Είναι θολό το τοπίο παρά το ότι υπάρχει απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) που ξεκαθαρίζει το πλαίσιο δραστηριοποίησης των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας, είπε το πρωί μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών, Νίκος Τσεμπερλίδης.
Στο παρελθόν οι εταιρείες αυτές για να μπουν στην αγορά έκαναν προτάσεις ελκυστικές για να προσελκύσουν πελάτες χωρίς να διασφαλίζουν ότι μπορούν να τους δίνουν την υποσχόμενη ηλεκτρική ενέργεια στην προδιαγεγραμμένη τιμή.
Τώρα που αυξήθηκε κατά πολύ η τιμή του ρεύματος, προσπαθούν να αλλάξουν, και μάλιστα κρυφά, τους όρους στα συμβόλαια με ρήτρα σταθερής τιμής του ρεύματος.
Πώς το κάνουν; Με μια ειδοποίηση στα ψιλά γράμματα μέσα στον λογαριασμό του ρεύματος, εκεί που δεν τα διαβάζει κανένας, τους ενημερώνουν ότι ένας όρος του συμβολαίου πολύ σημαντικός όπως είναι η τιμή, αλλάζει μονομερώς. Αυτό δεν το πήραν είδηση οι καταναλωτές παρά μόνον αργά, όταν τους ήρθε ο αυξημένος λογαριασμός.
Αφού όμως αυτές κάνουν αυτό και ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να σπάσει το συμβόλαιο με τον πάροχο.
Ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να μην πληρώσει την αυξημένη τιμή, να καταγγείλει την εταιρεία που το έκανε και να κάνει σύμβαση με μια άλλη εταιρία.
Επίσης η ΡΑΕ πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της. Είναι εποπτεύουσα Αρχή, μπορεί να επιβάλει διοικητικές κυρώσεις και εάν οι εταιρίες δεν επανορθώσουν να τις αποβάλει από την αγορά.
Έχουμε αποφάσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή που δικαίωσαν τους καταναλωτές και οι εταιρίες-πάροχοι πήραν πίσω αυτές τις αποφάσεις. Έχουμε την απόφαση της ΡΑΕ του 2021, που είναι ευρωπαϊκή νομοθεσία και έπρεπε να έχει εφαρμοστεί. Κανείς δεν θα χάσει τα λεφτά του, αντίθετα με αυτές τις ενέργειες αυτές οι επιχειρήσεις θα οδηγηθούν εκτός αγοράς, είπε.
Επίσης, στους καταναλωτές που έχουν το Κοινωνικό Τιμολόγιο, τους επέβαλαν Ρήτρα Αναπροσαρμογής χωρίς να δικαιούνται οι εταιρίες να κάνουν κάτι τέτοιο.
Η ΡΑΕ πρέπει να είναι πιο αποφασιστική κι εμείς οι καταναλωτές να μην το αφήσουμε να περάσει, έχουμε συνείδηση και φωνή, κατέληξε ο κ. Τσεμπερλίδης.