voucherergasia.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα

    Καιρός: Οι καλοκαιρινές θερμοκρασίες φεύγουν και έρχεται πολικός αεροχείμαρρος!

    Προσωπικός Αριθμός: Πώς θα εκδίδεται και τι θα ισχύει για όσους έχουν ήδη αποκτήσει νέα ταυτότητα

    Ο ΕΟΦ ανακοίνωσε τη λίστα με τα 232 φάρμακα που είναι σε έλλειψη

    Μια στις τρεις συνταγές φαρμάκων ανεκτέλεστη λόγω κόστους

    Σε λειτουργία η ψηφιακή ταυτότητα στο Covid-free Wallet – Πώς θα την ενεργοποιήσετε

    Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων: Αναβάθμιση υποδομών – Ποιες υπηρεσίες δεν θα είναι διαθέσιμες και πότε

  • Εκπαίδευση
    ΔΥΠΑ: Λήγει την 1η Δεκεμβρίου η προθεσμία κατάθεσης αιτήσεων για το πρόγραμμα νέας επιχειρηματικότητας

    ΔΥΠΑ: Νέο πρόγραμμα κατάρτισης συντηρητών κτηρίων στο σωφρονιστικό κατάστημα Τρικάλων

    Ζαχαράκη: Ετοιμάζουμε νέο σύγχρονο και ενιαίο πλαίσιο διδασκαλίας των αγγλικών από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο

    Ζαχαράκη: Προθεσμία για ελεγχόμενη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, μέχρι τέλος του χρόνου

    Τεράστια αύξηση των μαθητών με αναπηρία – Τι σχεδιάζει το Yπουργείο Παιδείας για την ειδική αγωγή

    Η επερχόμενη προκήρυξη του ΑΣΕΠ στην Ειδική Αγωγή και το “κλείδωμα” των πινάκων για τρία χρόνια

    ΥΠΑΙΘΑ: Υπενθύμιση για τα εξεταστικά κέντρα και το πρόγραμμα εξετάσεων για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας

  • Θέσεις εργασίας
    pyrosvestiki

    Διαγωνισμός για την πρόσληψη 137 πυροσβεστών δασικών επιχειρήσεων

    ΑΣΕΠ: 4Κ/2020 – Πρόσκληση υποψηφίων για ηλεκτρονική υποβολή δικαιολογητικών – Κατηγορία ΔΕ

    Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Όλα όσα πρέπει να ξέρουν οι υποψήφιοι για το νέο σύστημα και τα εξεταστικά κέντρα

    Άρχισε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για 51 προσλήψεις στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

    Άρχισε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για 51 προσλήψεις στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

  • Οικονομία
    e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ποιοι πληρώνονται μέχρι αύριο

    Οι πληρωμές από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 16 Μαΐου

    Youth Pass: Μέχρι πότε είναι ανοιχτή η πλατφόρμα, πότε αναμένεται το market place

    Youth Pass: Μέχρι πότε είναι ανοιχτή η πλατφόρμα, πότε αναμένεται το market place

    Youth Pass: Ολοταχώς για 50.000 αιτήσεις μέσα σε ένα 24ωρο

    To Youth Pass, με περισσότερες από 147.000 αιτήσεις, εξακολουθεί να κερδίζει τους νέους 18-19 ετών

    Τρία νέα ψηφιακά εργαλεία στην φαρέτρα της ΑΑΔΕ για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής

  • Εργασιακά

    Οι μισοί εργαζόμενοι στην Ελλάδα δουλεύουν επιπλέον ώρες χωρίς έξτρα αμοιβή

    Ρυθμίσεις «ανάχωμα» για συσσώρευση οφειλών σε Δημόσιο και Ταμεία – Ποιοι μπορούν να ενταχθούν και ποιες οι προϋποθέσεις

    Ο ΕΦΚΑ ανακοίνωσε τις ημερομηνίες συντάξεων Ιουνίου 2025 – Πότε πληρώνει κάθε Ταμείο

    Νίκη Κεραμέως: «Η επιτάχυνση του χρόνου απονομής συντάξεων βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου»

    Νίκη Κεραμέως: Βελτιώνουμε τις υποδομές για τους συμπολίτες μας με αναπηρία, ενισχύουμε το ανθρώπινο δυναμικό και ψηφιοποιούμε διαδικασίες

    ΣτΕ: Να εξομοιωθούν τα όρια αποχώρησης των στρατιωτικών δικαστών από την υπηρεσία με τους υπόλοιπoυς δικαστές

  • VOUCHER
    e-ΕΦΚΑ: Πότε λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για τη θερινή κατασκηνωτική περίοδο

    Nέο κατασκηνωτικό πρόγραμμα της ΔΥΠΑ για 70.000 παιδιά – Πότε αρχίζει η υποβολή αιτήσεων για τα vouchers

    Κοινωνικός τουρισμός: Πότε να κάνετε την αίτηση με βάση τον ΑΦΜ – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

    Ποια ΑΦΜ κάνουν σήμερα αίτηση για τον Κοινωνικό Τουρισμό 2025

    «Ανακυκλώνω- Αλλάζω θερμοσίφωνα»: Η αλλαγή που γίνεται στο πρόγραμμα

    Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να πάρετε voucher για θερμοσίφωνα και αντλία

    Κοινωνικός τουρισμός: Tα τελικά αποτελέσματα για το voucher

    Κοινωνικός Τουρισμός: Άνοιξε η πλατφόρμα για τις αιτήσεις – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

  • Πολιτική

    Υπ. Υγείας: Επέκταση των άγονων περιοχών για την προσέλκυση ιατρών στο ΕΣΥ

    Μητσοτάκης από το φράγμα Πλακιώτισσας: Προχωράμε άμεσα στη δημοπράτηση των δικτύων της Κρήτης

    Μητσοτάκης από το φράγμα Πλακιώτισσας: Προχωράμε άμεσα στη δημοπράτηση των δικτύων της Κρήτης

    Κυρ. Μητσοτάκης για ΒΟΑΚ: Σήμερα εκπληρώνουμε μία δέσμευσή μας

    Κυρ. Μητσοτάκης για ΒΟΑΚ: Σήμερα εκπληρώνουμε μία δέσμευσή μας

    Ζαχαράκη: Ετοιμάζουμε νέο σύγχρονο και ενιαίο πλαίσιο διδασκαλίας των αγγλικών από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο

    Ζαχαράκη: Ετοιμάζουμε νέο σύγχρονο και ενιαίο πλαίσιο διδασκαλίας των αγγλικών από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο

  • Εκλογές
    Μαρινάκης: Η κυβέρνηση θα συνεργαστεί με όλους τους εκλεγμένους αξιωματούχους

    Μαρινάκης: Έρχεται νομοσχέδιο για Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές σε ένα γύρο

    Εκλογές 2023: Εκτός το κόμμα της Λατινοπούλου μετά την προσφυγή Μπογδάνου

    Υπουργείο Εσωτερικών: Ξεκίνησε η εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων

    Μεγάλες αλλαγές στις αυτοδιοικητικές εκλογές ετοιμάζει η κυβέρνηση – Καταργείται ο Β’ γύρος, εισάγεται ηλεκτρονική ψηφοφορία

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Πρώτος o Ανδρουλάκης, δεύτερος ο Δούκας

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Συγχαρητήρια του Χάρη Δούκα στον Νίκο Ανδρουλάκη για την επικράτησή του

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων
voucherergasia.gr
Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αρχική Εκπαίδευση

Μεγάλη συνέντευξη Γαβρόγλου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

από Σταύρος Καραΐνδρος
26/06/2017
σε Εκπαίδευση, Συνεντεύξεις
Γαβρόγλου

100
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Μετά το πέρας των Πανελλαδικών Εξετάσεων το υπουργείο Παιδείας φαίνεται πως θα πέσει με τα… μούτρα στη δουλειά για την Τριτοβάθμια. Πιο συγκεκριμένα, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Κώστας Γαβρόγλου προανήγγειλε έντονη συζήτηση τον Ιούλιο, με επίκεντρο την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι σήμερα δεν υπάρχει κάποια διάταξη για το άσυλο, άρα «οι διοικήσεις των πανεπιστημίων έχουν την απόλυτη ευθύνη να πάρουν τις όποιες πρωτοβουλίες για να επιλυθούν τα εξαιρετικά σοβαρά προβλήματα ανομίας» και επισήμανε ότι η σχετική διάταξη που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και που θα έρθει στη Βουλή στα μέσα Ιουλίου, είναι «πεντακάθαρη».

Αναλυτικά, η συνέντευξη του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστα Γαβρόγλου, στην Αθηνά Καστρινάκη για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:

– Αυτό το διάστημα βρίσκονται στο επίκεντρο οι πανελλαδικές εξετάσεις και λογικό είναι στο μυαλό των περισσότερων να έρχεται το πολυσυζητημένο και πολυαναμενόμενο νομοσχέδιο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, που θα φέρει και αλλαγές στο λύκειο. Είναι ακόμα στο πρόγραμμα του υπουργείου να έρθει τον Ιούλιο το νομοσχέδιο;

ΣχετικαΑρθρα

Ζαχαράκη: Ετοιμάζουμε νέο σύγχρονο και ενιαίο πλαίσιο διδασκαλίας των αγγλικών από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο

Ζαχαράκη: Ετοιμάζουμε νέο σύγχρονο και ενιαίο πλαίσιο διδασκαλίας των αγγλικών από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο

07/05/2025

Ζαχαράκη : Διευκρινίσεις για τους 10.000 διορισμούς εκπαιδευτικών και τους αναπληρωτές της νέας σχολικής χρονιάς

16/04/2025

Ολοκληρώθηκαν κατ’ αρχήν οι πανελλαδικές εξετάσεις με απόλυτη επιτυχία, τα θέματα ήταν σταθμισμένα, είχαμε τη θετική αποδοχή από όλους τους επιστημονικούς φορείς, νομίζω ότι ήταν μια κατάσταση πάρα πολύ ικανοποιητική. Λόγω των σεισμών αναβλήθηκαν κάποιες εξετάσεις στη Λέσβο και στη Χίο, αλλά μέχρι τις 5 Ιουλίου θα έχουν ολοκληρωθεί και αυτές.

Η συζήτηση για το λύκειο θα αρχίσει σύντομα και θα είναι σαφής η αρχιτεκτονική του. Τώρα, το νομοσχέδιο που έχουμε για την τριτοβάθμια εκπαίδευση αρχίζει την κοινοβουλευτική διαδικασία, που είναι μια αρκετά περίπλοκη διαδικασία, ώστε να έρθει στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τα μέσα Ιουλίου, για να ψηφιστεί άμεσα.

– Αναφέρεστε στο νομοσχέδιο που αφορά στα μεταπτυχιακά…

Ναι, έχει διάφορες καινοτόμες ρυθμίσεις, ρυθμίζονται για πρώτη φορά τα μεταπτυχιακά, ώστε η αυθαιρεσία που υπάρχει στα λίγα μεν, που όμως έχουν επιπτώσεις και στα άλλα, να σταματήσει, να μπορούν οι φοιτητές να εισάγονται χωρίς να πληρώνουν δίδακτρα, όταν δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα, επίσης να μπει ένας κανόνας ως προς το ποιοι μπορούν να κάνουν μαθήματα, ποιοι μπορούν να πληρώνονται από τα μεταπτυχιακά, και να σταματήσουν ορισμένες από τις παθογένειες που ανακαλύψαμε ότι υπάρχουν. Ταυτοχρόνως, δημιουργούνται τα ακαδημαϊκά περιφερειακά συμβούλια που θα παίξουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην αναπτυξιακή πορεία των διαφόρων περιφερειών, διότι θα συμμετέχουν σε αυτά για πρώτη φορά μέλη των πανεπιστημίων, μέλη των ΤΕΙ και μέλη των Ερευνητικών Ιδρυμάτων. Και αυτό θα δώσει και μια δυναμική στα ιδρύματα, να μπορέσουν να συμβάλουν, το καθένα με τα δικά του πλεονεκτήματα στα αναπτυξιακά της κάθε περιφέρειας, βέβαια πάντα σε συμφωνία με τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ και τα Ερευνητικά κέντρα. Αυτό είναι μια άλλη καινοτομία, η τέταρτη είναι ότι για πρώτη φορά μπαίνει συγκεκριμένα η επίλυση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των ΤΕΙ, όπως επίσης και η δυνατότητα να δίνουν διδακτορικά ορισμένα από τα τμήματα των ΤΕΙ, όπως αλλάζει εντελώς το σύστημα εκλογής των αντιπρυτάνεων. Έχουμε και άλλες πολλές καινοτομίες, βεβαίως, η αντιπολίτευση έχει επικεντρωθεί μόνο στο άσυλο και την φοιτητική συμμετοχή, πράγμα που δείχνει και το επίπεδο του δημόσιου λόγου που θέλει να εγκαινιάσει. Εμείς θα τονίζουμε τα καινούρια και καινοτόμα, και θα απαντάμε και σε όλες τις αναίτιες κραυγές της αντιπολίτευσης.

– Βάλατε στο τραπέζι το ζήτημα που έγινε γνωστό για το ΑΠΘ, όπου φοιτητές απηύθυναν έκκληση για βοήθεια, για να μπορούν να κάνουν μαθήματα χωρίς να υπάρχουν φαινόμενα βίας και εμπόριο ναρκωτικών μέσα στο πανεπιστήμιο. Με αφορμή και τις δηλώσεις που κάνατε τις προάλλες στην τηλεόραση για το ζήτημα αυτό, η ΠΟΣΔΕΠ με ανακοίνωσή της σας κατηγορεί ότι έχετε άγνοια του νομικού πλαισίου, θεωρώντας το άσυλο ως άβατο, και ότι δεν υπάρχει πραγματική βούληση για την επίλυση τέτοιων ζητημάτων, όχι μόνο στο ΑΠΘ, αλλά και γενικότερα σε πανεπιστημιακούς χώρους που υπάρχουν αντίστοιχα -ίσως όχι τόσο μεγάλης έντασης, βέβαια- προβλήματα. Τι έχετε να σχολιάσετε;

Να ξεκινήσουμε με ορισμένες απολύτως σαφείς διαπιστώσεις. Πρώτον, η οποιαδήποτε παραβατικότητα υπάρχει μέσα στα πανεπιστήμια είναι καταδικαστέα. Απολύτως καταδικαστέα. Τα πανεπιστήμια πρέπει να προστατεύονται από τέτοιου είδους φαινόμενα. Το δεύτερο, να ξεκινήσουμε από το γεγονός ότι σήμερα δεν υπάρχει καμία διάταξη για το άσυλο, που σημαίνει ότι οι διοικήσεις των πανεπιστημίων είχαν από το 2011 την απόλυτη ευθύνη να πάρουν όλα εκείνα τα μέτρα ώστε να μην φτάσουμε στη σημερινή κατάσταση: να καλέσουν την αστυνομία, τον εισαγγελέα, ή οτιδήποτε άλλο όταν διαπιστώνουν τέτοια πράγματα. Γιατί δεν έκαναν τίποτα; Γιατί οι διοικήσεις κρύβονται πίσω από δήθεν δικές μου δηλώσεις, αυτό δεν το έχω καταλάβει. Τρίτον, αυτό που είπα και ορισμένοι προφανώς δεν θέλουν να το καταλάβουν, γιατί δεν τους βολεύει να το καταλάβουν, είναι ότι ένα δυνατό φοιτητικό κίνημα και μία ουσιαστική παρουσία των διδασκόντων στα ΑΕΙ, οι οποίοι θα θελήσουν να προστατεύσουν τη δημοκρατική νομιμότητα, θα συνέβαλε στην αποτροπή τέτοιων σοβαρών προβλημάτων. Εγώ, λοιπόν, λέω, ότι είναι απαράδεκτο η όποια παραβατικότητα μέσα στα πανεπιστήμια, όπως είναι και για το υπόλοιπο της κοινωνίας.

Τώρα, για την αντιμετώπιση αυτής της παραβατικότητας, να δεχτούμε ότι πρέπει να υπάρχει συνεργασία των πανεπιστημίων -τα οποία είναι αυτοδιοίκητα και θέλουμε αυτό να το κατοχυρώσουμε- με την Πολιτεία; Ο καθένας με τους διακριτούς, αλλά απολύτως αποφασισμένους ρόλους που πρέπει να έχει. Θα πρότεινα καταρχήν να ηρεμήσουν τα πνεύματα και να μη θεωρείται ότι το βασικό πρόβλημα του ελληνικού πανεπιστημίου είναι η ανομία. Γιατί αυτό θέλουν να αναδείξουν πολλοί που τους χαλάμε τα μαγαζάκια με το νομοσχέδιο που προτείνουμε. Το βασικό πρόβλημα του ελληνικού πανεπιστημίου δεν είναι η ανομία. Για την ανομία παίρνουν «πράσινο φως» από αυτού του είδους τις εμπρηστικές δηλώσεις διαφόρων.

– Σχετικά με το άσυλο, όπως είπατε δεν υπάρχει κάποια διάταξη. Το νομοσχέδιο μπορεί να είναι μια καλή ευκαιρία για να υπάρξει λύση στο θέμα;

Όπως πολύ σωστά επισημαίνετε, στο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια υπάρχει μια πεντακάθαρη διάταξη, ότι για πλημμελήματα και κακουργήματα είναι αυτοδίκαιη η παρέμβαση δημόσιας δύναμης και για τα υπόλοιπα, συνεδριάζουν τα όποια όργανα, ή εξουσιοδοτούνται τα όποια πρόσωπα να καλέσουν την αστυνομία. Άρα, όλοι έχουν την ευθύνη του ρόλου τους.

– Άρα, με τη διάταξη αυτή ξεκαθαρίζονται και καθορίζονται οι ρόλοι;

Ακριβώς. Και να σας πω και κάτι άλλο: Αυτά τα φαινόμενα με τα ναρκωτικά, που τα ακούω κι εγώ και πολλές φορές τα έχω συναντήσει κιόλας και έχω έρθει και σε αντιπαράθεση, κ.λπ., δεν είναι φαινόμενα, τα οποία έχουν δημιουργηθεί από τη μία μέρα στην άλλη. Το ερώτημά μου, λοιπόν, είναι: γιατί βγαίνουν τώρα διάφοροι και καταγγέλλουν αυτά τα απαράδεκτα φαινόμενα, ενώ δεν είχαν κάνει τίποτα τόσα χρόνια; Μήπως το νομοσχέδιο που πάμε να καταθέσουμε χαλάει και διάφορα «μαγαζάκια» και αυτός είναι ένας καλός τρόπος αποπροσανατολισμού της συζήτησης;

– «Μαγαζάκια», από ποια άποψη;

Θα σας πω από ποια άποψη. Ο νόμος Διαμαντοπούλου του 2011 ακριβώς επειδή διέλυσε όλες τις δομές δημοκρατικού ελέγχου στα πανεπιστήμια, αυξήθηκαν τα φαινόμενα αυθαιρεσίας. Αυξήθηκαν τα φαινόμενα όπου κάποιοι αξιοποίησαν το γεγονός ότι έχουν μία θέση διδάσκοντα και ως εκ τούτου άρχισαν να δημιουργούνται πρακτικές που επιμένω δεν τις έχουμε σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου. Πχ, δεν υπάρχουν πουθενά διδάσκοντες να πηγαίνουν από το ένα μεταπτυχιακό στο άλλο και να πληρώνονται. Το λέω δημόσια, το έχω πει και στη Σύνοδο των πρυτάνεων και κανένας δε μου έχει απαντήσει. Και δεν μπορεί να απαντήσει. Αυτά γίνονται μόνο στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, όμως, υπάρχει και πάρα πολύς κόσμος που δουλεύει άπειρες ώρες, χωρίς να πληρώνεται κάτι παραπάνω, σε δωρεάν μεταπτυχιακά, για να αναβαθμίσει την κατάσταση στο πανεπιστήμιο. Για εμάς, αυτοί οι τόσο εργατικοί αλλά και σεμνοί ακαδημαϊκοί είναι το παράδειγμα προς μίμηση. Και ευτυχώς είναι πολλοί και εξαιρετικοί επιστήμονες. Και να σας πω κάτι: Πολλοί μου λένε «μα, αν δεν παίρνουν κάτι έξτρα από τη διδασκαλία στα μεταπτυχιακά δεν θα έχουν κίνητρα». Η δική μου απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι ότι εάν αυτά τα άτομα έχουν κίνητρο τα λεφτά, καλύτερα να μην κάνουν μαθήματα. Εγώ θεωρώ ότι έχουν ένα τεράστιο κίνητρο -και δεν έχω ακούσει κάποιον να το λέει- το οποίο είναι ότι διδάσκουν τους μελλοντικούς εξειδικευμένους επιστήμονες της χώρας μας. Αυτούς διδάσκουν, αυτούς καθοδηγούν. Αν αυτό δεν είναι κίνητρο, και είναι κίνητρο μόνο τα λεφτά, θα προτείνω να μην κάνουν κανένα μάθημα. Δεν χάλασε ο κόσμος αν δεν κάνουν μάθημα. Για αυτό και χαιρετίζω και τον κόσμο που από το περίσσευμα του χρόνου του, κάνοντας ηρωικές προσπάθειες για να κρατήσουν το πανεπιστήμιο όρθιο κάνουν και δωρεάν μεταπτυχιακά και οι ίδιοι δεν πληρώνονται και είναι και εξαιρετικής ποιότητας τα μεταπτυχιακά που κάνουν. Αυτοί δεν έχουν κίνητρο; Είναι τρελοί όλοι αυτοί;

– Εσείς, ως υπέρμαχος της συναίνεσης, όπως δηλώνετε, και δεδομένου ότι έχουν γίνει πολλές συζητήσεις και συναντήσεις και με τους προέδρους των ΤΕΙ και με τους πρυτάνεις των πανεπιστημίων, με θέμα το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ήδη από τον χειμώνα που μας πέρασε, θεωρείτε ότι ήταν αναμενόμενο, στο τελικό σχέδιο του νόμου να υπάρχουν ακόμα αντιδράσεις;

Το ερώτημα είναι το εξής: Πολλές φορές, γιατί γίνονται αυτές οι αντιδράσεις; Η άποψή μου είναι ότι όταν παρεμβαίνεις στα πανεπιστήμια, με έναν νόμο-πλαίσιο, βάζεις κάτω από το μικροσκόπιο τις δομές εξουσίας των πανεπιστημίων. Γιατί τα πανεπιστήμια είναι δομές εξουσίας, από την ίδρυσή τους, εδώ και χίλια χρόνια. Εδώ, λοιπόν, χαλάς πάρα πολλές ισορροπίες. Άλλες το κάνεις πολύ συνειδητά, γιατί αυτές έχουν κακοφορμίσει, και άλλες τις πας σε μία κατεύθυνση που αλλάζει η καθημερινότητα πολλών ανθρώπων. Και η αλλαγή της καθημερινότητας φέρνει πάντα αντιδράσεις, εγώ το καταλαβαίνω.

Το δεύτερο είναι η συνολική εικόνα της αντιπολίτευσης. Η αντιπολίτευση είχε βάλει όλα της τα λεφτά στο ότι δεν θα κλείσει η αξιολόγηση και ότι θα πάμε σε εκλογές. Δεν της βγήκε. Μετά, ο κ. Μητσοτάκης πήρε πάνω του το θέμα της Παιδείας, ήρθε και μίλησε στο νομοσχέδιο για την επιλογή διευθυντών που είχαμε ψηφίσει στις 25 Μαΐου, ουσιαστικά σαλπίζοντας το σύνθημα ότι «δεν συναινούμε σε τίποτα». Και όταν αναρτήσαμε το νομοσχέδιο, η λογική ήταν «απόσυρση του νομοσχεδίου, γιατί μας φέρνει πίσω». Όταν εμείς συνεννοηθήκαμε και με τους κοσμήτορες και με τους πρυτάνεις, με διαφορές, -προσέξτε, δεν υπάχουν ομοφωνίες σε αυτά, αλίμονο αν υπήρχαν- συνεννοηθήκαμε με τους προέδρους των ΤΕΙ, και τα συλλογικά τους όργανα αποφάσισαν πολύ μακριά από αυτό που νόμιζε η αντιπολίτευση. Κανένα από αυτά τα όργανα δεν έβγαλε απόφαση «αποσύρετε το νομοσχέδιο». Και μάλιστα, πάρα πολλές από τις παρατηρήσεις τους θα τις ενσωματώσουμε στο νομοσχέδιο.

Έτσι, έπρεπε να διαμορφωθεί από την αντιπολίτευση ένα νέο αφήγημα. Εκλογές δεν έχουμε, η αξιολόγηση έκλεισε, απόσυρση δεν ζητάει κανείς στην κοινωνία πέρα από κάτι γραφικούς, τι έμεινε; Η υπονόμευση του υπουργού Παιδείας και άρα της κυβέρνησης, ότι ενισχύουν την ανομία, λόγω του ασύλου και το θέμα της φοιτητικής συμμετοχής. Και είναι τραγικό να σου λένε ότι επειδή βάζεις τους φοιτητές συνυπεύθυνους στη διοίκηση των πανεπιστημίων -εμείς δεν λέμε ότι ψηφίζουν, λέμε ότι συμμετέχουν στα όργανα- θεωρούν ότι πας πίσω 35 χρόνια. Ποιοι; Αυτοί οι οποίοι χαϊδεύουν τα αυτιά των νέων και λένε «οι νέοι είναι υπεύθυνα άτομα» και την ίδια στιγμή έχουν αντίρρηση στη συμμετοχή των φοιτητών στις συνεδριάσεις των οργάνων. Λένε ότι εδώ και 35 χρόνια έγιναν φοβερές συναλλαγές. Βεβαίως έγιναν συναλλαγές με τα κόμματα αυτά που μας κατηγορούν σήμερα -αυτοί ήταν στα πράγματα, η Αριστερά ήταν μόνιμα αντίθετη με τις συναλλαγές- και το δεύτερο επίσης σημαντικό είναι ότι η συναλλαγή θέλει δύο πλευρές.

Η άλλη πλευρά ήταν διάφοροι καθηγητές, οι οποίοι έκαναν αυτές τις συναλλαγές, τους οποίους σήμερα βρίσκω αρθρογράφους, λάβροι εναντίον του νομοσχεδίου. Οι ίδιοι οι οποίοι έλεγαν στους φοιτητές να τους ψηφίσουν. Εδώ θέλει και μία σεμνότητα. Να σωπαίνουμε. Επειδή όμως ο κόσμος δεν είναι ανόητος, τα καταλαβαίνει όλα αυτά. Εμείς ενσωματώνουμε πολλές χρήσιμες παρατηρήσεις που μας έχουν γίνει και θα συνεχίσουμε και θα καταθέσουμε το νομοσχέδιο που φέρνει πολλά καινοτόμα πράγματα στην επιφάνεια.

– Άρα, τον Ιούλιο θα έχουμε μία έντονη συζήτηση με επίκεντρο την τριτοβάθμια…

Έτσι φαίνεται. Ας ελπίσουμε ότι θα είναι δημιουργική η συζήτηση.

 

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ετικέτες: Κώστας ΓαβρόγλουΓαβρόγλουΥπ. Παιδείαςσυνέντευξη ΓαβρόγλουΣυνέντευξηυπουργείο παιδείαςΕκπαίδευσηυπουργός Παιδείαςτριτοβάθμια εκπαίδευση


ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ VOUCHER ERGASIA


Με την εγγραφή σας στο NewsLetter του  Voucher Ergasia  θα ενημερώνεστε  πρώτοι  για όλα τα νέα στους τομείς ενδιαφέροντος σας!

Marketing by

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ

  • ΔΥΠΑ: Νέο πρόγραμμα κατάρτισης συντηρητών κτηρίων στο σωφρονιστικό κατάστημα Τρικάλων

    10 Μάι 2025

  • Αλλάζουν όλα στην Υγεία μέχρι το τελος του 2025

    10 Μάι 2025

  • Μαρινάκης: Οι φοιτητές που θα συλλαμβάνονται για αξιόποινες πράξεις θα χάνουν τη φοιτητική του ιδιότητα δυο χρόνια

    10 Μάι 2025

  • Ζαχαράκη: Προθεσμία για ελεγχόμενη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, μέχρι τέλος του χρόνου

    10 Μάι 2025

  • Η επερχόμενη προκήρυξη του ΑΣΕΠ στην Ειδική Αγωγή και το “κλείδωμα” των πινάκων για τρία χρόνια

    9 Μάι 2025

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Τελειώνουν οι συναλλαγές στα γκισέ – Τα σχέδια των Τραπεζών

    Τέλος σταδιακά οι κάρτες στα ΑΤΜ: Πώς θα βγάζουμε πλέον λεφτά

    12 shares
    Share 5 Tweet 3
  • Επίδομα θέρμανσης 2025: Πότε μπαίνει η δεύτερη δόση

    11 shares
    Share 4 Tweet 3
  • Επίδομα παιδιού Α21: Πότε θα γίνει η πληρωμή της Β’ δόσης για το 2025

    11 shares
    Share 4 Tweet 3
  • «Καίγονται» οι αυξήσεις στο επίδομα τέκνων Α21

    10 shares
    Share 4 Tweet 3
  • Κοινωνικός τουρισμός 2025: Ποιοι δεν μπορούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα

    9 shares
    Share 4 Tweet 2

voucherergasia.gr
  • VOUCHER
  • Web TV
  • Αγροτικα
  • Αποψη
  • Αυτοδιοικηση
  • Οικονομια
  • Εκπαιδευση
  • Επικαιροτητα
  • Επιχειρησεις
  • Εργασιακα
  • ΕΣΠΑ
  • Θεσεις εργασιας
  • Παρουσιαση
  • Πνευματικα
  • Πολιτικη
  • Συνεντευξεις
  • Τεχνολογια
  • Τουρισμος

PRODUCED by eTOUCH

© VOUCHERERGASIA.GR, 2022 | All rights reserved.

Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων

© 2022 voucherergasia.gr - Produced by eTouch.

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies. Πολιτική Cookies.