Σε κινητοποιήσεις προχωρούν οι εκπαιδευτικοί και στο Ηράκλειο, αντιδρώντας στην τροπολογία του υπουργείου Παιδείας για την εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Οι εκπαιδευτικοί – όπως έχει γράψει το voucherergasia.gr – διαμαρτύρονται, επισημαίνονυας πως η εν λόγω τροπολογία «μετατρέπει τη διδασκαλία σε τηλεοπτική παράσταση βάζοντας στις τάξεις μας τον Μεγάλο Αδελφό και επιχειρώντας να αλλοιώσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία».
Ετσι σήμερα στις 12 το μεσημέρι προχωρούν σε πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Παιδείας.
Σημειώνεται ότι στην κινητοποίηση συμμετέχουν οι σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», «Φαιστός» και ΕΛΜΕ Ηράκλειου.
«Για ακόμη μια φορά Κυβέρνηση και Υπ. Παιδείας έδειξαν ξεκάθαρα τον απαράδεκτο και αντιδημοκρατικό τρόπο με τον οποίο έχουν αποφασίσει να ασκούν την αντιεκπαιδευτική πολιτική τους στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, στρέφοντας εναντίον της όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς αλλά τους γονείς των μαθητών μας και συνολικά την κοινωνία. Το βράδυ της Παρασκευής 8-5-202ο ψηφίστηκε από τους κυβερνητικούς βουλευτές της Ν.Δ., τροπολογία που σχετίζεται με την ανεπανόρθωτη αλλοίωση των χαρακτηριστικών της παιδαγωγικής διαδικασίας στη σχολική τάξη. Με αυτήν, μετατρέπει τη διδασκαλία σε τηλεοπτική παράσταση βάζοντας στις τάξεις μας τον Μεγάλο Αδελφό και επιχειρώντας να αλλοιώσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία.
Τόσο το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, όσο και η τροπολογία αποτελούν, εκ μέρους της Κυβέρνησης, προσπάθεια εκμετάλλευσης της κρίσης της πανδημίας με επιδίωξη να συνεχιστούν οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών. Απέναντι σε αυτά τα σχέδια έχουμε κοινωνικό χρέος, μαζί με όλη την κοινωνία στο πλευρό μας να αντιδράσουμε και να παλέψουμε ώστε να αποσυρθούν όλες οι προσπάθειες χειροτέρευσης των όρων της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της παραπέρα απαξίωσης του Δημόσιου Σχολείου.
Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα καταδικάζει και αντιστρατεύεται το άκρως νεοφιλελεύθερο και αντιεκπαιδευτικό περιεχόμενο των νομοθετικών πρωτοβουλιών της κυβέρνησης. Δε θα επιτρέψουμε τη μετατροπή της παιδαγωγικής διαδικασίας σε μια μονοδιάστατη μετάδοση πληροφοριών. Δε θα επιτρέψουμε την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, τις συγχωνεύσεις, καταργήσεις, κατηγοριοποιήσεις σχολικών μονάδων, τις μαζικές μετακινήσεις μαθητών σε άλλες σχολικές μονάδες, τους επιχειρηματίες στα σχολεία, την αντιδραστική αξιολόγηση. Θα αντισταθούμε και θα αντιδράσουμε στην προσαρμογή του αναλυτικού και ωρολόγιου προγράμματος σε δείκτες και κατευθύνσεις που καμία σχέση δεν έχουν με την ολόπλευρη μόρφωση και τις κοινωνικές ανάγκες. Δε θα επιτρέψουμε την, ενάντια σε κάθε επιστημονικό δεδομένο, σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου. Δε θα ανεχτούμε και θα ακυρώσουμε στην πράξη την προσπάθεια δημιουργίας Οργουελικού περιβάλλοντος στα σχολεία μας και μετατροπής της σχολικής τάξης σε τηλεοπτικό στούντιο.
Απαιτούμε να μην κατατεθεί το απαράδεκτο, αντιεκπαιδευτικό και επιθετικό προς τη δημόσια εκαπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, πολυνομοσχέδιο. Να μην τολμήσει η ηγεσία του υπουργείου παιδείας να θέσει σε εφαρμογή τη (ν)τροπολογία που μετατρέπει τη διδασκαλία σε τηλεοπτική παράσταση και βάζει στις τάξεις μας τον Μεγάλο Αδελφό. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους εκπαιδευτικούς να μην εφαρμόσουν το μέτρο της μετάδοσης των μαθημάτων, παρέχοντας πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη.
Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», «Φαιστός» και ΕΛΜΕ Ηράκλειου καλούν τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν δυναμικά και μαζικά στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση της Τετάρτης 13-5-2020 στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης και ώρα 12:00 μμ», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.
Τηλεδιασκέψεις
Υπενθυμίζεται ότι χθες είχαμε την πραγματοποίηση τηλεδιασκέψεων για το θέμα, μεταξύ του προέδρου της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων με τη ΔΟΕ, την ΟΛΜΕ και τον ΠΑΣΑΔ
Ο Πρόεδρος καθώς και μέλη της Αρχής πραγματοποίησαν τηλεδιασκέψεις με το Προεδρείο και τη νομική σύμβουλο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, με μέλη του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και εκπροσώπους του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Δασκάλων, μετά από σχετικά αιτήματά τους.
Με αφορμή την πραγματοποίηση των εν λόγω τηλεδιασκέψεων, η Αρχή παρατηρεί επί του θέματος της πρόσφατης νομοθετικής διάταξης του Υπουργείου Παιδείας τα εξής:
Με πρόσφατη νομοθετική διάταξη προβλέπεται, στην ειδική περίπτωση επιδημικών νόσων, η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ο σκοπός της συγκεκριμένης επεξεργασίας που συνίσταται στην παροχή εκπαίδευσης είναι κατ’ αρχήν νόμιμος και μπορεί να αποτελέσει, υπό προϋποθέσεις, τη βάση για τη σύννομη επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των διδασκόντων και των μαθητών στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Πέραν της απαγόρευσης της καταγραφής και αποθήκευσης του μαθήματος, μετά από συμβουλευτική σύσταση της Αρχής, ορίστηκε ο υπεύθυνος επεξεργασίας, περιορίστηκε ο σκοπός χρήσης των μεταδεδομένων (πληροφορίες που παράγονται κατά τη λειτουργία των συστημάτων τηλεκπαίδευσης, π.χ. δεδομένα για τους χρόνους διάσκεψης ενός χρήστη) και θεσπίσθηκε η υποχρέωση καταστροφής τους. Περαιτέρω ετέθη, ως προϋπόθεση για την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης που θα εξειδικεύσει τη σχετική νομοθετική ρύθμιση, η διενέργεια εκτίμησης αντικτύπου. Με την Υπουργική Απόφαση θα οριστούν, πλην άλλων, και οργανωτικά και τεχνικά μέτρα για τη διασφάλιση της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων. Με την απόφαση αυτή θα ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του νέου τρόπου διδακτικής και θα είναι δυνατή η συνολική αξιολόγησή του από την άποψη της αρχής της αναλογικότητας που διέπει το δίκαιο των προσωπικών δεδομένων.
Η Αρχή αναγνωρίζει ότι η ταυτόχρονη διδασκαλία συνεπάγεται περισσότερους κινδύνους στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών εν συγκρίσει με τη διδασκαλία στην τάξη. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, προβλέπεται μόνο κατ’ εξαίρεση σε περίπτωση επιδημικής νόσου. Τονίζεται, όμως, ότι η εφαρμογή της διάταξης εξαρτάται από τη διενέργεια εκτίμησης αντικτύπου των σχεδιαζόμενων πράξεων επεξεργασίας στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, η οποία διενεργείται με συγκεκριμένη μεθοδολογία, ώστε να προσδιοριστούν τα κατάλληλα μέτρα αντιμετώπισης των κινδύνων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι εγγυήσεις, τα μέτρα και οι μηχανισμοί ασφάλειας μέσω των οποίων διασφαλίζεται η προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, λαμβάνοντας υπόψη τα δικαιώματα και τα έννομα συμφέροντα των εκπαιδευτικών, των μαθητών, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, και άλλων ενδιαφερόμενων προσώπων.
Επισημαίνουμε ότι, εάν μετά την εκπόνηση της εκτίμησης αντικτύπου και τον προσδιορισμό των μέτρων, η επεξεργασία θα προκαλούσε υψηλό κίνδυνο για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των φυσικών προσώπων, ο υπεύθυνος επεξεργασίας οφείλει να ζητήσει τη γνώμη της Αρχής πριν από την έναρξη της επεξεργασίας (βλ. άρθρο 36 Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων).