Τα προβλήματα που παρατηρούνται στην τηλεκπαίδευση στα σχολεία του Δήμου Γόρτυνας και, ευρύτερα, της Μεσαράς, με κυριότερο την αποχή μεγάλου αριθμού μαθητών, λόγω έλλειψης του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού, βρέθηκαν στο επίκεντρο σύσκεψης στην οποία συμμετείχαν ο Δήμαρχος Γόρτυνας, Λευτέρης Κοκολάκης, ο επικεφαλής της παράταξης «Μεγάλη Γόρτυνα», Μιχάλης Κοκολάκης, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσαράς «Φαιστός» και διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Αγίων Δέκα, Γρηγόρης Γιαμαλάκης και το μέλος του Συλλόγου, εκπαιδευτικός, Γιώργος Καπελλάκης.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της πανελλαδικής απεργίας της ΑΔΕΔΥ και της κινητοποίησης των εκπαιδευτικών για θέματα Παιδείας, Υγείας και προστασίας των εργαζομένων από τον Covid-19.
Σύμφωνα με στοιχεία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών, ο αριθμός των μαθητών των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της Μεσαράς που δεν έχουν την δυνατότητα συμμετοχής στην τηλεκπαίδευση, επειδή δεν διαθέτουν τον σχετικό εξοπλισμό (υπολογιστές, τάμπλετ, λάπτοπ, σύνδεση στο διαδίκτυο κλπ.), πλησιάζει τους 300, εκ των οποίων περίπου οι μισοί φοιτούν στο Νηπιαγωγείο.
Ο Σύλλογος κατέθεσε υπόμνημα στο οποίο καταγράφονται, αναλυτικά, τα αιτήματα των εκπαιδευτικών της Μεσαράς για την ομαλή λειτουργία των σχολείων, με έμφαση στην λήψη των αναγκαίων μέτρων για την προστασία από τον Covid-19, την διενέργεια δωρεάν τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, την ενίσχυση του προσωπικού με προσλήψεις εκπαιδευτικών και εργαζομένων στην καθαριότητα και την αύξηση των δαπανών για την λειτουργία των σχολείων.
Από την πλευρά της δημοτικής αρχής, εκφράστηκε η συμπαράσταση στα αιτήματα των εκπαιδευτικών, ώστε να διασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην εκπαίδευση και η διαμόρφωση ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος για παιδιά, εκπαιδευτικούς και λοιπούς εργαζομένους.
Αναλυτικά το υπόμνημα που κατέθεσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσαράς «Φαιστός»:
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
«Η κυβέρνηση της ΝΔ αδιαφορώντας για τον ευαίσθητο χώρο των σχολείων, δεν έκανε το παραμικρό ώστε να λειτουργήσουν με όρους ασφάλειας για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αντίθετα επέμεινε στην πολιτική του συνωστισμού των παιδιών στις αίθουσες, στη μη διενέργεια δωρεάν τεστ στην εκπαιδευτική κοινότητα, στις προσλήψεις εκπαιδευτικών με το σταγονόμετρο. Έτσι τώρα καταφεύγει στο κλείσιμό τους, καταβυθίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς, υποβαθμίζοντας τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία.
Η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας και ενώ είναι σε εξέλιξη το νέο lockdown, εξακολουθεί να επιμένει στην ίδια ακραία νεοφιλελεύθερη πολιτική υποβάθμισης και διάλυσης του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, προς όφελος των κλινικαρχών και των μεγιστάνων της Ιδιωτικής Υγείας. Ακόμα και τώρα αρνείται πεισματικά να ενισχύσει τα Δημόσια Νοσοκομεία με νέες ΜΕΘ και μαζικές προσλήψεις γιατρών, νοσηλευτών και προσωπικού.
Η πολιτική της κυβέρνησης είναι καταστροφική. Αντί να κάνει τα αυτονόητα, χρησιμοποιεί ως πρόσχημα την πανδημία και επιβάλλει ακραία κατασταλτικά μέτρα και απαγορεύσεις χτυπώντας τα κοινωνικά, εργατικά δικαιώματα και τις ελευθερίες. Αυτό επιβεβαιώνουν οι πρόσφατες απαγορεύσεις του κράτους με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου. Έχει την ευθύνη γιατί “σπατάλησε” τον χρόνο που εξασφάλισαν οι θυσίες της Ελληνικής κοινωνίας χωρίς να προετοιμάσει την Δημόσια Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έτσι ώστε να δημιουργηθούν τάξεις έως και 15 μαθητές. Με προσλήψεις εκπαιδευτικών και την εξεύρεση των απαραίτητων χώρων προκειμένου να εξασφαλιστούν οι κατάλληλες υγειονομικές και παιδαγωγικές συνθήκες.
Ακόμη, το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να μας εμπαίζει στο θέμα της «Τηλεκπαίδευσης» χωρίς ίχνος ντροπής, χωρίς να πει κουβέντα για όλα αυτά τα παιδιά στην ελληνική επικράτεια που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο ή δεν έχουν εξοπλισμό. Πώς ορίζεις κάτι ως υποχρεωτικό όταν δεν έχεις φροντίσει να έχουν όλοι τα μέσα που χρειάζονται; Είναι σαν να ξεκινάει το σχολείο, να λες στα παιδιά ότι πρέπει να διαβάζουν, αλλά να μην τους δίνεις βιβλία.
Επιπλέον, ψάχνουμε να βρούμε πού είναι οι χιλιάδες υπολογιστές που έστειλε στα σχολεία για τις ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών! Τι να πούμε για τις ώρες που επέλεξε το υπουργείο να γίνεται η τηλεκπαίδευση σε παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού; Το μεσημέρι, 2 με 5, όπου μετά το φαγητό είναι έτοιμα για ύπνο. Γιατί στα ιδιωτικά σχολεία υπάρχουν άλλα μέτρα και σταθμά; Γιατί εκεί τα μαθήματα γίνονται το πρωί και από πλατφόρμες που επιλέγει το σχολείο; Τελικά η Υπουργός Παιδείας είναι υπουργός μόνο για τα παιδιά των ιδιωτικών σχολείων και όχι του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης;
Τώρα, περισσότερο από ποτέ, είναι ανάγκη εκπαιδευτικοί και γονείς μαζί, να διεκδικήσουμε η ισότητα της πρόσβασης στην εκπαίδευση να μη μείνει στα «χαρτιά». Να μην γυρίσουμε στο παρελθόν που η μόρφωση και η παιδεία ήταν προνόμιο των λίγων.
Η κυβέρνηση συνεχίζει να νομοθετεί νέα αντισυνδικαλιστικά και αντιδημοκρατικά μέτρα που επιχειρούν να βάλουν στο γύψο το δικαίωμα στη συλλογική συνδικαλιστική δράση, την απεργία, και τη διαδήλωση.
Τα σχέδιά τους να μείνουν στα χαρτιά! Τώρα και όχι αύριο, μαζί με όλους τους εργαζόμενους, διεκδικούμε:
- Ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης. Να ληφθούν όλα τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας για τη λειτουργία των σχολείων. Μείωση των μαθητών ανά τμήμα, αξιοποίηση άδειων δημόσιων και δημοτικών χώρων, μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας. Δωρεάν τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αύξηση των δαπανών για τη λειτουργία των σχολείων και την εκπαίδευση.
- Ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας των εργαζομένων σε όλους τους χώρους εργασίας.
- Επίταξη του ιδιωτικού τομέα Υγείας και Πρόνοιας, με ένταξή του σε έναν σχεδιασμό υπέρ του Δημοσίου και όχι αγορά υπηρεσιών.
- Μαζικές μόνιμες προσλήψεις υγειονομικών, γιατρών, νοσηλευτών, εκπαιδευτικών, καθαριστριών. Μονιμοποίηση συμβασιούχων.
- Αποσυμφόρηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με προσλήψεις προσωπικού, επίταξη χιλιάδων ιδιωτικών λεωφορείων που βρίσκονται σε απραξία.
Εδώ και τώρα να αποσυρθεί το νομοσχέδιο Βρούτση που βάζει στο «γύψο» τη συλλογική συνδικαλιστική δράση και ουσιαστικά απαγορεύει την απεργία».