Με μία διευκρινιστική εξήγηση επιχείρησε το υπουργείο Παιδείας να απαντήσει στη θέση ότι «παγώνει» η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Ωστόσο, οι ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, λάβρων ως συνήθως κατά της αξιολόγησης, επιβεβαιώνουν τη σχετική πολιτική επιλογή.
Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας ανέφερε ότι «η εισαγωγή της αξιολόγησης στα σχολεία υλοποιείται με βάση τον αρχικό σχεδιασμό και τις προγραμματικές μας εξαγγελίες: Πρώτο στάδιο η επιμόρφωση εκπαιδευτικών και η αξιολόγηση σχολικών μονάδων, και δεύτερο στάδιο η αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών. Υλοποίηση σε δύο φάσεις, προκειμένου να οργανωθεί και να λειτουργήσει σωστά. Στόχος ήταν –και παραμένει– η εμπέδωση της εμπιστοσύνης στο νέο σύστημα. Αυτό ακριβώς είχαμε εξαγγείλει τον Νοέμβριο 2018 στην παρουσίαση του προγράμματος της Ν.Δ., γι’ αυτό ακριβώς δεσμευτήκαμε και τον Ιούλιο 2019 στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, και αυτό κάνουμε σήμερα».
Οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών στην ενημέρωση που έκαναν προς τα μέλη τους μετέδωσαν έναν… χαλαρό τόνο. Ενδεικτικά η ΟΛΜΕ ανέφερε σε μία γραμμή ότι «η αξιολόγηση εκπαιδευτικού δεν θα αφορά την επόμενη σχολική χρονιά», όσο για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών η ΟΛΜΕ δήλωσε ότι «στο αίτημά μας να είναι καθολική και όχι συνέπεια της αξιολόγησης, η υπουργός Παιδείας μας απάντησε ότι αναζητούνται τα κονδύλια για να γίνει συστηματική και καθολική».
Από την πλευρά της η ΔΟΕ στην ενημέρωση προς δασκάλους και νηπιαγωγούς για το θέμα ανέφερε: «Θέσαμε το ζήτημα του κλίματος επαναφοράς της αξιολόγησης-χειραγώγησης και του Π.Δ. 152, που δημιουργούν οι συχνές δηλώσεις του προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, τονίζοντας πως ο κλάδος δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να αποδεχθεί εφαρμογή της αξιολόγησης-χειραγώγησης. Η υπουργός απάντησε πως το ΙΕΠ είναι γνωμοδοτικό όργανο και ο πρόεδρος εκφράζει την προσωπική του άποψη. “Το υπουργείο είναι αυτό που παίρνει τις αποφάσεις και όσον αφορά την αξιολόγηση δεν δρομολογείται τίποτε σχετικό με αυτήν προς το παρόν”, μας απάντησε».
Πάντως, η υπουργός Παιδείας διευκρίνισε ότι δεν ανέφερε την έκφραση «προσωπικές απόψεις» και ότι «το ΙΕΠ είναι γνωμοδοτικό όργανο, ενώ η χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής ανήκει στην ηγεσία του υπουργείου».
Οπως ανέφερε στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου «αρχικά θα νομοθετηθεί η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, και δουλεύεται το σύστημα αξιολόγησης», χωρίς ωστόσο να δώσει σαφές χρονοδιάγραμμα, παρότι ο σχεδιασμός έχει αρχίσει από τον Ιούλιο του 2019.
Πηγή: kathimerini.gr