Μέσα από το voucherergasia.gr έχει επισημανθεί από την πρώτη στιγμή- μέσα από ρεπορτάζ (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ και ΕΔΩ) – το… μπάχαλο με τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.
Σημερα, μετά από περίπου τρεις εβδομάδες, το μπάχαλο συνεχίζεται. Μάλιστα χθες ήρθε η δήλωση του προέδρου του Συλλόγου «Δ. Θεοτοκόπουλου» Γιώργου Μακράκη για να καταδείξει το μέγεθος του προβληματος.
Όπως τονίζει ο ίδιος μέχρι σήμερα τουλάχιστον 537 παιδιά είναι εκτός αυτής της διαδικασίας την ωρα που η καταγραφή συνεχίζεται…
«Αυτές τις μέρες, στο πλαίσιο ανάδειξης της πραγματικής αποτύπωσης των προβλημάτων σε πανελλαδικό επίπεδο σχετικά με την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, καταγράφουμε ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» τη δυνατότητα πρόσβασης των μαθητών στην «τηλεκπαίδευση».
Δυστυχώς τα στοιχεία που συλλέγουμε από τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία του νομού Ηρακλείου προκαλούν θλίψη και επιβεβαιώνουν με τον πλέον οδυνηρό τρόπο την καταστρατήγηση του αναφαίρετου συνταγματικού δικαιώματος ΟΛΩΝ των ΠΑΙΔΙΩΝ για ισότιμη πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση.
Δίχως να έχουμε ακόμη τη συνολική εικόνα, με τα μέχρι τώρα στοιχεία, 537* μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο νομό Ηρακλείου δεν έχουν καμία δυνατότητα διαδικτυακής σύνδεσης με τη σχολική μονάδα είτε λόγω έλλειψης οποιουδήποτε ψηφιακού μέσου ή γραμμής, είτε γιατί τα ψηφιακά μέσα της οικογένειας χρησιμοποιούνται από άλλο παιδί ή γονέα.
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας:
Για πόσο ακόμη θα υποκρίνονται πως όλα βαίνουν καλώς με την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση;
Για πόσο ακόμη θα εμπαίζουν τους γονείς που έρχονται στα σχολεία να ρωτήσουν για τα “tablet” που ΘΑ έρθουν και ακόμη δεν έχει έρθει ΟΥΤΕ ΕΝΑ στο νομό Ηρακλείου;
Για πόσο ακόμη θα αρέσκονται σε ”επικοινωνιακές φιέστες” με σκοπό την ωραιοποίηση της κατάστασης και ταυτόχρονα κρύβουν τις ανισότητες που δημιουργούνται κάτω από το χαλί;
Για πόσο ακόμη θα νιώθουν ικανοποίηση με την πολιτική του παγουρίνο και το ”φαγοπότι” των εκατομμυρίων ευρώ σε μάσκες που δεν ήρθαν ποτέ;
Μόνο ντροπή.
*Οι 300 μαθητές προέρχονται από την καταγραφή του Συλλόγου Εκπαιδευτικών “Φαιστός” στην ευρύτερη περιοχή της Μεσαράς και 237 από την πόλη και τις υπόλοιπες περιοχές του νομού.
*Δεν αποτελεί τον τελικό αριθμό καθώς γίνεται ακόμη συλλογή στοιχείων», σημειώνει ο ίδιος.
Για το θέμα αυτό έχει κινητοποίηθεί όπως επισημάνθηκε παραπάνω και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης Μεσαράς «ΦΑΙΣΤΟΣ», που επισημαίνει οτι ο αριθμός των μαθητών των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της Μεσαράς που δεν έχουν την δυνατότητα συμμετοχής στην τηλεκπαίδευση, επειδή δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό (υπολογιστές, τάμπλετ, λάπτοπ, σύνδεση στο διαδίκτυο κλπ.), πλησιάζει τους 300 εκ των οποίων περίπου οι μισοί φοιτούν στο Νηπιαγωγείο.
Ο Σύλλογος τις προηγούμενες μέρες κατέθεσε υπόμνημα στο οποίο καταγράφονται, αναλυτικά, τα αιτήματα των εκπαιδευτικών της Μεσαράς για την ομαλή λειτουργία των σχολείων, με έμφαση στην λήψη των αναγκαίων μέτρων για την προστασία από τον Covid-19, την διενέργεια δωρεάν τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, την ενίσχυση του προσωπικού με προσλήψεις εκπαιδευτικών και εργαζομένων στην καθαριότητα και την αύξηση των δαπανών για την λειτουργία των σχολείων.
Στην ανακοίνωση επισης που εξέδωσε επισημαίνει «πως το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να μας εμπαίζει στο θέμα της «Τηλεκπαίδευσης» χωρίς ίχνος ντροπής, χωρίς να πει κουβέντα για όλα αυτά τα παιδιά στην ελληνική επικράτεια που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο ή δεν έχουν εξοπλισμό. Πώς ορίζεις κάτι ως υποχρεωτικό όταν δεν έχεις φροντίσει να έχουν όλοι τα μέσα που χρειάζονται; Είναι σαν να ξεκινάει το σχολείο, να λες στα παιδιά ότι πρέπει να διαβάζουν, αλλά να μην τους δίνεις βιβλία.
Επιπλέον, ψάχνουμε να βρούμε πού είναι οι χιλιάδες υπολογιστές που έστειλε στα σχολεία για τις ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών! Τι να πούμε για τις ώρες που επέλεξε το υπουργείο να γίνεται η τηλεκπαίδευση σε παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού; Το μεσημέρι, 2 με 5, όπου μετά το φαγητό είναι έτοιμα για ύπνο. Γιατί στα ιδιωτικά σχολεία υπάρχουν άλλα μέτρα και σταθμά; Γιατί εκεί τα μαθήματα γίνονται το πρωί και από πλατφόρμες που επιλέγει το σχολείο; Τελικά η Υπουργός Παιδείας είναι υπουργός μόνο για τα παιδιά των ιδιωτικών σχολείων και όχι του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης;»
Το Υπουργείο
Υπενθυμίζεται ότι παρά τις καταγγελίες, παρά την πληθώρα καταγγελιών για τεχνικά προβλήματα, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας, η τηλεκπαίδευση για τους μαθητές των δημοτικών συνεχίζεται κανονικά για τη συντριπτική πλειονότητα των μαθητών.
Η διαδικασία ξεκίνησε στις 2 το μεσημέρι για τους μαθητές των δημοτικών και νηπιαγωγείων με τις διδακτικές ώρες να διαρκούν 30 λεπτά η κάθε μία.
Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζονται κάποια προβλήματα στη λειτουργία της πλατφόρμας Webex από τα πρώτα λεπτά έναρξης της διαδικασίας όπου σε κάποιες περιπτώσεις παρουσιάζονται καθυστερήσεις με τους μαθητές να μην μπορούν να συνδεθούν.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας, η τηλεκπαίδευση για τους μαθητές των δημοτικών συνεχίζεται κανονικά για τη συντριπτική πλειονότητα των μαθητών. Όπως λένε υπάρχουν κάποια μεμονωμένα προβλήματα που επιλύονται. Σύμφωνα με τα στοιχεία είναι συνδεδεμένες 47.000 ψηφιακές τάξεις με περίπου 700.000 μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.