Στην ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την εφαρμογή του «καθαρού» Δακτυλίου αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση για το κυκλοφοριακό ζήτημα στη Βουλή.
Όπως διευκρίνισε, μάλιστα, εξετάζεται επέκταση του Δακτυλίου: «Η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη, αλλά πρέπει να κάτσουμε με το ΕΜΠ και τους Συγκοινωνιολόγους να επεκτείνουμε την ακτίνα του. Αλλά αυτό είναι αρμοδιότητα πολλών…».
Σύμφωνα με τον υπουργό, σε όλες τις πρωτεύουσες της Ευρώπης το κυκλοφοριακό πρόβλημα έχει επιδεινωθεί τα τελευταία δύο χρόνια, διότι λιγότεροι επιβάτες χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ. Για αυτό και αποφασίστηκε, κατόπιν εισήγησης των ειδικών, η εφαρμογή του Δακτυλίου αλλά και η μείωση στο μισό των αδειών ελεύθερης εισόδου στα όριά του:
«Πλέον μιλάμε για έναν “καθαρό” Δακτύλιο, καθώς κυκλοφορούν σε αυτόν ελεύθερα τα οχήματα συγκεκριμένων κατηγοριών, όπως τα ηλεκτρικά, τα εκ κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου, τα υβριδικά, καθώς και τα οχήματα κατηγορίας Euro6 που εκπέμπουν κάτω από 120 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Με αυτόν τον τρόπο προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε όχι μόνο το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά και το περιβαλλοντικό», σημείωσε σχετικά.
Ανέφερε, τέλος, πως όλα τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι η κατάσταση είναι σαφώς βελτιωμένη μετά την εφαρμογή του μέτρου: «Δεν έχει καμία σχέση το τι γίνεται στο κέντρο της Αθήνας σήμερα με το τι γινόταν πριν εφαρμοστεί αυτή η διαδικασία».
Ο Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε, παράλληλα, και στην ενίσχυση των ΜΜΜ, αφήνοντας αιχμές για την αξιωματική αντιπολίτευση.
Υπενθύμισε πως τον Ιούλιο του 2019, κυκλοφορούσαν 850 λεωφορεία στην Αθήνα και σήμερα ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί στα 1.320, ενώ το 2019 ήταν σε λειτουργία 32 συρμοί του Μετρό και σήμερα είναι 38. Ανακοίνωσε, μάλιστα, πως σύντομα θα επεκταθεί το Τραμ και προς τον Πειραιά.
Ο Υπουργός Υποδομών υπογράμμισε, παράλληλα, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε μηδενικές προσλήψεις στα ΜΜΜ, ενώ η Νέα Δημοκρατία έκανε 1.389.
Επισήμανε ότι το κυκλοφοριακό αντιμετωπίζεται με την ενίσχυση των ΜΜΜ, επαναλαμβάνοντας ότι αυτό κάνει η κυβέρνηση, ώστε η Ελλάδα να φτάσει το μέσο όρο της Ευρώπης όσον αφορά στις μετακινήσεις με αστικές συγκοινωνίες.