Έχουμε μπει στην τελική ευθεία για την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2024-25 με το πρώτο κουδούνι στα σχολεία να χτυπά την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου. Οι εκπαιδευτικοί έκαναν ποδαρικό σήμερα Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου στα σχολεία τους για να προετοιμάσουν τις αίθουσες, το ωρολόγιο πρόγραμμα και τα βιβλία ενόψει του αγιασμού και της επιστροφή των μαθητών στα θρανία όμως για ακόμη μια χρονιά δεν έλειψαν τα παρατράγουδα με τα κενά στα σχολεία και τις προσλήψεις αναπληρωτών στο παρα πέντε.
Ναι μεν το Υπουργείο προχώρησε έγκαιρα στον διορισμό σχεδόν δέκα χιλιάδων εκπαιδευτικών όμως ο βραχνάς των αναπληρωτών καλά κρατεί. Η ανακοίνωση των προσλήψεων 8.553 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και στην Γενική Εκπαίδευση ως προσωρινών αναπληρωτών, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου και οι προσλήψεις 5.539 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) έγινε τα ξημερώματα του Σαββάτου 31 Αυγούστου με τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς να είναι σε αναμμένα κάρβουνα. Καθώς πρέπει να επιδοθούν σε έναν αγώνα δρόμου για να μετακινηθούν στον τόπο καθηκόντων τους, να βρουν στέγη και να παρουσιαστούν στο σχολείο τους στο παρα πέντε της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. Μέχρι την Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου οι αναπληρωτές καλούνται να δηλώσουν την σχολική μονάδα που θέλουν να πάνε, την Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου θα ανακοινωθεί η τοποθέτησή τους και η ανάληψη της υπηρεσίας θα γίνει από την Πέμπτη 5 έως και την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου την ώρα που τα μαθήματα στα σχολεία θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου.
«Εάν θέλουμε να προσφέρουμε πραγματικά υπηρεσία για το καλό της εκπαίδευσης θα πρέπει να μην αναδεικνύουμε τους αριθμούς και τα μεγέθη που ήρθαν και να θριαμβολογούμε για αυτά, αλλά να συνεχίσουμε να προβάλλουμε τους αριθμούς και τα μεγέθη που υπολείπονται» αναφέρει στο Dnews αναπληρωτής εκπαιδευτικός καθώς όπως τονίζει παρά τις προσλήψεις τα κενά θα είναι ηχηρά. «Οι διαδικασίες για τα κενά και τις ελλείψεις είναι λίγο βιαστικές από πλευράς Υπουργείου» καθώς μόνο όταν ανοίξουν τα σχολεία θα έχουμε πλήρη εικόνα των διδακτικών αναγκών.
Στα κάγκελα οι Φιλόλογοι: Να καλυφθούν τα κενά της Δευτεροβάθμιας
Την πλήρη κάλυψη των κενών Φιλολόγων και γενικά της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη B’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών ζητά από το ΥΠΑΙΘΑ η Πρωτοβουλία Φιλολόγων. Σύμφωνα με την Πρωτοβουλία Φιλολόγων εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά κενά σε όλες τις ειδικότητες και στον κλάδο των Φιλολόγων έμειναν ακάλυπτα κοντά στα 300 κενά στη γενική παιδεία, ενώ στην ειδική αγωγή η κάλυψη ήταν επίσης χαμηλή με τα κενά της παράλληλης στήριξης να μην καλύπτονται ούτε σε ποσοστό 60%.
Ακολουθεί η σχετική Ανακοίνωση
Κάλυψη των κενων της Δευτεροβάθμιας Η ολοκλήρωση της A’ φάσης αναπληρωτών για τη σχολική χρονιά 2024-2025 αφήνει για ακόμα μία φορά τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με πολλά κενά, υποβαθμίζοντας έτσι τη μαθησιακή διαδικασία. Η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου συνεχίζεται, καθώς εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά κενά σε όλες τις ειδικότητες. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως στον κλάδο των Φιλολόγων έμειναν ακάλυπτα κοντά στα 300 κενά στη γενική παιδεία, ενώ στην ειδική αγωγή η κάλυψη ήταν επίσης χαμηλή με τα κενά της παράλληλης στήριξης να μην καλύπτονται ούτε σε ποσοστό 60%. Αυτά, όπως είναι φυσικό, αυξάνονται, αν συνυπολογιστούν τα κενά από τις άδειες των μονίμων και των αναπληρωτών, αλλά και από τις αυξανόμενες ανάγκες των σχολείων, τα οποία, παρά τις συγχωνεύσεις τμημάτων που μεθοδεύτηκαν, παραμένουν με πολλές λειτουργικές ανάγκες.
Άραγε, όταν το υπουργείο Παιδείας μιλούσε για διόρθωση του στρεβλού θεσμού του αναπληρωτή και για μείωση των αναπληρωτών μέσω των διορισμών, εννοούσε ότι θα αφήσει τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς;
Θα συνεχίσει να υποβαθμίζει το δικαίωμα των μαθητών για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση; Θα παραγνωρίσει για ακόμα μία φορά τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών αφήνοντάς τους χωρίς την απαραίτητη για τους ίδιους παράλληλη στήριξη ή θα αφήσει τα τμήματα της γενικής παιδείας των γυμνασίων και των λυκείων χωρίς τους απαραίτητους για την ομαλή λειτουργία τους καθηγητές; Ως εκπαιδευτικοί, λοιπόν, αιτούμαστε την πλήρη κάλυψη των ανωτέρω κενών στη B’ φάση, η οποία όπως είναι φανερό δεν πρέπει να καθυστερήσει, καθώς κάτι τέτοιο υποσκάπτει τη λειτουργία των σχολείων, ειδικά όταν υπάρχει η Τράπεζα Θεμάτων και η τεράστια ύλη που πρέπει να καλυφθεί.
Παράλληλα, κρίνεται επιβεβλημένη η ένταξη στη B’ φάση των προγραμμάτων Μία Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ και ΖΕΠ, αφού από αυτά ωφελούνται ουσιαστικά οι μαθητές, ενισχύονται οι γραμματισμοί τους, μειώνεται η σχολική διαρροή και ενισχύεται το κοινωνικό πρόσωπο της δημόσιας εκπαίδευσης, για τα οποία το ΥΠΑΙΘΑ δεσμεύτηκε ότι δε θα υπάρξει η περσινή καθυστέρηση, αφού φέτος έχουν ήδη γίνει οι απαραίτητες ενέργειες.
Ως εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε να μαχόμαστε για το καλό της δημόσιας εκπαίδευσης και για τη μείωση των ανισοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένουμε τις άμεσες ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας προς αυτή την κατεύθυνση.
Πηγή: dnews.gr