Την ανάγκη να αντιμετωπιστεί με νέους τρόπους και νέες λύσεις το συνεχώς αυξανόμενο φαινόμενο του μπούλινγκ στα σχολεία, επεσήμανε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, ενημερώνοντας την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής σχετικά με τη στρατηγική που θα ακολουθήσει το υπουργείο.
Η υφυπουργός Παιδείας, έδωσε έμφαση στο διαδικτυακό εκφοβισμό, που όπως είπε παίρνει ανησυχητική μορφή και τόνισε ότι θα ενισχυθούν τα ειδικά προγράμματα που ήδη υπάρχουν.
Όπως είπε, θα γίνει αναμόρφωση του υλικού για την αντιμετώπιση του προβλήματος σε συνεργασία και με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με έμφαση στο διαδικτυακό εκφοβισμό και την κυβερνοασφάλεια.
«Είναι αισιόδοξο ότι το πρόβλημα του μπούλινγκ στη χώρα μας είναι σε χαμηλά επίπεδα, όμως αυτό δεν αποτελεί λόγος εφησυχασμού», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Ζαχαράκη. Παράλληλα, τόνισε ότι «το υπουργείο Παιδείας μελετά μέτρα για την ενίσχυση της προστασίας στον περιβάλλοντα χώρο με ενίσχυση της εφημερίας», και πρόσθεσε ότι μέσα σε αυτά εντάσσεται και η αναθεώρηση των κανόνων ως προς τα παιδαγωγικά μέτρα με στόχο τον περιορισμό παραβατικών συμπεριφορών αλλά και επιβράβευση της βελτιωτικής συμπεριφοράς μέσα στη σχολική ζωή.
Μεταξύ των νέων δράσεων που ανακοίνωσε η κ. Ζαχαράκη είναι και η επανασύσταση του Παρατηρητηρίου Κατά της Βίας που θα έχει διακομματική εκπροσώπηση.
Η κ. Ζαχαράκη κάλεσε όλα τα κόμματα να καταθέσουν τις προτάσεις τους ώστε να δημιουργηθεί μία Συντονιστική Επιτροπή που θα έχει τη γενική επίβλεψη των κατευθυντήριων γραμμών που θα δίνονται αμέσως μετά σε μία επιτελική επιτροπή για να περνάνε, εν συνεχεία, στις σχολικές μονάδες μέσω των Περιφερειακών Διευθύνσεων.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε η υφυπουργός Παιδείας και στη θεσμοθέτηση του «δασκάλου εμπιστοσύνης» μέσα στη σχολική μονάδα.
Όπως είπε, με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί μετά από διαβούλευση, θα λειτουργήσει ο θεσμός του δασκάλου εμπιστοσύνης και θα έχουν προτεραιότητα οι δάσκαλοι οι οποίοι έχουν και σπουδές στη συμβουλευτική ενώ συγχρόνως θα ενισχύονται με περαιτέρω επιμόρφωση.
Ανάμεσα στις νέες δράσεις του υπουργείου που ανακοίνωσε η κ. Ζαχαράκη περιλαμβάνονται:
-Η σύνταξη διακηρύξεων και εγχειριδίων για κάθε σχολική μονάδα για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
-Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μέσα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
-Η διοργάνωση ειδικών προγραμμάτων για τα παιδιά.
-Η ενίσχυση των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών ανά συστάδα σχολείων, μέσω των υπαρχουσών ΕΔΕΑΥ, αλλά και των ΚΕΣΥ.
-Νέες θεματικές μέσα από το εργαστήρι δεξιοτήτων που ξεκινάει πιλοτικά από τη νέα σχολική χρονιά, από το 2020 – 2021.
-Επικαιροποίηση των σχολικών κανονισμών με βάσει τα νέα δεδομένα, με συγκεκριμένα εγχειρίδια αντίδρασης και αντιμετώπισης.
-Εμβάθυνση των σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών-παιδιών και γονέων.
-Έμφαση στη διαπολιτισμική αλληλεγγύη των παιδιών.