Υπενθυμίζεται ότι πριν από τη θέσπιση του προσωρινού ψηφιακού διπλώματος, η μέση διάρκεια αναμονής για να πάρει κάποιος το δίπλωμά του ήταν περίπου τέσσερις μήνες και σε κάποιες περιπτώσεις, το διάστημα αυτό άγγιζε τους έξι μήνες.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης αξιολογήθηκε η πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων που έχουν ενεργοποιηθεί και τέθηκαν οι προτεραιότητες για τα επόμενα βήματα υλοποίησης της Προγραμματικής Συμφωνίας.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που αφορά στη συνάντηση, ανάλογη πρόοδος καταγράφεται και στο πεδίο της ψηφιακής διαδικασίας για την ηλεκτρονική υποβολή δικαιολογητικών για την αντικατάσταση του εντύπου άδειας οδήγησης, αλλά και για έκδοση αντιγράφου άδειας οδήγησης, λόγω φθοράς, απώλειας ή κλοπής, μέσω του gov.gr, που είναι διαθέσιμες από τις 27 Μαΐου 2021 και στις 13 Περιφέρειες της χώρας.
Έως σήμερα έχουν υποβληθεί περίπου 25.000 αιτήσεις, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία των πολιτών στα γκισέ των Διευθύνσεων Μεταφορών των Περιφερειών όλης της χώρας.
Από αυτές, σχεδόν οι μισές αφορούν σε αντικαταστάσεις και αντίγραφα αδειών οδήγησης και οι υπόλοιπες σε ενημέρωση στοιχείων των πολιτών. Από τις αιτήσεις που αφορούν αντικαταστάσεις και αντίγραφα διπλωμάτων έχουν ήδη εκτυπωθεί περισσότερα από 10.000 διπλώματα από την Ελληνική Αστυνομία.
Επόμενα βήματα στο πλαίσιο της υλοποίησης της Προγραμματικής Συμφωνίας μεταξύ των δύο υπουργείων, είναι η ψηφιοποίηση της διαδικασίας αναθεώρησης των αδειών οδήγησης – μια καινοτόμα διαδικασία με την οποία εξαλείφονται πλήρως τα χάρτινα ιατρικά πιστοποιητικά που διακινούνται μεταξύ πολιτών, γιατρών και Περιφερειών – καθώς και η ψηφιοποίηση της διαδικασίας έκδοσης του αντιγράφου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος.
Η πρόοδος της Προγραμματικής Συμφωνίας ανάμεσα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ήταν το αντικείμενο της συνάντησης εργασίας που είχαν σήμερα, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς και ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος.