To Υπουργείο Παιδείας ξεκινά τον προγραμματισμό και τις προετοιμασίες για την προσεχή σχολική χρονιά 2024-25. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η έκδοση εγκυκλίου μέσω σχετικού ΦΕΚ όπου περιέχει αναλυτικά τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν τόσο για την έγκριση παράλληλης στήριξης συνεκπαίδευσης από εκπαιδευτικό, όσο για την έγκριση στήριξης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό αλλά και για την έγκριση στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή.
Τι ισχύει για την έγκριση παράλληλης στήριξης
Η έγκριση για παροχή «παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης» για το διδακτικό έτος 2024-2025 κατόπιν αιτήματος του/της γονέα /κηδεμόνα, αφορά σε μαθητές/τριες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης που φοιτούν
σε σχολικές μονάδες του δημοσίου, αρμοδιότητας του ΥΠΑΙΘΑ, για τους/τις οποίους/ες έχει εκδοθεί ανάλογη γνωμάτευση-εισήγηση από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή από Ειδικές Διαγνωστικές Επιτροπές Αξιολόγησης
(Ε.Δ.Ε.Α.) της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, η οποία βρίσκεται σε ισχύ και καλύπτει το διδακτικό έτος 2024-2025.
Α.1.1. Έγκριση αιτήματος «ΝΕΑΣ» παράλληλης στήριξης –συνεκπαίδευσης:
1. ΝΕΟ ΑΙΤΗΜΑ-ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ:
Αφορά στις περιπτώσεις μαθητών/τριών για τους/τις οποίους/ες υποβάλλεται για πρώτη φορά αίτημα για έγκριση παροχής «παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης», κατόπιν ανάλογης γνωμάτευσης από
ΚΕΔΑΣΥ ή ΕΔΕΑ σε ισχύ.
Αφορά στις περιπτώσεις μαθητών/τριών για τους/τις οποίους/ες εκδόθηκε νέα γνωμάτευση-εισήγηση από το ΚΕΔΑΣΥ ή την ΕΔΕΑ κατόπιν επαναξιολόγησης. ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι μαθητές/τριες που διαθέτουν γνωμάτευση η οποία έχει εκδοθεί πριν τις 03/08/21 (έναρξη ισχύος του ν.4823/2021 (Α΄ 136) και, που σύμφωνα με το άρθ. 234 του ιδίου, δεν θίγεται η ισχύς της) θα πρέπει να επαναξιολογηθούν στην αλλαγή βαθμίδας. Σημείωση: Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο (Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση) όπως και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο (Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) αφορά στην ίδια βαθμίδα Εκπαίδευσης.
Απαραίτητα δικαιολογητικά για την έγκριση «ΝΕΑΣ» ή «ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ» παράλληλης στήριξης -συνεκπαίδευσης
Απαραίτητα δικαιολογητικά για την έγκριση «παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης» μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι τα παρακάτω:
1. Αίτηση (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 1Α), που υποβάλλεται στη σχολική μονάδα στην οποία πρόκειται να φοιτήσει ο/η μαθητής/τρια κατά το διδακτικό έτος 2024-2025, εφόσον έχουν ολοκληρωθεί οι προβλεπόμενες
διαδικασίες εγγραφής / μετεγγραφής σε αυτήν σύμφωνα με τα ισχύοντα.
➢ «Υπόχρεος» υποβολής αιτήματος για έγκριση στήριξης του μαθητή/τριας είναι ο/η έχων/ουσα την γονική μέριμνα. Η γονική μέριμνα ασκείται κοινά και από τους δύο (2) γονείς. Η αίτηση υποβάλλεται
μόνο από τον έναν. Εφόσον η γονική μέριμνα έχει αφαιρεθεί από τους γονείς είτε με δικαστική απόφαση είτε με εισαγγελική εντολή, αυτή δύναται να ασκείται, βάσει των ιδίων πράξεων, είτε από έτερο φυσικό
πρόσωπό είτε από Νομικό Πρόσωπο (πχ. Χαμόγελο του Παιδιού). Για τις περιπτώσεις μαθητών/τριών που τελούν υπό καθεστώς «αναδοχής»,το αίτημα υποβάλλεται
από τον/την αρμόδιο/α διοικητή της δομής που έχει την «γονική μέριμνα» ή από άτομο που ο/η ίδιος/α θα εξουσιοδοτήσει για τον σκοπό αυτό, κάνοντας ειδική αναφορά – εντός της εξουσιοδότησης – στην γνωμάτευση/εισήγηση του ΚΕΔΑΣΥ που εισηγείται την παράλληλη στήριξησυνεκπαίδευση όπως επίσης και στον αριθμό της συγκεκριμένης εγκυκλίου.
Στην περίπτωση που η αίτηση υποβάλλεται από εξουσιοδοτημένο άτομο από τον «υπόχρεο» κατόπιν «Εξουσιοδότησης», τότε συμπληρώνονται τόσο τα στοιχεία του «υπόχρεου» (εξουσιοδοτών) όσο και του εξουσιοδοτημένου ατόμου.