Κατηγορίες: Εκπαίδευση

«Βόμβα» Συντονιστών Εκπ/κού Έργου προς Κεραμέως: «Όχι» απειλές και ποινές στους εκπαιδευτικούς

Με υπόμνημά του  το ΠΕΚΕΣ Κρήτης   προς την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τονίζει ότι «η λογική των απειλών και των ποινών δεν συνάδει με τη σχέση εμπιστοσύνης προς τον εκπαιδευτικό και το  εκπαιδευτικό σύστημα που οφείλει να εμπνέει και να καλλιεργεί η πολιτεία»

Το ΠΕΚΕΣ Κρήτης είναι το πρώτο ΠΕΚΕΣ που εκφράζει την άποψή του για τα όσα   διαδραματίζονται στο χώρο της σχολικής εκπαίδευσης από τις αρχές του μήνα, δείχνοντας ότι είναι πολύ κοντά στους εκπαιδευτικούς και ότι αντιλαμβάνεται τη σχολική πραγματικότητα. Παράλληλα το ΙΕΠ απτόητο δημοσίευσεv την ψηφιακή πλατφόρμα για την ανάρτηση των συλλογικών προγραμματισμών των σχολείων (Δείτε εδώ)  και η υπουργός Παιδείας κατέθεσε αγωγή για να σταματήσει την απεργία αποχή  

ΤΟ  ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ( Π Ε .Κ .Ε .Σ . ) ΚΡΗΤΗΣ 

Προς:  
Κυρία Νίκη Κεραμέως, Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων 
Κυρία Ζέτα Μακρή, Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων 

Θέμα: Προβληματισμοί και σκέψεις των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης σχετικά με την  Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10-09-2021 (Φ.Ε.Κ. Β΄4189), «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική  αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο».

Α ξ ι ό τ ι μ η κ υ ρ ί α Υ π ο υ ρ γ έ  

Α ξ ι ό τ ι μ η κ υ ρ ί α Υ φ υ π ο υ ρ γ έ 

Μετά το υπόμνημα που σας αποστείλαμε στις 15-02-2021, επανερχόμαστε για να σας εκφράσουμε τον  προβληματισμό μας, στο πλαίσιο των καθηκόντων μας ως ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και ως Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (Ν.  4547/2018, Φ.Ε.Κ. Β΄ 102, άρθ. 4, παρ. 2 και Υ.Α. 158733/ΓΔ4/24-09-2018, Φ.Ε.Κ. Β΄ 4299, άρθ. 3, παρ. 1 και 3, εδ.  ιε΄), σχετικά με την Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10-09-2021 (Φ.Ε.Κ. Β΄4189). 

Από τον Μάρτιο του 2020 έως και σήμερα, οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, μέσα σε  πρωτόγνωρες και πολύ δύσκολες κοινωνικές συνθήκες, υποστήριξαν συνειδητά το έργο της εξ αποστάσεως  εκπαίδευσης, με γνώμονα τη διατήρηση της σημαντικής σχέσης παιδαγωγού-μαθητή, την υποστήριξη των μαθητών  και των οικογενειών τους και τη συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας. Οι εκπαιδευτικοί επιδόθηκαν σε έναν  τεράστιο αγώνα, αξιοποιώντας εργαλεία και διαδικασίες σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,  χωρίς προγενέστερη εμπειρία και χωρίς επαρκή επιμόρφωση για την υλοποίηση ενός τέτοιου εγχειρήματος, παρά  μόνο στη λήξη της περυσινής χρονιάς. 

Ξεκινώντας η νέα σχολική χρονιά κύριο μέλημα των εκπαιδευτικών είναι αφενός η ασφαλής λειτουργία των σχολικών  μονάδων και αφετέρου η συναισθηματική και η παιδαγωγική υποστήριξη των μαθητών καθώς και η κάλυψη των  μαθησιακών κενών.  

Συγχρόνως διανύουμε μια περίοδο που διακατέχεται από φόβο, άγχος και ανασφάλεια, με δύσκολα ή σε ορισμένες  περιπτώσεις ανεφάρμοστα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία (π.χ. μάθημα γυμναστικής, μουσικής), με μαθητές  συνωστισμένους στις τάξεις, με επάνοδο στη δια ζώσης διδασκαλία μετά από δύο χρόνια εναλλαγών τηλε εκπαίδευσης και δια ζώσης διδασκαλίας, με αμφισβητούμενα μαθησιακά κεκτημένα, με διαπιστωμένα μαθησιακά  κενά και χαμένο μορφωτικό κεφάλαιο δύο χρόνων, με ελλείματα στον ψυχοκοινωνικό και συναισθηματικό τομέα σε  μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.  

Σε αυτές τις συνθήκες ξεκινά η νέα σχολική χρονιά, ενώ η πολιτεία θέτει επιτακτικά, αυστηρά και με ασφυκτικές  ημερομηνίες τον Συλλογικό προγραμματισμό και την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως  προς το εκπαιδευτικό τους έργο, χωρίς να λαμβάνει υπόψη της όλα τα προηγούμενα και θέτοντας τους  εκπαιδευτικούς απέναντι στους Διευθυντές, τους Διευθυντές απέναντι στους Συλλόγους Διδασκόντων και στη πιεστική θέση του να αποφασίσουν αν θα καταχωρήσουν τα ζητούμενα στοιχεία ή θα διωχθούν πειθαρχικά,  μετατρέποντας έτσι την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας από μια συλλογική, παιδαγωγική, ανατροφοδοτική  διαδικασία, βελτιωτική του εκπαιδευτικού έργου και της λειτουργίας του σχολείου, που υλοποιείται εντός της  σχολικής μονάδας, αφορά τον Σύλλογο Διδασκόντων και μένει εντός της σχολικής μονάδας, σε μια γραφειοκρατική  διαδικασία καταγραφής και ποσοτικής αποτίμησης δεικτών που θα πραγματοποιηθεί υπό την απειλή των συνεπειών  της άρνησης.  

Όμως η λογική των απειλών και των ποινών δεν συνάδει με τη σχέση εμπιστοσύνης προς τον εκπαιδευτικό και το  εκπαιδευτικό σύστημα που οφείλει να εμπνέει και να καλλιεργεί η πολιτεία. 
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ 

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΠΡΑΞΗΣ 18/28-09-2021 ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΚΡΗΤΗΣ 

Ηράκλειο, 28 Σεπτεμβρίου 2021 

Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης 

Πηγή: fresh-education.gr

Πρόσφατα άρθρα

10.587 προσλήψεις με voucher και κοινωφελή ΟΑΕΔ σε μουσεία και τουρισμό

Εως τις 30 Ιουλίου θα διαρκέσει η περίοδος υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα απασχόλησης 8.000…

08/07/2014

«Έκλεισαν» τα ταμεία του Ευαγγελισμού οι εργαζόμενοι

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Ηλίας Σιώρας, σήμερα όσοι προσέρχονταν στα επείγοντα, είτε…

08/07/2014

O εκπαιδευτικός όμιλος dp studies, 20 χρόνια πρωτοπόρος στην Ιδιωτική Εκπαίδευση

Προπτυχιακά   Το Πανεπιστήμιο FREDERICK της Κύπρου παρέχει σήμερα μια σειρά προπτυχιακών δια ζώσης (όπως…

08/07/2014

Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI

Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI Επίθεση στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας…

08/07/2014

Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου

Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου Ο Δήμος Ηρακλείου, η…

08/07/2014

Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών

Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για…

08/07/2014

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ