Την πολιτική κομίστρου για τα λεωφορεία και το Μετρό στη Θεσσαλονίκη, ενόψει της λειτουργίας του νέου μέσου μεταφοράς, ανακοίνωσε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης με τη διοίκηση του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ, στα γραφεία του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, το εισιτήριο στο Μετρό διαμορφώνεται στα 0,60 ευρώ, όπως και στα λεωφορεία, από 0,90 ευρώ σήμερα, ενώ παράλληλα, περιορίζονται σημαντικά τα κόστη των προϊόντων καρτών μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας.
Ακολουθεί η τοποθέτηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:
«Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποδίδει ιδιαίτερη σημασία και έμφαση στην ποιοτική και ποσοτική ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη, και στη χρήση αυτών από τους πολίτες.
Το αποδεικνύουμε με τις συχνές επισκέψεις μας, με τις συσκέψεις εργασίας, με τη διαρκή κοινωνική λογοδοσία και, πρωτίστως, με τις πράξεις μας.
Συγκεκριμένα:
1ον. Ο στόλος των λεωφορείων του ΟΑΣΘ ανανεώνεται και εκσυγχρονίζεται.
Το αποτέλεσμα θα είναι, μέχρι το τέλος του 2024, το 50% των λεωφορείων του ΟΑΣΘ να είναι καινούργια οχήματα.
2ον. Ενισχύθηκε ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, εξαιτίας και των προσλήψεων 190 οδηγών.
Το αποτέλεσμα είναι, σήμερα, να κυκλοφορούν 300 λεωφορεία, έναντι 260 την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Ταυτόχρονα, έχει αρχίσει να αποδίδει απτά αποτελέσματα η προσπάθεια περιορισμού της εισιτηριο-διαφυγής.
Από σήμερα, το σώμα των ελεγκτών ενισχύεται και αποτελείται, πλέον, από 130 άτομα.
Σκοπός είναι η αύξηση των επικυρώσεων, και όχι των προστίμων!
3ον. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα αποδοθεί στην κοινωνία σε 26 ημέρες.
Μετρό, το οποίο εφαρμόζει την πλέον σύγχρονη τεχνολογία, σε συνδυασμό με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας.
Οι δοκιμές των συστημάτων ξεκίνησαν, σε manual mode, το καλοκαίρι του 2021, σε αυτόματη λειτουργία των συρμών τον Οκτώβριο του 2022, και ολοκληρώνονται, στο σύνολό τους, τις προσεχείς εβδομάδες.
Παράλληλα ο Ανάδοχος της Λειτουργίας και Συντήρησης έχει ξεκινήσει τη δοκιμαστική λειτουργία στις αρχές Σεπτεμβρίου, και όλο το Νοέμβριο θα υλοποιεί – αποκλειστικά – την τελευταία φάση της προσομοίωσης της εμπορικής λειτουργίας, καθ’ όλη την ημέρα.
Επιπλέον, τόσο η ασφάλεια του συστήματος και των τρένων όσο και η επάρκεια της Εταιρείας Λειτουργίας και Συντήρησης και των διαδικασιών της, συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος εκπαίδευσης του προσωπικού της, είναι σε διαδικασία αξιολόγησης από διεθνή ανεξάρτητο αξιολογητή ασφαλείας, ο οποίος και θα προβεί στην πιστοποίησή τους.
Συνεπώς, όλες οι δοκιμές των συστημάτων και τρένων, αλλά και η δοκιμαστική λειτουργία πραγματοποιούνται, σύμφωνα με το πρόγραμμα και με συνέπεια, στο πλάνο που υπαγορεύουν οι προδιαγραφές και οι απαιτήσεις.
4ον. Ο ΟΣΕΘ προωθεί έναν νέο συγκοινωνιακό χάρτη, που επιδιώκει τον καλύτερο συνδυασμό των δύο μέσων μεταφοράς, για συνδυαστική και συμπληρωματική χρήση.
5ον. Επιλέγεται μία οικονομικά ορθολογική και μεταφορικά ελκυστική πολιτική κομίστρου, ώστε να ενισχυθεί η χρήση των δύο μέσων μαζικής μεταφοράς από τους πολίτες.
Έτσι, και για τους επόμενους 6 μήνες, όταν και θα επαναξιολογηθούν τα δεδομένα που θα έχουν προκύψει από το νέο τοπίο μετακινήσεων στην πόλη, υιοθετείται μια νέα πολιτική κομίστρου για Μετρό και λεωφορεία.
Α. Το εισιτήριο στο Μετρό διαμορφώνεται στα 0,60 ευρώ.
Περαιτέρω, η τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων ορίζεται στα 5,80 ευρώ.
Ενισχύεται, έτσι, η ελκυστικότητα του νέου σύγχρονου μέσου στο επιβατικό κοινό.
Β. Το εισιτήριο στα λεωφορεία, για την αστική ζώνη, περιορίζεται σημαντικά, στα 0,60 ευρώ, από 0,90 ευρώ που είναι σήμερα.
Περαιτέρω, η τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων, για την αστική ζώνη, ορίζεται στα 5,80 ευρώ.
Δημιουργείται, έτσι, ένα σαφέστατο επιπλέον κίνητρο για τη χρήση των λεωφορείων, αλλά και για τη συνδυαστική χρήση των μέσων.
Γ. Περιορίζονται σημαντικά τα κόστη των προϊόντων καρτών μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας, δηλ. μηνιαίας, τριμηνιαίας, ετήσιας κάρτας κ.λπ., τόσο για τα λεωφορεία όσο και για το Μετρό.
Ενδεικτικά, η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με χρήση λεωφορείων ορίζεται στα 16 ευρώ, από 27 ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα.
Ομοίως, η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με χρήση του Μετρό ορίζεται στα 16 ευρώ.
Δίνεται, έτσι, η δυνατότητα για συχνότερη και πιο φθηνή χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Παρέχεται, συνεπώς, αυτή η εξαιρετικά δελεαστική τιμολογιακή πολιτική κομίστρου στη Θεσσαλονίκη, για τους επόμενους 6 μήνες, ώστε:
Συμπερασματικά, με την επιλογή αυτής της εξάμηνης τιμολογιακής πολιτικής πετυχαίνουμε:
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε, με μεθοδικότητα και επιμονή, για να κάνουμε καλύτερη τη ζωή των συμπολιτών μας στη Θεσσαλονίκη».
Εως τις 30 Ιουλίου θα διαρκέσει η περίοδος υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα απασχόλησης 8.000…
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Ηλίας Σιώρας, σήμερα όσοι προσέρχονταν στα επείγοντα, είτε…
Προπτυχιακά Το Πανεπιστήμιο FREDERICK της Κύπρου παρέχει σήμερα μια σειρά προπτυχιακών δια ζώσης (όπως…
Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI Επίθεση στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας…
Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου Ο Δήμος Ηρακλείου, η…
Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για…
Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ