Οι παγκόσμιες προμήθειες ντίζελ μειώνονται καθώς τα διυλιστήρια πασχίζουν να ικανοποιήσουν την ταχεία ανάκαμψη της ζήτησης μετά την πανδημία, επιβαρύνοντας το ήδη έντονο ενεργειακό έλλειμμα που έχει εκτοξεύσει τις τιμές του φυσικού αερίου, του άνθρακα και του αργού πετρελαίου.
Σε μια εποχή που οι παγκόσμιες κεντρικές τράπεζες ανησυχούν για τον ρυθμό αύξησης του πληθωρισμού, οι ελλείψεις σε ντίζελ θα ανέβαζαν ακόμη περισσότερο το κόστος καυσίμων και μεταφορών και θα ασκούσαν περαιτέρω ανοδικές πιέσεις στις τιμές λιανικής. Οι εισαγωγές ντίζελ από τις ΗΠΑ και την Ασία, στις οποίες βασίζεται η Ευρώπη έχουν περιοριστεί τις τελευταίες εβδομάδες λόγω της υψηλότερης εγχώριας κατανάλωσης σε μεταποίηση και μεταφορές.
Τα αποθέματα πετρελαίου, που περιλαμβάνουν το πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης, που βρίσκονται σε αποθήκες στην περιοχή διύλισης και αποθήκευσης Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσας (ARA) της Ευρώπης μειώθηκαν κατά 2,5% την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με στοιχεία της ολλανδικής εταιρείας συμβούλων Insights Global. Τα περιφερειακά αποθέματα ήταν στο χαμηλότερο επίπεδό τους για αυτή την εποχή από το 2008, σύμφωνα με τα στοιχεία, ενώ τα χερσαία αποθέματα μεσαίων αποσταγμάτων της Σιγκαπούρης βυθίστηκαν επίσης σε χαμηλά πολλών ετών, φτάνοντας στα 8,21 εκατ. βαρελιών.
«Η ζήτηση ντίζελ φαίνεται να βελτιώνεται στη (βορειοδυτική Ευρώπη), αλλά η μικρότερη δυνατότητα διύλισης σε σύγκριση με την προ-COVID εποχή και τα χαμηλά επίπεδα εισαγωγών κρατούν την αγορά υπό υψηλή πίεση», δήλωσε στο Reuters, ο Lars van Wageningen της Insights Global.
Πρόσφατα, χειμερινή καταιγίδα δοκίμασε τη διαθεσιμότητα καυσίμων στις ΗΠΑ, με ορισμένες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να ετοιμάζονται να χρησιμοποιήσουν περισσότερο απόσταγμα μαζούτ για να καλύψουν τη ζήτηση, ενώ η Νότια Κορέα και η Ινδία δεν μπόρεσαν να καλύψουν το κενό προσφοράς που άφησαν οι πρόσφατοι περιορισμοί της Κίνας στις εξαγωγές διυλισμένων προϊόντων.
Τα διυλιστήρια γενικά ανταποκρίνονται σε υψηλά περιθώρια και χαμηλά αποθέματα αυξάνοντας την παραγωγή. Ωστόσο, το παγκόσμιο σύστημα διύλισης πετρελαίου βρίσκεται υπό πίεση, με την παραγωγική ικανότητα να μειώνεται για πρώτη φορά σε 30 χρόνια πέρυσι, ανέφερε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας τον περασμένο μήνα. Η αύξηση της παραγωγής ντίζελ θα απαιτούσε επίσης ταχύτερους από τους κανονικούς ρυθμούς επεξεργασίας αργού στα διυλιστήρια.
Πηγή: ot.gr