Με τηλεκπαίδευση θα γίνονται από σήμερα λόγω της υγειονομικής κρίσης τα μαθήματα σε όλες τις σχολικές βαθμίδες της χώρας, αφού μετά τα γυμνάσια και τα λύκεια, την σκυτάλη σήμερα παίρνουν δημοτικά και νηπιαγωγεία.
Η σημερινή ημέρα είναι η πρώτη ημέρα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας για τους μαθητές του δημοτικού, καθώς την περασμένη Δευτέρα το μάθημα έγινε μέσω της εκπαιδευτικής τηλεόραση, ενώ χθες λόγω της αργίας της επετείου του Πολυτεχνείου δεν πραγματοποιήθηκαν μαθήματα.
Τα πρώτα προβλήματα που αντιμετώπισαν την πρώτη εβδομάδα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας οι μαθητές των λυκείων και των γυμνασίων της χώρας, κυρίως λόγω της υπερφόρτωσης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, πλέον δεν υπάρχουν μετά τις απαραίτητες αναβαθμίσεις που έγιναν.
Τηλεκπαίδευση και στα δημοτικά
Κάθε διδακτική ώρα της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης θα έχει διάρκεια 30′ και θα πραγματοποιείται από τις 2 έως τις 5 μ.μ. για τα δημοτικά, και από τις 2 έως τις 4:20 μ.μ. για τα νηπιαγωγεία, συμπεριλαμβανομένων σύντομων διαλειμμάτων.
«Όσο οι πρωτόγνωρες υγειονομικές συνθήκες μάς αναγκάζουν σε αναστολή λειτουργίας των σχολείων, είναι εξαιρετικά σημαντικό ο μαθητής να μπορεί να βλέπει το δάσκαλο/τη δασκάλα του, έστω και διαδικτυακά. Να διατηρείται όσο πιο ζωντανή γίνεται η επαφή μαζί του» ανέφερε σχετικά το υπουργείο Παιδείας.
Αναλυτικές οδηγίες έχουν σταλεί, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της επικράτειας. Ο διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είναι επιφορτισμένοι με την ενημέρωση των μαθητών και των κηδεμόνων τους για τις λεπτομέρειες σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις.
Το μεσημεριανό/απογευματινό ωράριο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης επελέγη, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, για τρεις λόγους:
Για να διευκολυνθούν οι οικογένειες σε σχέση με τον απαιτούμενο αριθμό συσκευών για σύνδεση στο διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν στην οικογένεια υπάρχουν γονείς που τηλεργάζονται και μεγαλύτερα παιδιά Γυμνασίου / Λυκείου που κάνουν το πρωί τηλεκπαίδευση.
Για να διευκολυνθούν οι οικογένειες των οποίων οι γονείς μπορεί να τηλε-εργάζονται το πρωί και ταυτόχρονα να χρειάζεται να βοηθήσουν τα μικρά τους παιδιά να συνδεθούν στις ψηφιακές τάξεις.
Για να περιοριστεί η ταυτόχρονη χρήση των δικτύων της χώρας από εργαζόμενους, μαθητές, φοιτητές κ.ο.κ.
Τι γίνεται με τους μαθητές που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο
Ο τεχνολογικός εξοπλισμός των σχολείων, ο οποίος μάλιστα έχει ενισχυθεί από το Μάρτιο μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων και δωρεών, μπορεί να διατεθεί, με απόφαση του διευθυντή, σε μαθητές που το έχουν περισσότερο ανάγκη (βάσει κριτηρίων, μεταξύ των οποίων το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας).
Επιπλέον, το υπουργείο Παιδείας έχει εξασφαλίσει δωρεάν χρήση δεδομένων (data) για όποιον συνδέεται στις πλατφόρμες με τις οποίες συνεργάζεται το Υπουργείο για την τηλεκπαίδευση.
Ακόμη και αν κάποιος δεν έχει δυνατότητα σύνδεσης μέσω διαδικτύου, ακόμη και αν δεν έχει υπολογιστή, τάμπλετ, έξυπνο κινητό τηλέφωνο, μπορεί να συνδεθεί στην ψηφιακή τάξη και μέσω τηλεφώνου, με αστική χρέωση.
Όπως και στο προηγούμενο κύμα της πανδημίας, προβλέπονται άδειες ειδικού σκοπού ενός εκ των δύο γονέων, και του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Η ρύθμιση αυτή εφαρμόζεται μέχρι σήμερα και στις περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας τμημάτων ή σχολικών μονάδων εξ αιτίας του κορονοϊού. Επίσης, όπως αναφέρει σχετικά το υπουργείο Παιδείας, ο προγραμματισμός της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε διαφορετικές ζώνες (πρωί – απόγευμα) έχει σκοπό και να διευκολύνει τις οικογένειες με εργαζόμενους γονείς και παιδιά διαφορετικών ηλικιών.