Οι πρώτες ηχηρές καμπάνες για τα σχολεία και το άνοιγμα τον Σεπτέμβριο άρχισαν ήδη να χτυπούν, την ώρα που όλα δείχνουν ότι η Ελλάδα βαδίζει σταθερά και χωρίς μάσκες στην καρδιά του τέταρτου κύματος της πανδημίας και της μετάλλαξης Δέλτα.
Βρισκόμαστε στις αρχές Ιουλίου και υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να μετράμε αντίστροφα για τις διακοπές και όχι για το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο. Με την εξέλιξη όμως του 4ου κύματος στην Ελλάδα και τη μετάλλαξη Δέλτα οι πρώτες καμπάνες για τα σχολεία τον Σεπτέμβριο άρχισαν ήδη να χτυπούν συμφωνα με το ieidiseis.gr.
Οι γονείς ξέρουν καλά τι θα πει τηλεκπαίδευση και τα παιδιά ακόμη καλύτερα και είναι ένα σενάριο που δεν θέλουν ούτε να θυμούνται. Ωστόσο, αν και είμαστε στον δεύτερο μήνα του καλοκαιριού γίνονται συζητήσεις για όσα θα ακολουθήσουν τον Σεπτέμβριο με τα σχολεία. Άλλωστε είναι πλέον όλο και πιο ξεκάθαρο ότι η μετάλλαξη Δέλτα θα βρει την Ελλάδα στις ξαπλώστρες. Αυτή τη στιγμή η χώρα βρίσκεται χωρίς μάσκες σε εξωτερικούς χώρους, με ανοιχτές όλες τις δραστηριότητες, τον εμβολιασμό να σημειώνει κάμψη και βαδίζει σταθερά στην καρδιά του προβλήματος.
Οι νέοι φαίνεται ότι επανέρχονται πάλι στην αρχική τους θέση (σε αυτούς που φταίνε για τη μετάδοση), καθώς τα πάρτι στα ανοιχτά κέντρα διασκέδασης είναι στο επίκεντρο. Μόνο που τώρα δεν τα ονομάζουμε κορονοπάρτι… Δεν αποκλείεται βέβαια να επανέλθει και αυτή η ρητορική.
Μάλιστα, τις τελευταίες μέρες έρχονται προειδοποιήσεις από τους επιστήμονες για το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο. Προφανώς και οι ίδιοι δεν έχουν καμία απάντηση, όμως εκφράζουν τον σοβαρό προβληματισμό τους.
Το καμπανάκι του κινδύνου έκρουσε σήμερα ο καθηγητής Αναλυτικής Χημείας στο ΕΚΠΑ, Νίκος Θωμαΐδης, μετά και την τελευταία καταγραφή στα λύματα, όπου σημειώθηκε αύξηση 60%. Ζήτησε νέα μέτρα και υπογράμμισε πως κατά τη γνώμη του «δεν θα επιτευχθεί το επιθυμητό επίπεδο ανοσίας, που είναι το 70%, τον Σεπτέμβριο».
«Θα πρέπει να ληφθούν κάποια μέτρα για να περιοριστεί η αύξηση των κρουσμάτων, καθότι βρισκόμαστε στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου», είπε ο καθηγητής Αναλυτικής Χημείας στο ΕΚΠΑ, Νίκος Θωμαΐδης, μιλώντας στην ΕΡΤ, τονίζοντας πως τα λύματα έδειξαν αύξηση του ιικού φορτίου κατά 60%.
«Η πανδημία είναι εδώ δυστυχώς. Την προηγούμενη εβδομάδα καταγράψαμε στα λύματα μια αύξηση 60%. Ξεκίνησε την Τετάρτη και κορυφώθηκε το Σάββατο που είχαμε το μεγαλύτερο ιικό φορτίο, γεγονός που αποτυπώθηκε και στα κρούσματα», είπε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον κ. Θωμαΐδη, «πρέπει να αναλογιστούμε τι θα συμβεί από Σεπτέμβριο και κυρίως τι θα απογίνουν τα παιδιά στα σχολεία. «Αυτό πρέπει να το τονίσει κάποιος από τώρα γιατί η επίδραση της κατάστασης στην ψυχική υγεία των παιδιών και των φοιτητών είναι δραματική. Δεν μπορούμε να ζήσουμε άλλο έναν χρόνο με κλειστά σχολεία, πανεπιστήμια και τηλεκπαίδευση».
Για τα παιδιά και το άνοιγμα των σχολείων μίλησε χθες ο καθηγητής λοιμωξιολογίας, Νίκος Σύψας και επισήμανε ότι η μετάλλαξη Δέλτα «αγαπά πολύ τους νέους».
«Εάν γίνει αυτό που θα γίνει το φθινόπωρο θα έχουμε μεγάλο πρόβλημα με τα σχολεία, δεν ξέρω πόσο θα μπορέσουν να μείνουν ανοιχτά. Σε αυτό το κύμα θα μολυνθούν οι πάντες. Θα είναι η τελευταία πράξη του δράματος στην Ελλάδα» δήλωσε στο Open TV.
Επιπλέον, ο Νίκος Σύψας τόνισε ότι η covid-19 αφήνει παρενέργειες και κάλεσε ακόμη μια φορά όλους τους πολίτες να εμβολιαστούν. Γ
Έκκληση ΠΟΥ για ανοικτά τα σχολεία : Να μην στερούνται την εκπαίδευση λόγω πανδημίας τα παιδιά
Σε όλη την ευρωπαϊκή περιφέρεια του Π.Ο.Υ, η πανδημία είχε σοβαρό αντίκτυπο στη σχολική εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021
Τα σχολεία θα πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά όσο το δυνατόν περισσότερο, με επαρκή μέτρα δημόσιας υγείας και κοινωνικά μέτρα, ενώ οι κυβερνήσεις θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τους καλοκαιρινούς μήνες για να εφαρμόσουν μέτρα που θα προστατεύσουν την προσωπική σχολική εκπαίδευση για την επόμενη σχολική χρονιά, τόνισε τη Δευτέρα μια διεθνής ομάδα εμπειρογνωμόνων του Π.Ο.Υ. Ευρώπης η οποία ιδρύθηκε για να προχωρήσει σε συστάσεις για τη σχολική εκπαίδευση κατά της διάρκεια της COVID-19.
«Οι καλοκαιρινοί μήνες προσφέρουν ένα πολύτιμο παράθυρο ευκαιρίας στις κυβερνήσεις να εφαρμόσουν το σωστό σύνολο μέτρων που θα βοηθήσουν στη διατήρηση των ποσοστών μολύνσεων και στην αποφυγή κλεισίματος των σχολείων, τα οποία, έχουν επιβλαβείς επιπτώσεις στην εκπαίδευση, την κοινωνική και ψυχική ευημερία των παιδιών και των νέων μας», δήλωσε ο επικεφαλής του Π.Ο.Υ. Ευρώπης Δρ. Χάνς Κλούγκε. Σημείωσε παράλληλα πως «η εξάπλωση νέων παραλλαγών, σε συνδυασμό με την παρουσία μη εμβολιασμένων ατόμων στο σχολείο, σημαίνει ότι δεν υπάρχει χρόνος να χάσουμε. Η ώρα για δράση είναι τώρα. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στην πανδημία να κλέψει από τα παιδιά την εκπαίδευση και την ανάπτυξή τους».
Το κλείσιμο του σχολείου έχει σοβαρές επιπτώσεις στην εκπαίδευση, την ανάπτυξη και την ευημερία των παιδιών και των εφήβων. Εκτός από την στέρηση από τις απαραίτητες κοινωνικές αλληλεπιδράσεις που υποστηρίζουν και προωθούν την ψυχική τους ευημερία, το κλείσιμο του σχολείου οδήγησε σε ρυθμίσεις εξ αποστάσεως μάθησης που δεν είχαν τα ίδια εκπαιδευτικά αποτελέσματα.
Το κλείσιμο του σχολείου, σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ, πρέπει να θεωρείται μόνο ως μέτρο έσχατης λύσης, και μόνο εάν και όταν «συμβαίνουν μεγάλες επιδημίες ή η μετάδοση στην κοινότητα δεν μπορεί να ελεγχθεί με άλλα μέτρα».