Στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι να συνεχίσει τους μόνιμους διορισμούς και προς αυτή την κατεύθυνση καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες. Κύριο μέλημά του μάλιστα είναι να προβεί άμεσα σε μεγάλο αριθμό διορισμών. Τα παραπάνω ειπώθηκαν από το ΥΠΑΙΘ στην Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (ΠΕΑΔ), σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε για το ζήτημα των μόνιμων διορισμών.
Ο Γ.Γ του Υπουργείου Παιδείας, κ. Αλέξανδρος Κόπτσης επιβεβαίωσε ότι ο στόχος του υπουργείου να γίνουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και φέτος και ότι ο αριθμός θα είναι ικανοποιητικός.
Η Ανακοίνωση της ΠΕΑΔ για τις προσλήψεις και τους διορισμούς:
Μόνιμοι Διορισμοί-Ενημέρωση
Η ΠΕΑΔ σε συνάντηση που πραγματοποίησε με το Υπουργείο Παιδείας, τα αρμόδια τμήματα και τους συνεργάτες του για το φλέγον ζήτημα των μόνιμων διορισμών:
-Αναφέρθηκε εκτενώς στα κενά των εκπαιδευτικών που συνεχίζουν να υφίστανται στη δημόσια εκπαίδευση παρά τους σημαντικούς περσινούς διορισμούς.
-Παρουσίασε συνδυαστικά στοιχεία αφενός για τον σημαντικό αριθμό των οργανικών θέσεων που δεν καλύφθηκαν πέρυσι, αφετέρου για τον μεγάλο αριθμό αναπληρωτών που κλήθηκαν να υπηρετήσουν και φέτος τη δημόσια εκπαίδευση σε όλα τα μέρη της Ελλάδας και την αθρόα αποχώρηση των εκπαιδευτικών που οδηγεί σε πολύ αυξημένα νούμερα συνταξιοδοτήσεων.
-Γνωστοποίησε στην υπουργό το μείζον ζήτημα των εκπαιδευτικών με πολύ μεγάλη προϋπηρεσία που παραμένουν ακόμη αναπληρωτές, λόγω των συνεχών αλλαγών του συστήματος μοριοδότησης και εστίασε στις κοινωνικές ανισότητες και τα υπαρκτά προβλήματα που εγείρει αυτό το γεγονός.
Ως εκ τούτου η ΠΕΑΔ αιτήθηκε:
-Άμεση κάλυψη όλων των κενών (περσινών και φετινών) με μόνιμους διορισμούς με επίκληση στην αναλογία 1:1 που διέπει τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και την ανάγκη για συνεχή ροή διορισμών σε ετήσια βάση.
-Περιορισμό του θεσμού του αναπληρωτή με αποκλειστική κάλυψη λειτουργικών κενών.
Η απάντηση που δόθηκε από το Υπουργείο Παιδείας για όλα τα παραπάνω είναι πως στόχος του είναι να συνεχίσει τους μόνιμους διορισμούς και καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση. Κύριο μέλημά του είναι να προβεί άμεσα σε μεγάλο αριθμό διορισμών.
Με βάση τα παραπάνω η ΠΕΑΔ καλεί την Υπουργό, να προβεί στις σχετικές δηλώσεις και δεσμεύσεις για τους μόνιμους διορισμούς και να κάνει σαφές το χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών: Τι σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας για φέτος
Να αναπληρωθούν τα κενά που θα αφήσουν οι φετινές συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών με αντίστοιχους μόνιμους διορισμούς σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας.
«Ο στόχος είναι να αφήσουμε πίσω τη “στρέβλωση” των αναπληρωτών και είναι απόλυτη προτεραιότητά μου οι διορισμοί εκπαιδευτικών και η επιμόρφωσή τους», δήλωσε πρόσφατα η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στη διάρκεια της επίσκεψής της σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ξάνθη. Η υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι πέρυσι έγιναν 11.700. μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών παρόλο που ήταν προγραμματισμένο να γίνουν 5.250
«Προσπαθώ να φύγουμε από το καθεστώς των αναπληρωτών που υπηρετούν για πολλά έτη ως αναπληρωτές», είπε η κ. Κεραμέως.
Παράλληλα σε πρόσφατη δήλωση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, σε σχέση με τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών η υπουργός Παιδείας σημείωσε: ” Γίνεται εντατική προσπάθεια για πρόσθετους, μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση, προκειμένου να καταφέρουμε να εμπλουτίσουμε με περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό τα σχολεία μας και αποκαταστήσουμε αυτή τη χρόνια παθογένεια.”
Η Κυβέρνηση προγραμματίζει τον διορισμό περίπου 6.000 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς στόχος είναι να καλυφθούν τα κενά που θα αφήσουν οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι αναμένεται να φύγουν φέτος με συνταξιοδότηση. Οι εκτιμήσεις του υπουργείου Παιδείας είναι ότι οι συνολικές φετινές παραιτήσεις εκπαιδευτικών θα είναι λιγότερες από τις περσινές και σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται να ξεπεράσουν συνολικά τις 6.000.
Η επίσημη ανακοίνωση του αριθμού μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών αμέσως μετά το Πάσχα συνδέεται, βεβαίως και με το γεγονός ότι ουσιαστικά από το φετινό καλοκαίρι μπαίνουμε σε προεκλογική περίοδο καθώς βαδίζουμε στο τελευταίο 12μηνο της θητείας της κυβέρνησης.
Το γεγονός ότι ο κρατικός προϋπολογισμός του 2022 δεν προβλέπει διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών, δεν αποτελεί κανένα πρόβλημα και αυτό φάνηκε καθαρά και το 2021. Ωστόσο υπάρχουν πληροφορίες ότι στα ανώτατα κυβερνητικά κλιμάκια υπάρχει και το σενάριο για μόνιμο διορισμό μεγαλύτερου αριθμού εκπαιδευτικών με τρεις στόχους:
α. Να δοθεί η αίσθηση της επιστροφής στην κανονικότητα με θριαμβευτικό τρόπο
β. Να χρησιμοποιηθεί ως όπλο στις εκλογές που πλησιάζουν σε περίπτωση που έχει αυξηθεί η φθορά της κυβέρνησης
γ. Με την διαφοροποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού (αύξηση της αναλογίας νέων εκπαιδευτικών “χωρίς εμπειρίες δικαιωμάτων και αντιστάσεων”) να γίνει η τελική επιχείρηση παρεμβάσεων, δηλαδή, με λίγα λόγια να “κλειδώσουν” κατευθύνσεις που αλλάζουν το DNA στην ελληνική εκπαίδευση.
Η πρόσφατη δήλωση του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ για τους διορισμούς εκπαιδευτικών
Πρόσφατα στο ραδιοσταθμό Alpha 989 και στη δημοσιογράφο Ντίνα Μόσχου ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλ. Κόπτσης απαντώντας στην ερώτηση “Πότε θα υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί;” δήλωσε τα παρακάτω: “Πέρσι έγιναν 11.700 διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών αντί για 5.000 που είχαν προγραμματιστεί. Ο σκοπός και ο στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι κάθε χρονιά να γίνεται ένας τέτοιος αριθμός μονίμων διορισμών εκπαιδευτικών, ώστε αυτό το φαινόμενο των αναπληρωτών σιγά σιγά να εκλείψει”
Η ανάγκη για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών
Με βάση τα φετινά δεδομένα ο αριθμός αναπληρωτών εκπαιδευτικών που αναμένεται να προσληφθούν μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς θα ξεπεράσει τις 44.000 (ήδη έχουν προσληφθεί μέχρι τώρα περίπου 43.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί) με αποτέλεσμα τη σχολική χρονιά που έρχεται (2022/23) να παρουσιαστεί ο μεγαλύτερος αριθμός κενών θέσεων από τη μεταπολίτευση και μετά καθώς θα κυμαίνεται περίπου στις 50.000 (μαζί με τα κενά που θα αφήσουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν ήδη δηλώσει παραίτηση λόγω συνταξιοδότησης).
Κι αν δεν γίνουν νέοι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών τότε ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα απαιτηθεί για να καλυφθούν τα κενά θα πλησιάζει περίπου το 40% των μόνιμων εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Παιδείας είναι υποχρεωμένο να προχωρήσει το Καλοκαίρι του 2022 σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
Το θέμα των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών είναι ίσως ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα για την ελληνική εκπαίδευση καθώς στη δεκαετία 2010-2020 έγινε σημαντική αποψίλωση του μόνιμου προσωπικού χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη αντικατάσταση.
Θυμίζουμε ότι το Νοέμβριο του 2021 σε συνάντηση του υπουργού Εσωτερικών κ. Μάκη Βορίδη με εκπροσώπους της ΑΔΕΔΥ, ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει ξανά σε μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση το 2022 (όπως έγινε και κατά την σχολική χρονιά 2021/2022). Ο αριθμός των νέων διορισμών δεν ανακοινώθηκε καθώς όπως ειπώθηκε στη συνάντηση θα καθοριστεί την Άνοιξη και πιθανότατα τον Απρίλιο όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι αιτήσεις συνταξιοδότησης δασκάλων και καθηγητών για το 2022.
Εκπαιδευτικοί: Πεδίο εύκολων και ανεκπλήρωτων υποσχέσεων οι διορισμοί στην εκπαίδευση.
Με 9.000 κενά άνοιξαν τα σχολεία μετά τις γιορτές, χωρίς να υπολογίζονται τα χιλιάδες κενά που προέκυψαν λόγω της πανδημίας και της μεγάλης μεταδοτικότητας της «Ο». Για αυτά έκαναν συνολικά 4.274 προσλήψεις, εκ των οποίων οι 2.500 ήταν με τρίμηνες συμβάσεις.
Όπως σημειώνει ο εκπαιδευτικός Γιώργος Καββαδίας: Αναστέλλονται τμήματα ένταξης και Γενικής Παιδείας και χάνονται δεκάδες διδακτικές ώρες μαθημάτων και παράλληλης στήριξης -που ήδη ήταν «πετσοκομμένες» – με τους εκπαιδευτικούς τριμηνίτες να τρέχουν από τμήμα σε τμήμα και από σχολείο σε σχολείο, κλείνοντας τις «τρύπες» που έχει δημιουργήσει η ίδια η πολιτική του Υπουργείου και της Κυβέρνησης. Τους βλέπουμε ακόμα και να καλύπτουν κενά που υπάρχουν από το Σεπτέμβριο. Είναι λοιπόν τραγικές οι συνέπειες στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, ύστερα μάλιστα από 2 χρόνια σε αυτήν την κατάσταση, με τις συνέπειες της τηλεκπαίδευσης, κλπ, ενώ δεν χρειάζεται να αναλυθεί ότι πολλοί μαθητές έχουν τεράστια κενά ακόμα και στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα
Επίσης, από τη στιγμή που το Υπουργείο δεν παίρνει την ευθύνη της συνολικής κάλυψης των κενών, συχνά οι αναπληρωτές δέχονται πιέσεις από τη διοίκηση για αναπλήρωση μαθημάτων άλλων ειδικοτήτων, για κάλυψη κενών εκτός του ωραρίου τους κ.α., καλύπτοντας έτσι τα κενά χωρίς «κόστος» για τη κυβέρνηση, ενώ υπονομεύεται η μόρφωση των μαθητών. Όλα τα παραπάνω ισχύουν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό για τους συμβασιούχους με τρίμηνη διάρκεια, που θα απολυθούν τον Απρίλιο. Αντιμετωπίζουν τόσο σοβαρά οικονομικά και άλλα προβλήματα με σοβαρές επιπτώσεις στην ατομική και κοινωνική ζωή τους και στην άσκηση του εκπαιδευτικού τους έργου.