Με αμείωτους ρυθμούς προχωράούν οι πρόδρομες εργασίες για το μεγάλο έργο κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, η προετοιμασία για την εκκίνηση του κυρίως κατασκευαστικού αντικειμένου, τρέχει χωρίς καθυστερήσεις. Παρά τις μεγάλες δυσκολίες που έχει δημιουργήσει φέτος η πανδημία, για τις μετακινήσεις, την εργασία και την προμήθεια υλικών αλλά και υπηρεσιών, το έργο εκτελείται χωρίς ιδιαίτερες αποκλίσεις.
Οι απαραίτητες απαλλοτριωθείσες εκτάσεις, για να δημιουργηθεί ο εργοταξιακός χώρος κατασκευής, έχουν εκχερσωθεί σε σημαντικό βααθμό, ενώ προχωρουν και οι βασικές χωματουργικές εργασίες πάνω στις οποίες θα “πατήσει” ο τερματικός σταθμός (terminal), ο αεροδιάδρομος και οι υπόλοιπες υποδομές.
Παράλληλα, συνδράμεται η δουλειά της αρχαιολογικής υπηρεσίας, όπου συνεχίζονται οι αρχαιολογικές εργασίες ενώ προχωρούν και οι απαραίτητες εγκρίσεις μελετών πράγμα που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να ολοκληρωθούν εντός χρονοδιαγράμματος συμφωνα με το ypodomes.com
Σε κάθε μεγάλο έργο, απαραίτητος και σημαντικός είναι και ο χώρος των κτιρίων του εργοταξίου, σαν να λέμε “το στρατηγείο” όπου ελέγχεται και συντονίζεται το έργο. Στο Καστέλι, έχει ολοκληρωθεί πλήρως ο διοικητικός χώρος των εργοταξίων, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων χώρους γραφειων, συσκέψεων, εργαστηρίων, συνεργείων, ιατρείων, κοινόχρηστών χώρων κ.α.
Η επάνδρωση του εργοταξίου, όπως σημειώνουν στο ypodomes οι ίδιες πηγές, συνεχίζεται με αυξητικούς ρυθμούς. Σήμερα εργάζονται σχεδόν 100 άτομα, ενώ στην πλήρη ανάπτυξη του έργου θα απασχολούνται άμεσα περισσότεροι από 800 εργαζόμενοι όλων των βαθμίδων. Σε αυτό δεν υπολογίζονται οι δεκάδες υπεργολαβίες με ως επί το πλείστον τοπικές επιχειρήσεις για προμήθειες και υπηρεσίες, χρήματα που οδεύουν απευθείας στην πραγματική οικονομία.
Σε αυτό το πλασίο στο εργοτάξιο του νέου αεροδρομίου, ήδη έχουν συγκεντρωθεί 65 μηχανήματα έργου με τον αριθμό να αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω το 2021. Να θυμίσουμε πως το έργο το έχει αναλάβει από το 2019 με σύμβαση παραχώρησης με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR.
Οδικά Έργα
Στα οδικά έργα που θα συνδέσουν το νέο Αεροδρόμιο Καστελίου με τον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ προχωρούν καθώς είναι κρίσιμο να υπάρχει οδική πρόσβαση από την έναρξη του κυρίως κατασκευαστικού αντικειμένου. Το αεροδρόμιο βάσει της σύμβασης, θα συνδεθει με τον ΒΟΑΚ, με ένα αυτοκινητόδρμο που θα συνδέει το Καστέλι με τη Χερσόνησο και κατ`επέκταση με το Ηράκλειο. Εδώ υπάρχει ένα υπόλοιπο απαλλοτριώσεων οι οποίες αναμένεται να εκτελεστούν το επόμενο διάστημα.
Στο νότο το αεροδρόμιο θα συνδεθεί με δρόμο ταχείας κυκλοφορίας 1+1 λωρίδας, με τον οδικό άξονα Ηράκλειο-Βιάννος.
Στο πεδίο της χρηματοδότησης το Ελληνικό Δημόσιο ολοκλήρωσε την χρηματοδοτική του συνδρομή, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης παραχώρησης. Πριν μία εβδομάδα, επιβεβαιώνοντας σχετικό ρεπορτάζ του ypodomes.com, με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, αποδεσμεύθηκε η δεύτερη και τελευταία δόση, ύψους 95 εκατ.ευρώ.
Ο κ.Καραμανλής είχε εντάξει σε ομιλία του στη Βουλή πριν λίγες ημέρες, το έργο στο Καστέλι ως ένα από τα πέντε εμβληματικά έργα που ξεμπλόκαραν φέτος. Η πρώτη δόση είχε εκταμιευθεί πριν από περίπου δύο μήνες.
Το έργο με δυο λόγια
Με δυό λόγια, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, επένδυση 480 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025 έχοντας ως βασικές υποδομές: με ένα τέρμιναλ 72.000 τμ, ένα διάδρομο προσαπωγείωσης 3.200 μέτρων και παράλληλο τροχόδρομο, άλλοι συνδετήριοι τροχόδρομοι και χώροι στάθμευσης αεροσκαφών, 11 κτίρια διαφόρων χρήσεων, εμπορικές χρήσεις 400 στρεμμάτων, οδικά έργα περίπου 45χλμ εκ των οποίων τα 18χλμ αυτοκινητόδρομος κ.α.