Η πρώτη μεγάλη ήττα για το Υπουργείο Παιδείας καταγράφηκε σήμερα μέσα από το πρόγραμμα και τη διαδικασία τηλεκπαίδευσης.
Όπως έγραψε το voucherergasia.gr μετά τις δύο πρώτες ώρες έπεσε το σύστημα τελείως. Ενώ και στο ξεκίνημα του τα προβληματα… ήταν τόσα, ώστε το μάθημα πρακτικά ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί.
Ήταν ένα πρόβλημα που καταγράφηκε όχι μόνο στην Κρήτη, αλλά και σε όλη την Ελλάδα, με τα παράπονα να είναι πάρα πολλά!
Είναι χαρακτηριστικές οι εικόνες που δημοσιεύει το voucherergasia.gr (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ)
Γολγοθάς η σύνδεση
Το πρόβλημα ήταν τεράστιο για τους μαθητές από τα σπίτια τους και γινόταν ακόμη μεγαλύτερο όταν στον ίδιο χώρο, υπήρχαν για παράδειγμα δύο μαθητές, δύο αδέρφια.
Η σύνδεση τότε ήταν πραγματικά αδύνατη γιατί η ταχύτητα που ήταν ήδη χαμηλή, ήταν κυριολεκτικά… ανύπαρκτη.
Την ίδια ωρα ουκ ολίγοι καθηγητές μετέβησαν στα σχολεία, σε μια προσπάθεια να βρουν καλύτερες συνθήκες και να μπορέσουν να μπουν στο σύστημα για να τρέξει η διαδικασία.
Όμως και εκεί το πρόβλημα ήταν μεγάλο, καθώς με τις απλές συνδεσεις ίντερνετ που υπαρχουν και εκεί, ήταν αδύνατο να μπορέσουν οι γραμμές να αντέξουν τον όγκο των συνδέσεων.
Αλαλούμ
Αυτό που καταγράφηκε τη σημερινή ημέρα ήταν ένα πραγματικό αλαλούμ. Οι μαθητές τηλεφωνούσαν στα σχολεία, οι καθηγητές τηλεφωνούσαν στις αρμόδιες Υπηρεσίες για να βγάλουν άκρη, κάτι που όμως, δεν κατέστη δυνατό.
Τα σχολεία δεν έχουν – όπως αποδείχθηκε περίτρανα – τις υποδομές για να σηκώσουν το βάρος ενός τέτοιου εγχειρήματος, το οποίο υποτίθεται πως θα λειτουργήσει για να προχωρήσει η διδακτέα ύλη και όχι για να γίνονται επαναλήψεις, όπως στην πρώτη καραντίνα.
Δεν υπάρχει λοιπόν τρόπος να μεταδοθεί το μάθημα. Μια λύση θα ήταν ίσως τα σχολεία να είναι εφοδιασμένα με οπτικές ίνες για μεγαλύτερες ταχύτητες, πέρα φυσικά από την συνολική οργάνωση της όλης διαδικασίας!
Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
«Έπεσε» και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πραγματοποιηθεί ούτε η ασύγχρονη τηλεκπαίδευση.
Σύμφωνα με πολλές καταγγελίες εκπαιδευτών, από τη 2η ώρα και μετά μαθητές και καθηγητές δεν μπορούσαν να συνδεθούν στην πλατφόρμα που έχει επιλέξει το Υπουργείο Παιδείας.
Θυμίζουμε ότι από το πρωί της Δευτέρας έπεσε και το σύστημα της τηλεκπαίδευσης από την πρώτη μέρα λειτουργίας του.
Η απαντηση του Υπουργείου
Σε τεχνικό ζήτημα της εταιρείας (σ.σ. Cisco) οφείλεται η αδυναμία των μαθητών να κάνουν διαδικτυακά το μάθημά τους, διευκρίνισε η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας στην ΕΡΤ. Η κ. Ζαχαράκη ανακοίνωσε επισήμως ότι δεν θα προσμετρηθούν οι σημερινές απουσίες για τους μαθητές, καθώς προσπάθησαν αλλά δεν κατάφεραν να μπουν στην ηλεκτρονική τους τάξη. Όπως σημείωσε η υφυπουργός, η εταιρεία κάνει τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να επιλύσει το τεχνικό ζήτημα που ανέκυψε, και το οποίο, όπως είπε, αφορά γενικότερα την Ευρώπη. Τέλος, αποσαφήνισε ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και γενικότερα οι πλατφόρμες του υπουργείου Παιδείας λειτουργούν κανονικά. Αναφορικά με τις δυσλειτουργίες του συστήματος Webex, από τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης διευκρινίζονται τα ακόλουθα: “Ο πάροχος της πλατφόρμας Webex έχει παράσχει διαβεβαίωσεις ότι εργάζεται για την αποκατάσταση του προβλήματος και έχει δρομολογηθεί η πλήρης επαναλειτουργία του συστήματος. Προφανώς δεν θα ληφθούν υπόψη απουσίες στις περιπτώσεις που παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα. Σημειώνεται ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο λειτουργεί κανονικά, όπως και όλες οι πλατφόρμες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων