Η οικονομική κρίση που ξέσπασε το 2009, η οποία για τους ειδικούς ήταν αναμενόμενη, έφερε τα πάνω – κάτω τόσο σε οικονομικό όσο σε πολιτικό, κοινωνικό, επιχειρηματικό αλλά και προσωπικό επίπεδο.
Από τα πρώτα… θύματα της κρίσης, αδιαμφισβήτητα, ήταν οι επιχειρηματίες και κυρίως οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων «της γειτονιάς» που έβλεπαν μέρα τη μέρα – χρόνο το χρόνο, τους πελάτες να μειώνονται με αποτέλεσμα ο «θάνατος του εμποράκου» να είναι πλέον γεγονός.
Το cretapost έχει συγκεντρώσει όλα τα επίσημα στοιχεία για το κλείσιμο αλλά και το άνοιγμα των επιχειρήσεων στην δεκαετία 2009-2019 από το Επιμελητήριο Ηρακλείου, τα οποία και σας τα παρουσιάζει.
Όπως μπορεί κάποιος εύκολα να δει το 2009 υπήρχαν περισσότερες επιχειρήσεις που άνοιξαν απ’ ότι αυτές που έκλεισαν ωστόσο ενδιαφέρον έχει το έτος του 2011 – τότε που βρισκόμασταν στην βαθιά κρίση με τις πολλές απολύσεις που γίνονταν στον ιδιωτικό τομέα. Τότε οι επιχειρήσεις που έκλεισαν ήταν 1.729 ωστόσο αυτές που άνοιξαν ήταν κοντά στις 2.300. Αυτό συνέβη γιατί αρκετοί ήταν εκείνοι οι άνθρωποι που αφού απολύθηκαν επιχείρησαν να κάνουν κάτι δικό τους κι έτσι άνοιξαν μία επιχείρηση.
Όσο περνούσαν τα χρόνια τα «λουκέτα» ήταν περισσότερα από το άνοιγμα επιχειρήσεων (χαρακτηριστικό το έτος του 2014 με 1.831 λουκέτα και 1.048 νέες επιχειρήσεις).
Από το 2017 και μετά άρχισαν τα πράγματα να σταθεροποιούνται και είχαμε μικρή διαφορά στο άνοιγμα και το κλείσιμο επιχειρήσεων.
Η «ανάπτυξη» φαίνεται πως έρχεται το 2018 όπου υπήρξαν 804 λουκέτα επιχειρήσεων και 1.255 νέες επιχειρήσεις ενώ πέρυσι, το 2019 η κατάσταση ήταν περίπου ίδια με 950 λουκέτα και 1.250 ανθρώπους που άνοιξαν επιχείρηση.