Γραπτή απάντηση στη Βουλή κατέθεσε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή σε ερώτηση Βουλευτών που αφορούσε την έγκαιρη έκδοση πινάκων κατάταξης στην ΕΑΕ , δηλαδή εντός του σχολικού έτους 2021-2022, πριν από την έναρξη του προσεχούς σχολικού έτους.
Η απάντηση της υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μακρή:
Σε απάντηση του ανωτέρω Μέσου Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:
Με τις διατάξεις των άρθρων 53 έως και 67 του Κεφ. Ε΄ «ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΜΕΛΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» του ν. 4589/2019 (13 Α΄), τέθηκε σε εφαρμογή το νέο νομοθετικό πλαίσιο μονίμων διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης τόσο της γενικής εκπαίδευσης, όσο και της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, υπό την αρμοδιότητα του Α.Σ.Ε.Π.
Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 56 του ως άνω νόμου, οι πίνακες κατάταξης υποψηφίων εκπαιδευτικών, καθώς και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., οι οποίοι καταρτίζονται από το Α.Σ.Ε.Π., ισχύουν έως τη λήξη του δεύτερου σχολικού έτους που έπεται της λήξης του σχολικού έτους κατά τα οποίο έλαβε χώρα η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Βάσει των ανωτέρω, η ισχύς των αξιολογικών πινάκων κατάταξης Β΄ (Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης) και Γ΄ (Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού) και του επικουρικού αξιολογικού πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 58 του ως άνω νόμου των Προκηρύξεων 1ΕΑ/2019, 2ΕΑ/2019, 3ΕΑ/2019, 4ΕΑ/2019 και 5ΕΑ/2019 λήγει με το πέρας του τρέχοντος σχολικού έτους, στις 31-8-2022.
Με το υπ’ αριθ. πρωτ. 167857/ΓΔ5/22-12-2021 έγγραφο, το Υ.ΠΑΙ.Θ. υπέβαλε αίτημα προς τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π. για την, κατά την παρ. 1 του άρθρου 54 του ίδιου νόμου, προκήρυξη της διαδικασίας κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψήφιων για την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), καθώς και για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΖΕΤΤΑ Μ. ΜΑΚΡΗ
Άνοιγμα Πινάκων Ειδικής Αγωγής: Τις επόμενες μέρες οι ανακοινώσεις σύμφωνα με τον γ.γ του ΥΠΑΙΘ
Τις επόμενες μέρες, θα γίνουν ανακοινώσεις από την υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως για το φλέγον θέμα των πινάκων Ειδικής Αγωγής. Αυτό δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας κ. Αλέξανδρος Κόπτσης σε ραδιοφωνική εκπομπή όπου αποκάλυψε ότι οι επίσημες ανακοινώσεις για το θέμα θα γίνουν από την υπουργό Παιδείας τις επόμενες μέρες μόλις πάρει τις διαβεβαιώσεις από το ΑΣΕΠ.
Παράλληλα ο Πρόεδρος του ΑΣΕΠ κος Αθανάσιος Παπαϊωάννου, μίλησε στην εκπομπή “Παιχνίδια Εξουσίας” του ραδιοσταθμού alpha radio 989, αναφορικά με την έκδοση και κατάρτιση των νέων πινάκων Ειδικής Αγωγής.
Ο κος Παπαϊωάννου ερωτηθείς από τη δημοσιογράφο σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της νέας Προκήρυξης ανέφερε πως στόχος αποτελεί για το ΑΣΕΠ να εκδοθούν τα προσωρινά αποτελέσματα το καλοκαίρι που έρχεται και αυτό θα επιδιωχθεί αν και υπάρχουν εν εξελίξει και άλλες Προκηρύξεις στο ΑΣΕΠ.
Να θυμίσουμε επίσης ότι εξώδικη δήλωση απέστειλαν 119 εκπαιδευτικοί προς το Υπουργείο Παιδείας και το ΑΣΕΠ, στην οποία ζητούν να εκδοθεί άμεσα Νέα Προκήρυξη Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, προκειμένου να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία ως τον Αύγουστο του 2022 και να στελεχώσουν τις σχολικές Μονάδες την επόμενη σχολική χρονιά, με βάση τους Νέους Πίνακες Κατάταξης.
Οι 119 εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι είναι θύματα των ασαφειών της Προκήρυξης 3ΕΑ/2019 ΑΣΕΠ. Συγκεκριμένα, περιλαμβανόμαστε στον Πίνακα Απορριπτέων της Προκήρυξης 3ΕΑ/2019 ΑΣΕΠ, με την αιτιολογία “Μη καταβολή παραβόλου”.
Ζητούν το άνοιγμα των πινάκων ΕΑΕ, τονίζοντας ότι «η τυχόν εμμονή σας στους ισχύοντες Πίνακες Κατάταξης Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και την επόμενη σχολική χρονιά, εκτός του ότι παραβιάζει κατάφωρα και ευθέως ισχύουσες νομικές διατάξεις, προσκρούει στην αρχή της αξιοκρατίας και της χρηστής διοίκησης»