Γραμμή ενημέρωσης και επικοινωνίας τόσο για τους πολίτες, όσο και για τους γιατρούς, ενεργοποίησε ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) σε μια προσπάθεια να συμβάλει στην έγκυρη ενημέρωση του πληθυσμού, αλλά και του ιατρικού κόσμου, στην εξαιρετικά δύσκολη υγειονομική κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα μας.
Ειδικότερα, ο ΠΙΣ έθεσε σε εφαρμογή ένα νέο Forum ενημέρωσης και διαλόγου για τον κορωνοϊό, μέσω του οποίου μπορούν να λαμβάνουν πληροφορίες τόσο οι πολίτες, όσο και οι γιατροί.
Το Forum (https://forum.pis.gr/) διαθέτει δυο ξεχωριστές ομάδες, μία για τους πολίτες και μία για τους ιατρούς. Στις ψηφιακές ομάδες ενημέρωσης απαντούν στελέχη του ΠΙΣ τα οποία βρίσκονται σε ανοικτή γραμμή με τον ΕΟΔΥ και τις αρμόδιες αρχές, μέσω ειδικού «κόκκινου» τηλεφώνου, ώστε να υπάρχει άμεση καθοδήγηση.
Τηλεφωνικό Helpdesk
Ταυτόχρονα έχει τεθεί σε λειτουργία από τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο και ειδικό τηλεφωνικό Helpdesk σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, το οποίο απευθύνεται αποκλειστικά στους ιατρούς όλης της χώρας και όχι στους πολίτες.
Στην τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας που λειτουργεί καθημερινά και τα Σαββατοκύριακα 9 πμ – 9 μ.μ., οι γιατροί μπορούν να ενημερώνονται και να λαμβάνουν καθοδήγηση και για τη διαχείριση πιθανών κρουσμάτων, καθώς ο ΠΙΣ βρίσκεται σε ανοικτή γραμμή πληροφόρησης με τον ΕΟΔΥ.
Ήδη τα πρώτα 24ωρα λειτουργίας του τηλεφωνικού Helpdesk, ο ΠΙΣ δέχτηκε εκατοντάδες τηλεφωνήματα από γιατρούς από όλη τη χώρα, καθώς ήδη είχαν ενημερωθεί σχετικά οι Ιατρικοί Σύλλογοι.
Την πρώτη ημέρα λειτουργίας του Helpdesk, ο πρόεδρος του ΠΙΣ Αθανάσιος Εξαδάκτυλος πραγματοποίησε την πρώτη βάρδια από τα γραφεία του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.
Μεγάλη η ανταπόκριση των Αθηναίων στο Τηλεφωνικό Κέντρο Βοήθειας και Πληροφόρησης
Μεγάλη ήταν η ανταπόκριση των πολιτών της Αθήνας στο Τηλεφωνικό Κέντρο Βοήθειας και Πληροφόρησης για τον Κορωνοϊό, 2142142000, που έθεσαν σε λειτουργία σήμερα το μεσημέρι η Περιφέρεια Αττικής και ο ΙΣΑ, με τη συμμετοχή εθελοντών ιατρών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών.
Μέσα στο πρώτο δίωρο της λειτουργίας του το Κέντρο δέχθηκε περισσότερες από 1400 κλήσεις εκ των οποίων απαντήθηκαν οι 600.
Το 74% των κλήσεων αφορούσε οδηγίες για ιατρικά θέματα ενώ το 6% την ανάγκη ψυχολογικής υποστήριξης. Ένα ποσοστό 7% έθεσε θέματα κοινωνικής παρέμβασης. Το 84% των κλήσεων ήταν από το Νομό Αττικής, το 4% από το Νομό Θεσσαλονίκης και οι υπόλοιπες κλήσεις έγιναν από άλλους Νομούς.
Οι εθελοντές γιατροί ψυχολόγοι και κοινωνική λειτουργοί κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια να ανταποκριθούν σε όλες τις κλήσεις και να ενημερώσουν τους πολίτες.
Σχολιάζοντας το θέμα ο Πρόεδρος του ΙΣΑ Γ. Πατούλης τόνισε τα εξής: «Ευχαριστώ θερμά τους εθελοντές που στηρίζουν τη σημαντική αυτή προσπάθεια για την ενημέρωση και στήριξη των πολιτών στις κρίσιμες αυτές ώρες που περνάει η χώρα μας. Ζητάμε την κατανόηση του κόσμου γιατί γίνεται μεγάλη προσπάθεια από τους εθελοντές να ανταποκριθούν στις κλήσεις.Προσπαθούμε να καλύψουμε την ανάγκη ενημέρωσης και να διορθώσουμε λάθη που είναι πιθανόν να γίνεται λόγω της ταχύτητας των εξελίξεων. Για παράδειγμα είδαμε το χαρισματικό ηθοποιό στο νέο σποτ για τον κορωνοιό να μπαίνει με τα παπούτσια στο σπίτι κάτι που είναι λάθος. Μένουμε στο σπίτι αλλά τηρούμε και εκεί σχολαστικά κανόνες υγιεινής. Θέλω να διαβεβαιώσω ότι θα είμαστε εδώ στη μάχη της ενημέρωσης και της προστασίας των πολιτών και ειδικά των ευπαθών ομάδων».