Με ανακοίνωση της η Ενωση Γονέων Μαθητών Δήμου Ηρακλείου τοποθετείται για τη λειτουργία και τα προβλήματα των σχολείων, με αφορμή το άνοιγμα τους:
«Ξεκίνησε η λειτουργία των Δημοτικών, των Νηπιαγωγείων και των μονάδων ειδικής αγωγής με μεγάλη προχειρότητα, παραλείψεις και ελλείψεις σε σχέση με τους όρους υγιεινής και ασφάλειας, με ευθύνες τόσο από την πλευρά της Κυβέρνησης όσο και από την πλευρά του Δήμου Ηρακλείου. Καθ’ όλη τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας και μέχρι και την τελευταία στιγμή δεν είχε καθοριστεί με σαφήνεια το πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων με κύριο ζήτημα αυτό της καθαριότητας στα σχολεία και ιδιαίτερα στα νηπιαγωγεία.
Χθες, πρώτη μέρα λειτουργίας, σε μια σειρά σχολείων και νηπιαγωγείων δεν υπάρχει καθαριότητα κατά τη λειτουργία τους, με το Δήμο να ψάχνει την τελευταία στιγμή προσωπικό για να καλύψει τα κενά που έχουν δημιουργηθεί, ενώ παράλληλα με το πρόσχημα των εκτάκτων συνθηκών και του κατεπείγοντος μεθοδεύει είσοδο εργολάβων καθαριότητας στα σχολεία! Θεωρούμε ότι μία τέτοια εξέλιξη ιδιωτικοποίησης και εργολαβοποίησης της καθαριότητας οδηγεί σε χτύπημα των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων, την ίδια ώρα που υπάρχει ανάγκη για μαζικούς και μόνιμους διορισμούς σε όλα τα σχολεία.
Παράλληλα οι καθαρίστριες που είχαν επιταχτεί στην Δευτεροβάθμια και τώρα επιστρέφουν δεν φτάνουν για να καλύψουν ακόμα και αυτές τις στοιχειώδεις απαιτήσεις που το ίδιο το Υπουργείο έχει καθορίσει από την ΠΝΠ.
Επίσης υπάρχει εικόνα ότι αρκετά σχολεία δεν έχουν έγκαιρα προμηθευτεί επαρκείς ποσότητες καθαριστικών και αντισηπτικών για να καλύψουν όλες τις αίθουσες και τις ανάγκες.
Τα προβλήματα αυξάνονται όταν το ήδη οξυμένο πρόβλημα της σχολικής στέγης βάζει πολλά εμπόδια στη διασφάλιση της υγιεινής και ασφάλειας των σχολείων στο άνοιγμά τους στην περίοδο της πανδημίας. Υπάρχουν μια σειρά αίθουσες που είναι ακατάλληλες για να γίνεται μάθημα ακόμα και με τον μειωμένο αριθμό που προβλέπεται, πολύ μικρός αριθμός τουαλετών ανά μαθητή, προαύλιοι χώροι μικρότεροι από τους αναγκαίους, οι οποίοι προβλέπεται να επιβαρυνθούν με βάση το σχεδιασμό του Δήμου με την εγκατάσταση προκατασκευασμένων αιθουσών για την υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής.
Βλέπουμε λοιπόν ότι η αναγκαία από όλες τις απόψεις συνέχεια της μορφωτικής διαδικασίας τελικά φτάνει να αποτελεί ατομική εκτίμηση ρίσκου για τον κάθε γονιό ο οποίος στην απόγνωση του μπαίνει στη διαδικασία να βάλει για άλλη μία φορά το χέρι στην τσέπη για να καλύψει όλα αυτά τα κενά που αυτή η πολιτική έχει δημιουργήσει.
Με την ίδια λογική και μακριά από την υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης έγινε και η παρακολούθηση των μαθημάτων αφού με ευθύνη της Κυβέρνησης δεν διασφαλίστηκε με ίδιους όρους πρόσβαση όλων των μαθητών στη εξ αποστάσεως διαδικασία. Επιπλέον με την τροπολογία για την αναμετάδοση του ζωντανού μαθήματος μέσω κάμερας στη σχολική τάξη, την οποία σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα και το γονεϊκό κίνημα έχει απορρίψει, το Υπουργείο Παιδείας υπονομεύει τον ίδιο το ρόλο του σχολείου και του εκπαιδευτικού, υποβαθμίζει το περιεχόμενο της μορφωτικής διαδικασίας και οδηγεί στην απαξίωση κάθε παιδαγωγικής σχέσης που αναπτύσσεται μέσα στο σχολείο.
Το καλύτερο για κάθε γονιό είναι να βλέπει το παιδί του να μορφώνεται ολόπλευρα μέσα σε ένα υγιές και ασφαλές σχολικό περιβάλλον. Να το βλέπει χαρούμενο από τη γνώση και την κοινωνικοποίηση που του προσφέρει το σχολείο. Να το βλέπει να κατακτά τη γνώση σε ένα σχολείο που δε στερείται σε εκπαιδευτικούς, υποδομές, καθαριότητα, εργαστήρια.
Είναι όμως φανερό ότι η κυβέρνηση δεν λαμβάνει υπόψη τις ανησυχίες, τις διεκδικήσεις, τις πρακτικές προτάσεις που έχουν καταθέσει εδώ και καιρό οι φορείς των γονιών και των εκπαιδευτικών.
Και ακριβώς επειδή όλα αυτά θα τα βρούμε μπροστά μας τον Σεπτέμβρη, χρειάζεται εδώ και τώρα με κρατική ευθύνη και χωρίς καθυστέρηση:
• Έκτακτη επιχορήγηση στα σχολεία για τη δωρεάν και καθολική εξασφάλιση όλων των απαραίτητων μέτρων ατομικής υγιεινής (αλκοολούχα διαλύματα, μάσκες κ.ά). Να μην μπει χέρι στα πενιχρά ταμεία λειτουργικών εξόδων των σχολείων.
• Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας για να καθαρίζεται με επάρκεια κάθε σχολείο κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Ημίμετρα, όπως αυτά του προηγούμενου διαστήματος με τη μεταφορά των καθαριστριών της Πρωτοβάθμιας στη Δευτεροβάθμια (καταστρατηγώντας μάλιστα και τους όρους εργασίας τους) ή εργολαβίες καθαριότητας δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά.
• Χρειάζεται να ξεκινήσουν από σήμερα διαδικασίες μαζικών μόνιμων διορισμών, τουλάχιστον των χιλιάδων αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών που βρίσκονται τώρα στα σχολεία. Έτσι θα καλυφθούν τα κενά από τις αναγκαίες εξαιρέσεις ευπαθών ομάδων από τους εκπαιδευτικούς (ειδικά στην περίπτωση των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων, που κατά βάση η διδασκαλία είναι μονοπρόσωπη), έτσι θα καλυφθεί από Σεπτέμβρη η διδακτέα ύλη που χάθηκε (και να μην περιμένουμε κάθε χρόνο μέχρι Νοέμβρη-Δεκέμβρη ή και παραπάνω για την κάλυψη των κενών από τους αναπληρωτές) και μόνο έτσι μπορεί να λυθεί και το πρόβλημα της παρακολούθησης του μαθήματος των απόντων μαθητών (π.χ. με παροχή κατ’ οίκον διδασκαλίας).
• Διενέργεια τεστ σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
• Εξασφάλιση όλων των απαραίτητων ηλεκτρονικών μέσων για την τηλεκπαίδευση σε κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό. Παροχή δωρεάν σύνδεσης και γρήγορου internet για να ανταποκρίνεται χωρίς προβλήματα στις ανάγκες.
• Συνολικός επανασχεδιασμός από τώρα, για την αναγκαία μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Δεν μπορεί να ξεκινήσει η εκπαιδευτική διαδικασία το Σεπτέμβρη με εκ περιτροπής διδασκαλία.
• Άμεσα να σχεδιαστεί πλάνο ανεύρεσης χώρων, ανέγερσης σύγχρονων και ασφαλών σχολικών κτιρίων, ακόμα και άμεσων αναγκαίων επινοικιάσεων κατάλληλων χώρων.
Καλούμε τις Συλλόγους Γονέων:
• Να οργανώσουν μαζικές γενικές συνελεύσεις στις αυλές των σχολείων τους και να συζητήσουν και να καταγράψουν όλα τα προβλήματα με σκοπό να διεκδικήσουν την επίλυσή τους από τους αρμόδιους φορείς.
• Να πάρουν αποφάσεις καταδίκης του αντιδραστικού πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία.
• Να έρθουν σε επαφή με την Ένωση Γονέων και να συντονίσουν τη δράση τους ώστε να είναι πιο αποτελεσματική και μαζική.
• Να σταθούν δίπλα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και από κοινού να απαιτήσουμε ουσιαστικά μέτρα στήριξης για την πλήρη και ισότιμη μόρφωση για όλα τα παιδιά σε ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον. Καλούμε, σε όσα σχολεία εντοπίζονται ελλείψεις (σε απαιτούμενα μέσα καθαρισμού και απολύμανσης, σε προσωπικό καθαριότητας κ.ά.) να ζητήσουν σύγκληση Σχολικών Συμβουλίων και από κοινού να διοργανώσουμε παράσταση διαμαρτυρίας στο Δήμο και τις σχολικές επιτροπές.
• Να συμμετέχουν σε κάθε αγωνιστική πανεκπαιδευτική κινητοποίηση που οργανώνεται από τους συλλόγους και τα σωματεία για την υπεράσπιση της μόρφωσης των παιδιών μας.
Αγωνιζόμαστε για το παρόν και το μέλλον των παιδιών μας»