Η κυβέρνηση, από τα μέσα Μαρτίου, έχει προχωρήσει στην αναστολή της λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας, ενώ μέχρι στιγμής δεν έχει ορίσει την ακριβή ημερομηνία διεξαγωγής των εξετάσεων.
Με βάση τα τωρινά δεδομένα, άλλωστε, τα σχολεία θα μείνουν κλειστά έως τουλάχιστον τις 10 Μαΐου.
Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι η σταδιακή επιστροφή των μαθητών στα θρανία, αρχής γενομένης από την 11η Μαΐου.
Ωστόσο, η επιστροφή αυτή θα είναι – κατά πάσα πιθανότητα – σταδιακή και υπό αυστηρά μέτρα ασφαλείας.
Συγκεκριμένα, εξετάζεται η επαναλειτουργία των σχολείων μόνο για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου – και υποψήφιους των Πανελλήνιων Εξετάσεων – αλλά και η θέσπιση κανόνων απόστασης ανάμεσα τόσο στα θρανία, όσο και τους μαθητές.
Παράλληλα, δεν αποκλείεται να υπάρξουν ειδικές παράμετροι ανάλογα με την εκάστοτε περιοχή και τον αριθμό των κρουσμάτων σε αυτήν.
Ένα ακόμη σενάριο που βρίσκεται επί τάπητος, είναι η δημιουργία πρωινών και απογευματινών τμημάτων, προκειμένου οι μαθητές κάθε τάξης να «χωριστούν» στα δύο.
Με βάση αυτό το σενάριο, το 50% των μαθητών θα προσέρχεται στα πρωινά μαθήματα και το υπόλοιπο 50% στα απογευματινά μαθήματα, με στόχο την αποφυγή του συνωστισμού.
Όσον αφορά την ημερομηνία διεξαγωγής των Πανελλήνιων Εξετάσεων, επιδίωξη του υπουργείου Παιδείας είναι να πραγματοποιηθούν όσο πιο κοντά γίνεται στην καθιερωμένη χρονική περίοδο, δηλαδή εντός Ιουνίου.
Μάλιστα, οι πιο πιθανές ημερομηνίες, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής διαρροές, είναι η 22η και η 29η Ιουνίου.
Από την πλευρά του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, έχει υπογραμμίσει ότι οι Πανελλήνιες θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού, αποκλείοντας το σενάριο αναβολής για το προσεχές φθινόπωρο.
Υπενθυμίζεται ότι η εξεταστέα ύλη, κατόπιν απόφασης του υπουργείου Παιδείας, έχει περιοριστεί σημαντικά – έως και άνω του 20% ανά μάθημα – καθώς περιλαμβάνει μόνο όσα έχουν διδαχθεί οι μαθητές εντός των σχολικών αιθουσών.
Στον «αέρα» οι προαγωγικές εξετάσεις
Αντίθετα, στον «αέρα» φαίνεται ότι παραμένει η τύχη των προαγωγικών εξετάσεων για όλες τις τάξης του Γυμνασίου και του Λυκείου, με το αρμόδιο υπουργείο να μην αποκλείει το ενδεχόμενο ακύρωσής τους.
Αντ’ αυτού, εξετάζεται η λύση προαγωγής των μαθητών με βάση τις επιδόσεις των σχολικών τεστ ή των βαθμών τετραμήνου.
Σε κάθε περίπτωση, οι οριστικές αποφάσεις για κάθε ένα από τα εκκρεμή σχολικά ζητήματα αναμένεται να ληφθούν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα – και πάντα υπό την αίρεση της εξέλιξης της πανδημίας στην Ελλάδα.