Αναλυτικά στοιχεία και συγκριτικούς πίνακες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση εξέδωσε την Παρασκευή το υπουργείο Παιδείας.
1. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΔ, μετά την έκδοση της εγκυκλίου για την υλοποίηση της Ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις 20/3/2020 ο αριθμός των μέχρι εκείνη την ημέρα εγγεγραμμένων μαθητών (165.248):
υπερδιπλασιάστηκε μέσα σε 3 μέρες (389.881 μαθητές στις 23/3/2020) και
τετραπλασιάστηκε έως και τις 25/3/2020 (664.841 μαθητές)
2. Μεγάλη είναι η αύξηση της συμμετοχής και της χρήσης των εργαλείων της ασύγχρονης εκπαίδευσης (πλατφόρμες e-me και e-class) τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους μαθητές και τις μαθήτριες.
Ειδικότερα, καταγράφηκε αύξηση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών μαθημάτων στην πλατφόρμα e–me με 70.982 μαθητές-χρήστες και 48.936 εκπαιδευτικούς-χρήστες στις 25/3/2020 οι οποίοι είχαν πρόσβαση συνδυαστικά σε 49.263 κυψέλες-τάξεις.
3. Αύξηση συμμετοχής μαθητών και εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα e-class. Συγκεκριμένα ενώ στις 20/3/2020 συμμετείχαν 28.200 μαθητές σε 18.775 μαθήματα τα οποία είχαν δημιουργήσει 21.358 εκπαιδευτικοί, στις 25/3/2020 η συμμετοχή των μαθητών έφτασε στους 118.245 σε 109.856 μαθήματα τα οποία είχαν δημιουργήσει 57.942 εκπαιδευτικοί.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας:
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προκειμένου να αντιμετωπίσει την πρωτοφανή κρίση από την πανδημία του κορωνοϊού, έθεσε άμεσα σε εφαρμογή, ήδη από τις 13/3/2020 την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Στα πρώτα βήματα αυτής της μεγάλης προσπάθειας, τις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτουμε στον παρακάτω πίνακα, χρησιμοποιούσαν ήδη 101.403 μαθητές και 158.404 εκπαιδευτικοί.
Τις επόμενες ημέρες και έως και τις 25/3/2020 σημειώθηκε μια μεγάλη ροή δημιουργίας μαθητικών λογαριασμών στο ΠΣΔ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΔ, ειδικά μετά την έκδοση της εγκυκλίου για την υλοποίηση της Ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις 20/3/2020 ο αριθμός των μέχρι εκείνη την ημέρα εγγεγραμμένων μαθητών (165.248)
υπερδιπλασιάστηκε μέσα σε 3 μέρες (389.881 μαθητές στις 23/3/2020) και
τετραπλασιάστηκε έως και τις 25/3/2020 (664.841 μαθητές)
Χρήστες γραμμένοι στο ΠΣΔ |
||
Ημερομηνία |
email μαθητών στο ΠΣΔ |
email εκπαιδευτικών στο ΠΣΔ |
Έως 14/3/2020 |
101.403 |
158.404 |
15/3/2020 |
102.182 |
158.465 |
16/3/2020 |
105.967 |
158.675 |
17/3/2020 |
115.623 |
159.074 |
18/3/2020 |
127.126 |
160.060 |
19/3/2020 |
143.681 |
161.049 |
20/3/2020 |
165.248 |
162.474 |
21/3/2020 |
195.842 |
163.417 |
22/3/2020 |
253.603 |
165.757 |
23/3/2020 |
389.881 |
166.868 |
24/3/2020 |
583.364 |
166.949 |
25/3/2020 |
664.841 |
166.949 |
Πίνακας 1
Στο παρακάτω διάγραμμα μπορείτε να δείτε την τάση ανόδου του αριθμού των εγγεγραμμένων στο ΠΣΔ χρηστών τις τελευταίες 12 ημέρες
Διάγραμμα 1
Αύξηση όπως φαίνεται από το παραπάνω διάγραμμα είχαμε και στις εγγραφές των εκπαιδευτικών στο ΠΣΔ κατά 8.545 από τις 14 έως και τις 25/3/2020.
Η αύξηση του αριθμού των χρηστών ως αριθμητικό στοιχείο δεν θα είχε ουσιαστικό ενδιαφέρον, αν δεν μεταφράζονταν ταυτόχρονα σε ενδιαφέρον παιδαγωγικής σημασίας. Πιο συγκεκριμένα, εντυπωσιακή είναι η αύξηση της συμμετοχής και της χρήσης των εργαλείων της ασύγχρονης εκπαίδευσης (πλατφόρμες e-me και e-class) τα οποία πρότεινε το ΥΠΑΙΘ με τη σχετική εγκύκλιό του, τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους μαθητές και τις μαθήτριες. Ενδεικτικοί του ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση των παρεχόμενων ψηφιακών εργαλείων, είναι οι αριθμοί που παρουσιάζονται στον δεύτερο και στον τρίτο πίνακα που σας παραθέτουμε και οι οποίοι περιγράφουν με λεπτομέρεια
την αύξηση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών μαθημάτων στην πλατφόρμα e–me με 70.982 μαθητές-χρήστες και 48.936 εκπαιδευτικούς-χρήστες στις 25/3/2020 οι οποίοι είχαν πρόσβαση συνδυαστικά σε 49.263 κυψέλες-τάξεις
e-me* |
|||
Ημερομηνία |
Μαθητές |
Εκπαιδευτικοί |
Κυψέλες/Τάξεις |
Έως 14/3/2020 |
4.459 |
9.049 |
1.560 |
15/3/2020 |
4.515 |
9.231 |
1.607 |
16/3/2020 |
4.820 |
9.908 |
1.729 |
17/3/2020 |
5.533 |
11.118 |
1.954 |
18/3/2020 |
6.645 |
12.601 |
2.297 |
19/3/2020 |
7.554 |
14.034 |
2.868 |
20/3/2020 |
8.504 |
16.482 |
3.972 |
21/3/2020 |
11.035 |
22.179 |
8.841 |
22/3/2020 |
14.291 |
27.944 |
15.607 |
23/3/2020 |
28.247 |
38.308 |
33.105 |
24/3/2020 |
45.923 |
43.121 |
40.232 |
25/3/2020 |
70.982 |
48.936 |
49.263 |
Πίνακας 2
τον αντίστοιχο ρυθμό αύξησης συμμετοχής μαθητών και εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα e-class. Συγκεκριμένα ενώ στις 20/3/2020 συμμετείχαν 28.200 μαθητές σε 18.775 μαθήματα τα οποία είχαν δημιουργήσει 21.358 εκπαιδευτικοί, στις 25/3/2020 η συμμετοχή των μαθητών έφτασε στους 118.245 σε 109.856 μαθήματα τα οποία είχαν δημιουργήσει 57.942 εκπαιδευτικοί.
e-class |
|||
Ημερομηνία |
Μαθητές |
Εκπαιδευτικοί |
Μαθήματα |
20/3/2020 |
28.200 |
21.358 |
18.775 |
21/3/2020 |
32.340 |
26.759 |
27.245 |
22/3/2020 |
40.644 |
34.412 |
43.460 |
23/3/2020 |
60.550 |
44.952 |
69.303 |
24/3/2020 |
94.335 |
53.227 |
91.939 |
25/3/2020 |
118.245 |
57.942 |
109.856 |
Πίνακας 3
Τα αντίστοιχα διαγράμματα απεικονίζουν τον πολύ ικανοποιητικό ρυθμό ένταξης των μαθητών μας τόσο στην πλατφόρμα e-me
Διάγραμμα 2
όσο και στην πλατφόρμα e-class
Διάγραμμα 3
Συμπερασματικά εκτιμάται πως μεγάλο μέρος του ενεργού μαθητικού πληθυσμού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας που εκτιμάται στους 1.350.000 μαθητές, έχουν πρόσβαση και απολαμβάνουν, ήδη, τα οφέλη της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ενώ αναμένεται περαιτέρω αύξηση τις επόμενες ημέρες. Αυτό κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητικό σε μια περίοδο με έντονες δυσκολίες και προκλήσεις τόσο για το σύνολο του μαθητικού κόσμου όσο και για τις οικογένειες τους.
Αντίστοιχα οι εκπαιδευτικοί φαίνονται να στηρίζουν συστηματικά τη μεγάλη αυτή προσπάθεια που καταβάλλεται καθώς αξιοποιούν ολοένα και περισσότερο τα ψηφιακά εργαλεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καθημερινά, κοντά στους μαθητές, συμβάλλοντας στην συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στην διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη σχολική πραγματικότητα.
Για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τέλος, σε αυτή την προσπάθεια που καταβάλλουν, σας ενημερώνουμε ότι έχει προβλεφθεί η δημιουργία σε κάθε σχολική μονάδα μιας ομάδας ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από τον Διευθυντή/ την Διευθύντρια της σχολικής μονάδας και από τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες. Ταυτόχρονα για την παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση έχει προβλεφθεί η υλοποίηση ενημερωτικών – υποστηρικτικών συναντήσεων των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και των εκπαιδευτικών με χρήση σύγχρονης ή και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Σ. Ζαχαράκη: Ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για τη συνεργασία σε αυτή την «εθνική προσπάθεια»
Σύμφωνα με την Υφυπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, «ήδη, οι περισσότεροι μαθητές της χώρας μας συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω διαδικτύου». Η κ. Ζαχαράκη ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για τη συνεργασία σε αυτή την «εθνική προσπάθεια», όπως χαρακτήρισε.
«Μέσα σε πρωτόγνωρες συνθήκες, οι εκπαιδευτικοί μας στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και αξιοποιούν επιτυχημένα ψηφιακά εργαλεία για τη μάθηση και τη δικτύωση της σχολικής κοινότητας, όπως η εκπαιδευτική πλατφόρμα e-me αλλά και e-class.
Παράλληλα, δουλεύουμε μαζί τους ώστε τις επόμενες μέρες το σύνολο των μαθητών να έχει πρόσβαση σε ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία. Σε αυτή την κρίσιμη περίοδο, όλα τα παιδιά της πατρίδας μας οφείλουν να έχουν την δυνατότητα να ξεκινούν από την ίδια αφετηρία», ανέφερε η κ. Ζαχαράκη.
«Είναι κρίσιμο όμως και οι ίδιες οι οικογένειες, και παρά τις αρκετά δύσκολες συνθήκες, να ενθαρρύνουν και να βοηθήσουν τα παιδιά για να συμμετέχουν σε μια διαδικασία, με σημαντικά οφέλη για τη ψηφιακή τους εκπαίδευση», συμπλήρωσε η Υφυπουργός.
Πηγή: alfavita.gr