Για την επαναλειτουργία των σχολείων, την πρόκληση με τα δημοτικά, την τηλεκπαίδευση και την πρόωρη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς μίλησε η Σοφία Ζαχαράκη
«Οι εκπαιδευτικοί, ούτως ή άλλως είναι μόνιμοι και αναπληρωτές. Οι αναπληρωτές θα είναι πιο νωρίς ενήμεροι για το που θα πάνε. Ως εκ τούτου και για το ανθρώπινο δυναμικό και για τις ετοιμασίες θα είναι έτοιμοι αρχές Σεπτέμβρη για να κυλήσουν όλα ομαλά για το επόμενο σχολικό έτος», δήλωσε αρχικά η Σ. Ζαχαράκη στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 98,9.
«Η πρώτη περίοδος των δύο εβδομάδων κύλησε πολύ ομαλά, με πλήρη τήρηση των μέτρων, το οποίο έγινε με την ευθύνη των εκπαιδευτικών που προετοίμασαν τις αίθουσας, με τα αντισηπτικά που στείλαμε εμείς κλπ. Είμαστε ικανοποιημένοι», επισήμανε.
Για τη μειωμένη προσέλευση των μαθητών σε Α’ και Β’ Λυκείου και γυμνάσια, η Σ. Ζαχαράκη επισήμανε: «Το γυμνάσιο έχει υψηλή τάση προσέλευσης, πάνω από 65%. Στα νησιά, στη βόρεια Ελλάδα, πολλά παιδιά επανέρχονται. Ακόμα κι εκείνα που είχαν κάνει χρήση βεβαίωσης πηγαίνουν. Για το Λύκειο είναι αναμενόμενο. Από το τέλος Μαΐου τελειώνουν τα μαθήματα για τα παιδιά συνήθως. Το σχολείο είναι ανοιχτό, υπάρχει δυνατότητα να πάνε στην τάξη, να λύσουν απορίες. Το δημοτικό είναι μια μεγάλη πρόκληση».
Για τα κριτήρια της βαθμολόγησης, υποστήριξε: «Φέτος που δεν έχουμε προαγωγικές, θα παίξουν ρόλο οι βαθμοί του πρώτου τριμήνου ή τετράμηνου. Είναι μια συγκυρία δύσκολη και τα παιδιά ήξεραν από νωρίς για μειωμένη ύλη και ότι δεν θα δοθούν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις».
Αναφερόμενη στην τηλεκπαίδευση και το γεγονός ότι σταμάτησε, είπε: «Οι εκπαιδευτικοί έπρεπε να επιστρέψουν στις τάξεις. Σε αρκετά σχολεία , καθηγητές μπαίνουν μετά το πέρας του ωραρίου τους μπαίνουν και κάνουν μάθημα. Η τηλεκπαίδευση ήταν μια ευκαιρία, έγινε ξαφνικά και απότομα. Ήδη τρέχουν προγράμματα επιμόρφωσης για να μάθουν και οι εκπαιδευτικοί που δεν ήξεραν. Το τι κάνουμε μέσα στην τάξη είναι αναντικατάστατο. Η τηλεκπαίδευση μπορεί να συνδράμει σημαντικά και με τα εργαλεία που θα δώσουμε θα την κάνουμε υλοποιήσιμη στην πραγματική εκπαίδευση. Οι γονείς έβαλαν πλάτη στην τηλεκπαίδευση. Από 100.000 μαθητικούς λογαριασμούς στο έχουμε 1.100.000 και πάνω από 170.000 εκπαιδευτικούς. Έχουμε τη μαγιά και την παρακαταθήκη και θα δώσουμε όλα τα εφόδια για να την αξιοποιήσουμε. Τα λόγια έχουν γίνει πράξεις σε αντίξοες συνθήκες. Ήδη αξιοποιούμε την ηλεκτρονική καταγραφή βαθμών, την ηλεκτρονική εγγραφή νηπίων και όλο αυτό οδηγεί στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στον χώρο της Παιδείας».
Για το άνοιγμα των Πανεπιστημίων: «Τα Πανεπιστήμια συνέχισαν σε πολύ μεγάλο βαθμό της εκπαίδευση. Πάνω απ΄το 95% των φοιτητών συμμετείχε στις ψηφιακές τάξεις και γι αυτό αποφασίστηκε να συνεχιστεί η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και μετά οι εξετάσεις να γίνουν κατ’ επιλογή κάθε διδάσκοντα».
Για την καθαριότητα στα σχολεία: «Δίνονται εργαλεία στους δήμους και τις σχολικές επιτροπές, με αύξηση της επιχορήγησης στο θέμα της καθαριότητας. Οι δήμοι έχουν νέες συμβάσεις 4 μηνών για να βοηθήσουμε στην τήρηση των κανόνων».
Για τις εκδρομές και τα χρήματα που πρέπει να πάρουν οι οικογένειες πίσω: «Αυτά είναι ζητήματα του υπουργού Τουρισμού. Ενήργησε και στο κομμάτι της ακύρωσης των εκδρομών, από κάποια ημερομηνία και μετά μπορούν να πάρουν τα χρήματά τους και από εκεί και πέρα κάποιο voucher. Υπάρχει ένα χρονικό διάστημα που μπορεί να δοθεί το ποσό».
Νέα χρηματοδότηση 2 εκ. ευρώ για την καθαριότητα των σχολείων
Έγκριση πρόσθετης χρηματοδότησης για το έργο των σχολικών καθαριστών-τριών κατά το σχολικό έτος 2019-2020, λόγω αυξημένων αναγκών καθαριότητας των σχολικών μονάδων κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος, οι οποίες προκύπτουν από την επαναλειτουργία των σχολείων και τα ληφθέντα μέτρα τήρησης κοινωνικών αποστάσεων για την αποτροπή διάδοσης του κορονοϊού COVID-19.