Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Μ. Κουρουτός απαντά δημόσια στην προκλητική, γεμάτη ψεύδη και συνειδητή διαστρέβλωση της πραγματικότητας, συνέντευξη της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως σε ραδιοφωνικό σταθμό.
Διαβάζοντας τη συνέντευξη της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως σε ραδιοφωνικό σταθμό για το νομοσχέδιο-καρμανιόλα που ετοιμάζει (ή της ετοίμασαν…) για την ιδιωτική εκπαίδευση, ειλικρινά αναρωτήθηκα, εάν είναι απολύτως άσχετη, ή αν διαστρεβλώνει με πρωτόγνωρο θράσος την πραγματικότητα για να ικανοποιήσει τους σπόνσορές της. Προσωπικά πιστεύω ότι δυστυχώς ισχύουν και τα δύο, γεγονός δραματικό για το χώρο της εκπαίδευσης σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή. Ας δούμε όμως τα βασικά σημεία της συνέντευξης σε σχέση με την ιδιωτική εκπαίδευση για να γίνει καθαρό σε κάθε πολίτη ποιοι είναι αυτοί που κρατούν την τύχη της Παιδείας στα χέρια τους:
1, Λέει η κ. Κεραμέως ότι υπάρχει για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς «οιονεί» μονιμότητα κι ότι ελέγχουν την απόλυση δήθεν υπηρεσιακά συμβούλια και συνδικαλιστικά όργανα(τη λέξη «οιονεί» αναγκάστηκε να την προσθέσει, καθώς μετά από άλλη συνέντευξή της, κάποιος σύμβουλος μάλλον της «σφύριξε» ότι λέει ανακρίβειες και ότι εκτίθεται).
Η αλήθεια: Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί αορίστου χρόνου απολύονται ελεύθερα με μόνη την υποχρέωση της αιτιολόγησης της καταγγελίας σύμβασης και της εξέτασής της ως προς τη νομιμότητα και την καταχρηστικότητα από ανεξάρτητη επιτροπή δικαστών! Ακριβώς ό, τι συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες που για τους εκπαιδευτικούς έχουν ειδικές επιτροπές εξέτασης απολύσεων. Οι επιτροπές αυτές υπάρχουν, διότι οι εκπαιδευτικοί υπογράφουν βαθμολογίες, τίτλους, απουσίες μαθητών κ.λπ., επομένως πρέπει να διασφαλίζεται η διαφάνεια της διαδικασίας. Όσο για τις ανόητες αναφορές σε ανύπαρκτα υπηρεσιακά συμβούλια και …συνδικαλιστικά όργανα που δήθεν κρίνουν την απόλυση, αυτό είναι ένα ακόμη δείγμα του ασύστολου ψεύδους και της εσκεμμένης διαστρέβλωσης της πραγματικότητας εκ μέρους της και γίνεται καθαρά για λόγους προπαγάνδας.
Μάλιστα, τα τελευταία δύο χρόνια που ισχύει η Ανεξάρτητη Επιτροπή έχουν απολυθεί σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί των οποίων οι συμβάσεις καταγγέλθηκαν. Πού είναι το πρόβλημα, λοιπόν; (Ας μας απαντήσουν οι …χορηγοί)
2. Λέει η κ. Κεραμέως ότι πλέον τα ιδιωτικά σχολεία μπορούν να παρέχουν πρόσθετες δραστηριότητες (ενώ, τάχα, δεν μπορούσαν πριν) και ότι οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να συμπληρώσουν το εισόδημά τους.
Η αλήθεια: Το ότι η Υπουργός δεν έχει διαβάσει καν την ισχύουσα νομοθεσία και ότι εκτίθεται με όσα λέει, φάνηκε από πρόσφατη απάντησή της σε ερώτημα εκπαιδευτικού συντάκτη ότι «με το υπάρχον καθεστώς δεν επιτρέπονται οι πρόσθετες εκπαιδευτικές δράσεις» (!) Βεβαίως πήρε πληρωμένη απάντηση («αδιάβαστη η Υπουργός») με την κοινοποίηση των ρυθμίσεων των Ν. 4415/2016 και 4472/2017. Βάσει των νόμων αυτών το ωράριο της ιδιωτικής σχολικής μονάδας επεκτείνεται στις 40 ώρες (32 ώρες είναι το ωράριο στη δημόσια εκπαίδευση), ενώ μετά το 40ωρο τα ιδιωτικά σχολεία είναι ελεύθερα να κάνουν ό, τι δραστηριότητα θέλουν. Ακριβώς, ό, τι θέλουν!Με μια προϋπόθεση: Να δηλώσουν εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να ελέγχεται η αδήλωτη εργασία.
Μήπως, όμως, αυτή ακριβώς είναι η λεπτομέρεια που «ενοχλεί» την κ.Κεραμέως και τους σπόνσορές της; Ότι πρέπει να δηλώνουν τους εκπαιδευτικούς στις δράσεις; Μήπως θέλουν να ισχύει, ό, τι ίσχυε μέχρι και το 2016, όταν, σύμφωνα με έρευνά μας σε τεράστιο δείγμα συναδέλφων, πάνω από το 90% των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που απασχολούνταν στις δράσεις εργαζόταν «εθελοντικά»; Και πώς είναι δυνατόν να λέει ότι «θα» δίνεται η δυνατότητα εργασίας για «πρόσθετη» αμοιβή, από τη στιγμή που η δυνατότητα αυτή δίδεται σήμερα ούτως ή άλλως; Μήπως εννοεί κάτι άλλο; Σήμερα, πχ, οι διδάσκοντες (θα πρέπει να) αμείβονται βάσει του Ενιαίου Μισθολογίου. Στην (σχεδόν απίθανη) περίπτωση που τώρα θα αμείβονται, αυτό θα γίνεται με βάση τον εκπαιδευτικό μισθό, το ωρομίσθιο του εκπαιδευτικού στα Φροντιστήρια (7,43 ευρώ μικτά) ή το ωρομίσθιο της κοινής εργατικής νομοθεσίας που είναι ακόμη χαμηλότερο; Μαντέψτε…
Ας μην παίζουμε όμως με τις λέξεις και τα ποσά (καθώς οι άνθρωποι ΔΕΝ θα πληρώνονται). Αυτό που θέλει η κ. Κεραμέως είναι να μην υπάρχει κανένας έλεγχος στις απογευματινές δραστηριότητες, ώστε να ενισχυθεί η αδήλωτη εργασία και η φοροδιαφυγή. Θέλει να κάνει ένα δώρο αίσχους στους «φίλους» της, σε συγκεκριμένα ιδιωτικά σχολεία που το ζήτησαν επιτακτικά. Αλλά αυτό θα αποκαλυφθεί τις επόμενες ημέρες με στοιχεία.
Κλείνω, προς το παρόν, με μια παρατήρηση. Η μεσαιωνική αντίληψη της κ. Κεραμέως για τους εργαζόμενους δεν έγινε δυνατό να κρυφτεί στη συνέντευξή της. Η δήλωσή της ότι «δεν είναι δυνατόν ο εργοδότης να μην μπορεί να διαχειρίζεται το προσωπικό του» είναι μνημείο αυταρχισμού και απόδειξη ότι η ελληνική ελίτ είναι βαθιά παρασιτική, οι δε εκπρόσωποί της θεωρούν τους εργαζόμενους είλωτες που θα πρέπει να προσκυνούν τον αφέντη, να φιλούν το δαχτυλίδι και να τον ευχαριστούν ταπεινά, επειδή τους επιτρέπει να υπάρχουν. Είναι η αντίληψη της κ. Κεραμέως ότι το σχολείο είναι «μαγαζί» και ότι επειδή ο ιδιοκτήτης κάνει την …παραχώρηση να δώσει ένα μισθό στον «υπάλληλό» του, θα πρέπει αυτός να δουλέψει υποχρεωτικά χωρίς ωράριο, Σαββατοκύριακα, αργίες, καλοκαίρι. Η κ. Κεραμέως δεν είναι απλώς μια επικίνδυνη Υπουργός Παιδείας, είναι ένας άνθρωπος με βαθιά ρατσιστικές, μεσαιωνικές αντιλήψεις.