Πριν από λίγα 24ωρα είχαμε την ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου για το νέο lockdown με την άρση για μια εβδομάδα ακόμη και του μέτρου του click away.
Μια απόφαση που έρχεται κατά την αντίστροφη μέτρηση για τις χειμερινές εκπτώσεις, η οποία ξεκίνησε με την άφιξη της Πρωτοχρονιάς.
Ετσι εν μέσω lockdown, καταστηματάρχες και καταναλωτές προετοιμάζονται για τις αγορές τους έχοντας πλέον και τις επιλογές του click away και – πιθανόν- του click in shop. Αρκεί να δούμε την κυβέρνηση να ανακοινώνει την… έναρξη τους!
Από τις 11 Ιανουαρίου έως τις 27 Φεβρουαρίου αναμένεται να διεξαχθούν – εκτος απροοπτου – φέτος οι εκπτώσεις, υπό την προϋπόθεση πάντα αυτό να είναι εφικτό λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Αν όλα κυλήσουν ομαλά, οι ημερομηνίες αυτές φαίνονται να έχουν «κλειδώσει», δεδομένου ότι οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν παραδοσιακά τη δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου και διαρκούν μέχρι την τελευταία εργάσιμη του Φεβρουαρίου.
Το 2020 ήταν μία πολύ ιδιαίτερη χρονιά για το λιανεμπόριο καθώς μικρά και μεγάλα καταστήματα λειτούργησαν στο πλαίσιο που διαμορφώθηκε από την πανδημία. Η αγορά έχει εναποθέσει σε μεγάλο βαθμό τις ελπίδες της στην περίοδο των εκπτώσεων, δεδομένου ότι το λιανεμπόριο έχει υποστεί μεγάλο πλήγμα από το lockdown και όλα τα συναφή μέτρα κατά του κορωνοϊού.
Την ίδια ώρα οι έμποροι του Ηρακλείου βρίσκονται στο χειρότερο δυνατό σημείο.
Για αυτό το λόγο δεν ειναι υπερβολή να πει κανείς πως «κρέμονται από τα χείλη» της επιτροπής που θα αποαφασίσει μαζί με τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη για το άνοιγμα ή όχι, του λιανεμπορίου
Αν πάντως επιβεβαιωθούν οι φόβοι των επιχειρηματιων και των ανθρώπων του λιανεμπορίου, τότε θα μιλάμε για τσουνάμι… λουκέτων. Η αγορά όπως επισημαίνουν οι εκπρόσωποι του κλάδου, είναι σε οριακό σημείο, καθώς το περιβάλλον μόνο βιώσιμο – για τις επιχειρήσεις – δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, μετά τις δύο καραντίνες και μια ανάπαυλα ενδιάμεσα που δε σήμανε και τίποτα επί της ουσίας.
Αυτό που τονίζεται ότι είναι πολλές επιχειρήσεις δε θα αντέξουν και θα κλείσουν.