Στις ριζικές αλλαγές που επιφέρει το νέο νομοσχέδιο αναφέρεται σε συνέντευξή της η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, ενώ τοποθετεί την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς νωρίτερα, στις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου.
Ειδικά σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα λειτουργίας των σχολικών μονάδων, η Σ. Ζαχαράκη τονίζει στα «Παραπολιτικά» ότι έχει ήδη αποφασιστεί η παράταση των μαθημάτων μέχρι τις 26 Ιουνίου για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και μέχρι τις 12 Ιουνίου για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στις διευθύνσεις έχει δοθεί η οδηγία, ώστε οι μαθητές να κρατήσουν τα βιβλία τους, καθώς η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει νωρίτερα, κατά τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου. Μάλιστα, έχοντας περάσει το πρώτο κύμα της πανδημίας, η υφ. Παιδείας εκφράζει την αισιοδοξία πως υπάρχει η εμπειρία και η τεχνογνωσία για την αποτελεσματική διαχείριση των νέων προκλήσεων που θα προκύψουν.
Σχετικά με το νέο νομοσχέδιο, τονίζεται η εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων για την ανάπτυξη ήπιων και ψηφιακών
δεξιοτήτων Επίσης βελτιώσεις στη νομοθεσία για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού αλλά και
θεσμοθέτηση πλαισίου αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού bullying και βίας για πρώτη φορά με καθιέρωση της νομοθετικής δυνατότητας λήψης εκτεταμένων σχετικών μέτρων αλλά και την εισαγωγή του συμβούλου Σχολικής Ζωής για την πρόληψη και άμεση αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού τη διαχείριση κρίσεων και άλλα προβλήματα που διαταράσσουν την ασφάλεια του σχολικού περιβάλλοντος. Παράλληλα, η ανάρτηση του νομοσχεδίου σε δημόσια διαβούλευση έδωσε τη δυνατότητα για διορθώσεις σε διατάξεις, ή την προσωρινή απόσυρσή τους για να μεταφερθούν στο μέλλον σε νέα νομοσχέδια, μετά από περαιτέρω επεξεργασία.
Η προσέλευση των μαθητών στις τάξεις κατά την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων ξεπερνά το 60% στο Γυμνάσιο, σύμφωνα με τη Σ. Ζαχαράκη, ενώ η μικρότερη συμμετοχή των μαθητών του Λυκείου αποδίδεται στην προετοιμασία για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Τέλος, σε σχέση με την εμπειρία της εξ αποστάσεων εκπαίδευσης, η υφυπουργός τόνισε ότι δεν έρχεται για να αντικαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία, αλλά για να συμπληρώσει τη θεσμοθετημένη εκπαίδευση και αποτελεί μια σημαντική παρακαταθήκη για το μέλλον.
Η δυνατότητα ταυτόχρονης μετάδοσης προσφέρεται για την ενίσχυση των μαθητών που παραμένουν εκτός σχολικού περιβάλλοντος, ενώ όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις και εγγυήσεις έχουν επισήμως ανακοινωθεί.