότητα να παραμείνουν και μετά την πάροδο της διετίας, υπό την προϋπόθεση της επιτυχούς παρακολούθησης προγραμμάτων επιμόρφωσης. Επίσης, προβλέπεται μεταβατική περίοδος τετραετίας ώστε οι διευθυντές, οι υποδιευθυντές και το διδακτικό προσωπικό να αποκτήσουν το αυξημένο προσόν πιστοποίησης επιμόρφωσης Β’ επιπέδου στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών.
Δ) Τέλος, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού θα οριστεί μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου 2025, η χρονική σειρά με την οποία θα λειτουργήσει το σύνολο των νέων Ωνάσειων Δημόσιων Σχολείων.
ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ ΓΙΑ ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Για ένταξη τους υπάρχει το κριτήριο εντοπιότητας σε ποσοστό 40-60% βάσει τόπου διαμονής μαθητών σε σχέση με έδρα δημοσίου Ωνασείου σχολείου)
12.58 να βοηθήσουμε το κάθε παιδί να απελευθερώσει την καλύτερη εκδοχή του εαυτού του, όπως συμβαίνει στην ειδική αγωγή και θα πρέπει να ισχύει για όλα τα παιδιά
12.59 τα Ωνάσεια έχουν στοιχεία από τα Πρότυπα σχολεία
12.59 άκουσα την τοποθέτηση του ΣΥΡΙΖΑ, νομίζω θα παραβιάσω ανοιχτές θύρες.
13.02 σε ότι μας αφορά με πολύ ανοιχτό πνεύμα κάναμε αλλαγές. Μελετήσαμε πράγματα, τους ακούσαμε όλους, οπουδήποτε υπήρξε διάσταση άποψης, ενσωματώθηκε, για ν είναι κτήμα όλων, Αυτά τα σχολεία πρέπει να γίνουν κτήμα του ελληνικού λαού. Πρέπει να σηκώσουμε το σύστημα προς τα πάνω, όχι να το τραβήξουμε προς τα κάτω. 13.03
13.03 Δανειζόμαστε πράγματα από το μοντέλο των προτύπων που όμως δεν έχει τοπική εντοπιότητα. // όσα παιδιά φοιτούν εκεί, θα αποφοιτήσουν από εκεί. Θα υπάρξει ψηφιακή μέριμνα για όποια θελήσουν να πάρουν μέρος στις εξετάσεις – όχι ένα μέγεθος για όλα τα παιδιά, τα αδικούμε, όπως λέει η Σιγκαπούρη που είναι πρότυπο.