“Απόφαση της Κυβέρνησης οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση.” Με αυτή την φράση ο Υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου έδωσε το στίγμα της πολιτικής της Κυβέρνησης για τους μόνιμους διορισμούς της εκπαίδευσης.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, στην συνέντευξη που έδωσε στο κανάλι της Βουλής και στην Εκπομπή “βουλής βήμα”, το υπουργείο θα προσπαθήσει να κάνει μόνιμους διορισμούς σε βάθος τριετίας.
Χαρακτήρισε δε απαράδεκτο καθεστώς ως προς τους εκπαιδευτικούς και την εκπαίδευση, αυτό που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια με τις προσλήψεις αναπληρωτών οι οποίες έχουν αντικαταστήσει τις μόνιμες προσλήψεις. Θεωρεί αυτές τις συμβάσεις προβληματικές οι οποίες δημιουργούν πολλά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς και στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ο κ. Φίλης μιλούσε για 20.000 διορισμούς αλλά ο κύριος Γαβρόγλου δεν προσδιόρισε νούμερο. Ανέφερε όμως ότι θα γίνει ικανοποιητικός αριθμός διορισμών, αλλά πάλι μίλησε για βάθος τριετίας.
Πως θα γίνει η επιλογή των μόνιμων διορισμών
Η επιλογή των εκπαιδευτικών όπως ανέφερε θα γίνει με μικτό σύστημα.
Θα συμμετέχουν και παλιοί εκπαιδευτικοί αλλά και νέοι.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά υπήρξαν εκπαιδευτικοί οι οποίοι (χωρίς να είναι μόνιμοι) στήριξαν το εκπαιδευτικό σύστημα, κάνοντας πολλές θυσίες για τις οικογένειες τους και επομένως δεν είναι δυνατόν αυτοί να μη συμμετέχουν και να μην ευνοηθούν στις προσλήψεις.
Αλλά το υπουργείο θα δώσει και την ευκαιρία στους νέους και ικανούς εκπαιδευτικούς να έχουν πρόσβαση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Αυτό θα γίνει και με ακαδημαϊκά και με κοινωνικά κριτήρια.
Σε ερώτηση αν θα μπει όριο στις θητείες των Διευθυντών ο κ. Γαβρόγλου είπε τα εξής:
“Έχουμε πει ότι θα προχωρήσουμε στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων αλλά και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Την αξιολόγηση δεν την θέλουμε για να διώξουμε κανέναν αλλά για να βελτιώσουμε τις παθογένειες του συστήματος. Θέλει χρόνο, θέλει και αλλαγή νοοτροπίας. Ας μην παρεξηγούμε τους όρους. Για παράδειγμα για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων έχω να πω τα εξής: Οι διαδικασίες αξιολόγησης είναι και διαδικασίες προβολής των πολύ καλών πραγμάτων που γίνονται στα σχολεία. Υπάρχουν πολλοί σεμνοί εκπαιδευτικοί που κάνουν πολύ αξιόλογα πράγματα και πολλές φορές δεν τα ξέρει ούτε το ίδιο το υπουργείο. Σ’ αυτούς τους εκπαιδευτικούς θέλουμε να απευθυνθούμε.
Μετά την Ουσιαστική αυτοαξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών θα μπορούμε να πάρουμε καλύτερες αποφάσεις για όλα τα ερωτήματα.”
Τι είπε για το Προσφυγικό
Στο σημείο αυτό ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι βρισκόμαστε σε αχαρτογράφητες περιοχές. Είναι πολύ δύσκολο να λύσεις ένα πρόβλημα που σου προέκυψε και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό που έχει γίνει μέχρι τώρα είναι τεράστιο κατόρθωμα με σοβαρά διλήμματα για τους πολίτες αυτής της χώρας.
Ο κόσμος είναι πολύ μπερδεμένος.
Υπάρχουν αυτοί που είναι δεκτικοί σε όλο αυτό που γίνεται, αλλά υπάρχουν και αυτοί που φοβούνται. Ανησυχούν ιδιαίτερα για την κατάσταση θέτοντας προβλήματα υγιεινής, εμβολιασμού, επιπέδου εκπαίδευσης κα.
Εγώ θέλω να μιλήσω στους δεύτερους θέτοντας τον θαυμασμό μου για τους πρώτους!
Η πολιτεία πρέπει να εκπαιδεύσει την κοινωνία και στο θέμα του προσφυγικού.
Το πρόγραμμα των εμβολιασμών προχωράει κανονικά. Υπάρχει μια εξαιρετική επιτροπή. Έχει γίνει μια πολύ καλή δουλειά.
Πριν κλείσει το θέμα του προσφυγικού ο κ. Γιαβρόγλου τελείωσε με την εξής φράση:
Κάθε σχολείο που ανοίγει είναι ένα τεράστιο βήμα για τη Δημοκρατία σ’ αυτή τη χώρα!
Δείτε τα ηχητικά αποσπάσματα για τα όσα είπε για τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και για το προσφυγικό!
Δείτε ακόμα τι είπε ο υπουργός για τα ΑΕΙ, ΤΕΙ, για τα μεταπτυχιακά και το Ανοικτό Πανεπιστήμιο, πατώντας εδώ
Δείτε τέλος τι είπε για την εκκλησία και το μάθημα των θρησκευτικών πατώντας εδώ