Με την τιμές των καυσίμων να είναι στα ύψη παρά την σχετική αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου, στο τραπέζι φαίνεται ότι επανέρχεται η συζήτηση για κάποια παρέμβαση, που θα έχει ως στόχο την σταθεροποίηση των τιμών.
Η μέση τιμή της βενζίνης χθες ήταν 2,18 ευρώ ανά λίτρο ενώ υπάρχουν περιπτώσεις στην περιφέρεια που έφθασε τα 2,6 ευρώ, με πρατηριούχους σε νησιά να προβλέπουν τιμές στα 3 ευρώ το καλοκαίρι.
Σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης το 52,8% της τιμής είναι φόροι. Συγκεκριμένα, η τιμή του διυλιστηρίου διαμορφώνεται στα 0,929 ευρώ ανά λίτρο. Οι λοιπές επιβαρύνσεις αντιστοιχούν σε 1,1356 ευρώ ανά λίτρο.
Σε αυτό το ποσό έρχεται να προστεθεί και το περιθώριο κέρδους των εταιρειών εμπορίας και πρατηριούχων και καταλήγουμε στη τιμή της αντλίας. Πολύ απλά, αυτό σημαίνει πως στα 20 ευρώ που πληρώνουμε για βενζίνη, πάνω από τα 10 ευρώ (για την ακρίβεια 10,56 ευρώ) είναι φόροι.
Η κυβέρνηση μπορεί να έχει ποντάρει και να έχει ρίξει όλο το βάρος της ώστε να «ξεφουσκώσουν» οι λογαριασμοί ρεύματος, παρόλα αυτά υπάρχει έντονη ανησυχία για τις τιμές των καυσίμων και δεν αποκλείεται μια ανάλογη παρέμβαση και στην αγορά των καυσίμων.
Στο τραπέζι υπάρχουν συζητήσεις για επιπλέον επιδοτήσεις όπως και μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης έστω για κάποιο χρονικό διάστημα. Βέβαια, η μείωση του ΕΦΚ θα δημιουργούσε σημαντική τρύπα στα έσοδα καθώς ο φόρος αυτός φέρνει στον κρατικό κορβανά περίπου 6 δισ. ευρώ.
Επιπλέον, η κυβέρνηση αναμένεται να εντατικοποιήσει τους ελέγχους ώστε να παταχθούν φαινόμενα αισχροκέρδειας. Υπενθυμίζεται πως ήδη υπάρχει απόφαση βάσει της οποίας απαγορεύεται να υπάρχουν περιθώρια κερδών στα καύσιμα μεγαλύτερα από αυτά του Σεπτεμβρίου.